Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A „tudatos vásárló” – avagy „hiszünk-e a felelős vállalati magatartásban?” Készítette: Páthy-Dencső Blanka TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. 1112,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A „tudatos vásárló” – avagy „hiszünk-e a felelős vállalati magatartásban?” Készítette: Páthy-Dencső Blanka TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. 1112,"— Előadás másolata:

1 A „tudatos vásárló” – avagy „hiszünk-e a felelős vállalati magatartásban?” Készítette: Páthy-Dencső Blanka TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. 1112, Budapest, Budaörsi út 45. e-mail: dencso@tarki.hu Budapest, 2009. december 10.

2 A felmérésről A kutatás célja a felnőtt magyar lakosság vállalatok adományozási szokásairól alkotott véleményének felmérése volt. A kutatást a Szociális Innováció Alapítvány, valamint a Ceenergi hálózat támogatásával a Magyar Adományozói Fórum megrendelésére végeztük. Az adatfelvétel a 2009. szeptemberi Omnibusz kutatás keretei között zajlott. valószínűségi minta, reprezentatív, 1010 fő – valamint CEORG: CZ (CVVM), PL (CBOS), SK (FOCUS), HU (TÁRKI) és BL (OSI)

3 A lakosság által ismert adományozó vállalatok Ismer-e olyan vállalatot, amely adományozni, jótékonykodni szokott? (N = 1004) IsmerNem ismer fiatalok, 18 és 39 évesek (39%) idősek, azaz 60 év felettiek (79%) a középfokú (41%) és a felsőfokú (58%) végzettségűek az alapfokú végzettséggel rendelkezők (77%) aktívak (alkalmazottak, vállalkozók, 43%) a nyugdíjasok (80%) a Budapesten (41%) élők- a közép-magyarországi régióban (39%) élők Észak-Alföldön élők (76%) havi egy főre eső háztartás jövedelem szerint a felső harmadba tartoznak (40%) havi egy főre eső háztartás jövedelem szerint az alsó harmadba tartoznak (70%) TOP 10 vállalat (1. említés, országos) 1.MOL 2.Danone 3.OTP Bank 4.T-Com 5.EON 6.Pannon 7.K&H Bank 8.Vodafone 9.Audi 10.Tesco !Nem tudott vállalatot említeni! - megyei, régiós bontások

4 Ügyek vállalatok általi támogatása - a lakosság körében Ön szerint mennyire hasznos adott ügyet támogatnia egy vállalatnak? ( N = 1008)

5 Támogató termékek „támogató attitűd” VS. „mérlegelők” Mely esetekben fogja a terméket választani? (%, N = 1006)

6 A lakosság véleménye a vállalatok adományozásának okairól Miért adományoznak a vállalatok? (5 tényezőből a 2 legfontosabb) a fiatalok (52%), a legalább érettségivel rendelkezők (érettségizettek 56%- a, diplomások 57%), valamint a városokban élők (52%) A szlovákok és a bolgár lakosság véleménye megegyezik a magyarokéval – sorrend megegyező a 3 országban

7 Visegrádi országok (SK, PL, HU, CZ – CEORG / 2009. július) A pénz- és természetbeni adományt adó, illetve önkéntes munkát végző lakosok aránya országonként (a teljes lakosság körében, %) SKPLHUCZ Pénzadományt felajánló45502845 Tárgyi adományokat felajánló11251522 Önkéntes munka8497 A hazai vállalatok adományozói tevékenységének bírálata Ön szerint az országukban a cégek megfelelően vesznek részt a jótékonykodásban…(%) SKPLHUCZ Teljesen megfelelő 4214 Inkább megfelelő 20181730 Inkább nem megfelelő 38453735 Egyáltalán nem megfelelő 20142713 Nem tudja 19211918

8 Köszönöm a figyelmet! A kutatás támogatói:


Letölteni ppt "A „tudatos vásárló” – avagy „hiszünk-e a felelős vállalati magatartásban?” Készítette: Páthy-Dencső Blanka TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. 1112,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések