Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mire jó, mitől egyedi az Egészségügyi Szakkönyvtár portálja? Csáky Kata Egészségügyi Szakkönyvtár 2012. December 11.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mire jó, mitől egyedi az Egészségügyi Szakkönyvtár portálja? Csáky Kata Egészségügyi Szakkönyvtár 2012. December 11."— Előadás másolata:

1 Mire jó, mitől egyedi az Egészségügyi Szakkönyvtár portálja? Csáky Kata Egészségügyi Szakkönyvtár 2012. December 11.

2 Egy kis portál történelem - előzmények 1998. – a Deák Ferenc Megyei Könyvtár honlapjához kapcsolt honlap. 2004. – Arculatváltás, az „e-Magyarország pont” részeként is elérhető már honlapunk. 2007. – Újabb tartalmi, formai átalakítás 2008. – Új arculat az IVY Magyarország Kft. eMagyarország Honlapépítő weboldalkészítő programjának segítségével. 2011. - TÁMOP 3.2.4-08/1 pályázat, Iqsys Zrt.

3 Egy kis portál - történelem 2011. március 3. – Portálunk nyilvánossá válása. A TÁMOP 3.2.4-08/1 pályázat nyújtott lehetőséget a szakportál életre hívására. Kialakítását és fejlesztéseit az Iqsys Zrt. hathatós segítségének köszönhetjük. Körülbelül 21000 látogató (2011. március 3-tól 2012. decemberéig, havonta megközelítőleg 950 látogató) Portálunk könnyedén megtalálható a Konyvtar.lap.hu startlap oldal Szak-, és egyéb könyvtárak alcíme alatt, Illetve a www.zmkok.hu önálló webcímen.www.zmkok.hu

4 Portál? Honlap? A portál előnyei egy egyszerű honlappal szemben:  Dinamikusan fejleszthető  Összetettebb, testreszabható  Regisztrációhoz kötött tartalmak  Interaktív felületekkel rendelkezik (fórum, chat – Kérdezd az orvost!, Kérdezd a könyvtárost!)

5 Kikhez szól, és milyen téren tud segítséget nyújtani a szakportál? Célunk Egészségügyi szakmai tájékoztatás és betegtájékoztatás. A gyógyításhoz, illetve az ezzel összefüggő kutató- és oktatómunkához szükséges információk szolgáltatása, Illetve az egészséges életvitelhez szükséges információk szolgáltatása, publikálása. Könnyedén kezelhető, áttekinthető portál. Kikhez szólunk? Orvosokhoz, egészségügyi szakemberekhez, A Zala Megyei Kórház vonzáskörzetéhez tartozó felhasználókhoz, Laikusokhoz Mindazokhoz, akik szükségesnek érzik tájékozódásukat az egészségügyi információkat illetően.

6 Miért szükséges a regisztráció a portálra? A könyvtár szakportáljának bizonyos részei (Kérdezd a könyvtárost!, Kérdezd az orvost!, A Tudástár publikus, illetve szakmai oldalai) csak regisztráció után érhetőek el. Látogatóként, szakdolgozóként, belső- illetve külső orvosként történhet regisztráció a weboldalon.

7 Hogyan regisztrálhatom magam, ha nem vagyok a kórház orvosa? A látogatók, a szakdolgozók és a külső orvosok a szakportál regisztrációs felületén tudják regisztrálni magukat. A regisztrációhoz meg kell adnia működési nyilvántartási számát. A portál a mentés után e-mail üzenetben küldi el a bejelentkezési jelszót. A regisztrációt a könyvtárosnak kell jóváhagynia (Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal honlapja) A jelszó megváltoztatására a Saját fiók funkción keresztül adódik lehetőség.

8 Hogyan történik a regisztráció kórházi orvosként? A kórházban dolgozó orvosok esetében a regisztrációt a könyvtáros végzi el. A belső orvosok regisztrálása során az adminisztrátor az osztályt is megadhatja – ezzel biztosítva a félreértések elkerülését a portál által nyújtott orvos-orvos közötti kommunikáció folyamán.

9 Vajon megtalálható ez a könyv a könyvtárban? Egyszerű keresés (Egy fogalom beírása alapján juthatunk releváns találatokhoz) Összetett keresés (A keresett dokumentum címe, szerzője vagy tárgyszava segítségével kaphatunk találato(ka)t.) Lehetőség nyílik arra is, hogy közös keresést végezzünk egy időben több könyvtár katalógusában, továbbá az Ebsco és a PubMed adatbázisokban. A portál dokumentumkönyvtárában és Tudástárában található dokumentumok korlátlanul kereshetőek – a teljes szövegű dokumentumok megtekintése regisztrációhoz kötött.

10 Hogyan tovább, ha megkaptam a találatot? A kiválasztott dokumentumok a Kosárba helyezéssel igényelhetőek.

11 Hogyan juttathatom el könyvigénylésem a könyvtároshoz? A kosár menüponton belül választhatjuk meg a kölcsönzés típusát, illetve a fogadó könyvtárat is. Az Igénylés gombra kattintás után még egy megerősítés szükséges a kérés tényleges elküldéséhez, a kérés csak ezután kerül az „Előjegyzések és igénylések” menüpont alá.

12 Hogyan fogok értesülni a dokumentum átvehetőségéről? Az „Előjegyzések és igénylések” menüpont alatt igényelt dokumentum státusza a könyvtáros jóváhagyása után változik „Átvehető”-re. A dokumentum státuszának megváltozása figyelemmel követhető a portál segítségével (a nagyítóra kattintva a sor végén), és e-mail értesítés is érkezik róla.

13 Mi a teendő, ha olyan dokumentumot keresek, amely nem található a könyvtárban? A más könyvtártól kért dokumentum igénylése is ugyanazokkal a lépésekkel történik, mint a „belső kérés”. Abban az esetben, ha a forrásokban megjelölt intézmény (adatbázis) egyike sem rendelkezik a keresett dokumentummal, kérjük, keressenek meg bennünket beszerzési javaslataikkal. („Rólunk” menüpont) info@zmkok.hu

14 Kihez fordulhatok a kérdéseimmel? Egyedi módon interaktív és személyre szabott portálunk Kérdezd a… menüpontja, melynek segítségével kérdéseket intézhetünk a portálon regisztrált orvosokhoz és a könyvtárosokhoz. Kérdezd a könyvtárost: Ezen menüpont alatt laikus és egészségügyi dolgozó egyaránt fordulhat kérdésével a könyvtároshoz. Mire nem vállalkozhatunk? Tudományos kérdések eldöntésére, laikusok tanácsadására és különböző cikkek elemzésére sem, illetve az orvosok és ápolók mélyebb szintű tájékoztatása sem ezen a felületen történik. Kérdezd az orvost: Laikusoknak és „külsős” orvosoknak is van lehetőségük portálunkon keresztül kérdéseket intézni kórházunk szakterületenként regisztrált orvosaihoz. Mindkettő menüpont közös jellemzője, hogy a kérdést feltevő személy eldöntheti: kérdése publikus legyen-e, vagy sem. Az adatkezelés biztonságáról a Liferay portál beépített jogosultságkezelője gondoskodik az által, hogy minden regisztrált felhasználóhoz egyedi szerepkört rendel.

15 Hogyan tudom kérdezni a könyvtárost?

16 A kérdező weblapunkon is figyelemmel követheti feltett kérdése státuszát, illetve portálunk e-mail üzenetben is tájékoztatja a felhasználót, amint kérdése megválaszolásra kerül. Amennyiben a válasz megfelelően kielégítő a kérdező számára, a kérdés lezárható.

17 Mi a teendő, ha a kérdés az orvoshoz érkezik?

18 Hogyan tudom megválaszolni a kérdést?

19

20 Orvosként hogyan léphetek kapcsolatba egy másik orvossal a portálon?

21

22

23 Hol találhatom meg a számomra hasznos szakmai információkat? A Tudástár menüpont alatt juthatnak fontos információkhoz a szakemberek és laikusok egyaránt – használatához azonban regisztráció szükséges. A Tudástárban található információk tematikus rendben, részben teljes szöveggel – részben linkgyűjtemény formájában találhatóak meg. Hasonlóan a Kérdezd a… menühöz, a Tudástár is kettő részből épül fel.

24 E-folyóiratok

25 Orvosi konferenciák

26 E-könyvek

27 Zala Megyei Kórház – TEKA (Tudományos Előadások Közlemények Adattára)

28 Hogyan tovább? A korábbi e-szolgáltatások mellett portálunk további fejlesztésével próbáljuk majd még inkább felhasználó-baráttá, interaktívvá tenni a felületet:  Naptár  Szavazás  Képgaléria  Blog  Üzenőtáblák

29 Szeretettel várjuk Önöket az Egészségügy Szakkönyvtár portálján. Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "Mire jó, mitől egyedi az Egészségügyi Szakkönyvtár portálja? Csáky Kata Egészségügyi Szakkönyvtár 2012. December 11."

Hasonló előadás


Google Hirdetések