Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Többképernyős médiatervezés Humbug vagy valóság? TV-Web-Mobil – „3 Képernyő 1 üzlet” konferencia Budapest, 2010. június 3. 1037 Bp., Lajos u. 80 |

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Többképernyős médiatervezés Humbug vagy valóság? TV-Web-Mobil – „3 Képernyő 1 üzlet” konferencia Budapest, 2010. június 3. 1037 Bp., Lajos u. 80 |"— Előadás másolata:

1 Többképernyős médiatervezés Humbug vagy valóság? TV-Web-Mobil – „3 Képernyő 1 üzlet” konferencia Budapest, 2010. június 3. 1037 Bp., Lajos u. 80 | www.maximize.hu | tel.: +36 1 430 2440 | fax: +36 1 430 2445 Kerti Attila - ügyvezető igazgató http://hu.linkedin.com/in/attilakerti

2 Egyáltalán hány képernyőről beszélünk? De mi is az a többképernyős médiatervezés? Számít a képernyők száma?

3 Egyre több képernyő egyre több helyen

4 És mi erre a fogyasztó reakciója?

5 Hol tart az amerikai piac? Heti –35 órát néznek TV-t –4 órát interneteznek (más adatok szerint 13 órát...*) –22 percet néznek online videot (44% munkahelyen ) –4 percet néznek videot mobilon, de 57%- kal többen, mint tavaly (!) Forrás : Nielsen USA 3 screen report 2009 Q4, *: Harris Interactive Havonta –59%-uk netezett és nézett TV-t egyszerre –Átlagosan 3,5 órát töltettek el így És egyik sem csökkent! Ez 35%-os növekedés egy év alatt!

6 Néhány szám itthonról... Heti –TV nézés : 35 óra felett –Internetezés : 12 óra felett* (15-69 éves netezők körében) Bár a lakosság 48%-a szeretne érintőképernyős mobil készüléket, viszont.. –3,21%-a netezik a mobilján...  –3,4%-a emailezésre használja a mobilját...  Forrás : AGBNielsen, Ipsos/GFK, Gemius, TGI *: eltérő mérés, nem összvethető adatok!

7 Mitől lesz egy kampányból „multiplatform” jelenlét?

8 3 képernyős médiakampányok : 1.„Megcsal a férjem” 2009 –Eszközök : TV + internet + rádió 2.„Károly hozta” 2010 –Eszközök : TV + internet Mindkét kampányban jelentős mennyiségű hozzászólás született mobil eszközökről A 3 képernyős kampány megvalósult!

9 4 képernyős médiakampány: Nike – Write the future Egyszerre 30 országban, 2010 május 20-án indult 1. képernyő : 3 perces spot premier Facebook-on (12 nap alatt 1,2 mio Like) 2. képernyő : BL döntő TV-n 3. képernyő : a promóció követhető mobilon 4. képernyő : X-Box A 4 képernyős kampány megvalósult!

10 A médiatervező konklúziói Hiába rendelkezik egy média több képernyővel, ha azokat együtt értékesíti, az még csak árukapcsolás Minden megoldás, amit a felhasználó több képernyőn követhet, több képernyős médiakampány > nevezzük inkább „multiplatform” kampánynak Nem a képernyők száma, hanem az előttük ülők számítanak Azonos célcsoportnak, releváns tartalmat kell nyújtani Tulajdonostól semlegesen is kiválaszthatók az ideális képernyők Kerüljük a hype-olt területeket, mert drágák...

11 Egy itthon keveset emlegetett képernyő: az in-game média

12 Figyelmi szintek médiánként A számítógépes/video játék koncentrációs szintje az autóvezetéssel összevethető Átlagos koncentráció 45 43 34 29 26 15 19 Nincs koncentráció: 0 Magas koncentráció: 50 Source: IGA/ MindShare Research, Battlefield 2142 players (1,224)

13 Battlefield 2142 A vizsgálat idején (2007) a legjobban értékesített EA játék 2142-ben játszódó PC alapú „multiplayer online first-person shooter” Poszter elhelyezések a virtuális világban Reklámok és utótesztek : Nike, Samsung Kutató : TNS –Emailes pre és post kérdőívek a játékosok körében (1224 válaszadó) –Kérdezett területek : reklám észlelés és márka megítélés

14

15

16 In-game média - tanulságok A megjelenő brandeket innovatívabbnak tartották a válaszadók A játékosok azt az üzenetet fogadják be, ami illik a közeghez (de azért még működik, mint reklám) A legjobb befogadók a 16-29 éves célcsoportból kerültek ki Kellő offline vagy mainstream online támogatás nélkül nem hatékony –Legjobban a máshol sokat látott reklámra emlékeztek –Az „álhirdetések” zavart okoztak További tesztelés és kutatás szükséges az utak kijelöléséhez Forrás: IGA/ MindShare Research, Battlefield 2142 players (1,224)

17 És hogyan tovább a többképernyős világban?

18 Social TV TV nézés = szurkolás egy focimeccsen Személyre szabott tartalom >> az ÉN kedvenc csapatom játszik Közösségi támogatás >> együtt szurkolok a haverokkal Gazdag non/verbális eszmecsere >> buzdítjuk a csapatot, kommentáljuk a bírót, a játékosokat

19 Social TV TV nézés = szurkolás egy focimeccsen –Személyre szabott tartalom >> a saját fotóim, kedvenceim, filmjeim, saját zeném tárolása, rendezése –Közösségi támogatás >> barátok meghívása, naptár, social networkok bekapcsolása –Non/Verbális eszmecsere >> szöveg, emoticonok, hang, video TV appok és widgetek, EPG-be integrálva Web – mobil kapcsolatok használata

20 „A jövőben a hagymányos "számítógép-tv-telefon" határok teljesen össze fognak mosódni, a szórakoztató elektronikában alapkövetelménnyé válik az internetkapcsolat, és mi ott leszünk az elsők között, akik ezt kiaknázzák.” Fehér Gyula, ustream.tv társalapító Forrás : webisztán 2010/04/28

21 Köszönöm a figyelmeteket! Kerti Attila ügyvezető igazgató, Maximize attila.kerti@maximize.hu 06 70 3180380 http://hu.linkedin.com/in/attilakerti


Letölteni ppt "Többképernyős médiatervezés Humbug vagy valóság? TV-Web-Mobil – „3 Képernyő 1 üzlet” konferencia Budapest, 2010. június 3. 1037 Bp., Lajos u. 80 |"

Hasonló előadás


Google Hirdetések