Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 …mert mindenki fogyasztó ! Tájékoztató kampány a Közép- dunántúli Régióban TAMOP 5.5.6-08/2 KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÁS A projekt az Európai Unió támogatásával,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 …mert mindenki fogyasztó ! Tájékoztató kampány a Közép- dunántúli Régióban TAMOP 5.5.6-08/2 KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÁS A projekt az Európai Unió támogatásával,"— Előadás másolata:

1 1 …mert mindenki fogyasztó ! Tájékoztató kampány a Közép- dunántúli Régióban TAMOP /2 KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÁS A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

2 2 Fogyasztói társadalom problémáinak feltárása közvéleménykutatás témavizsgálat fogyasztóvédelmi rendezvények A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

3 3 Balatoni Integrációs Közhasznú Nonprofit Kft. végezte a kutatást 400 fős reprezentatív mintán Veszprém megyében Adatfelvétel: szept. 15 – okt. 10 Adatfeldolgozás: okt A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

4 4 Demográfiai és társadalmi jellemzők - életkor, nem, iskolázottság, foglalkozás, jövedelmi helyzet, lakásméret, gépjárműtulajdon, rekreációs szokások és lehetőségek, társadalmi mobilitás A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

5 5 Ismeretszint - 1 Fogyasztóvédelmi szabályzás jogszabályi szintje, célterületek szerinti kiterjedése A fogyasztóvédelem célja Szolgáltatók, termékeladók fogyasztóvédelmi kötelezettségei A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

6 6 Ismeretszint -2 Panasztételi lehetőségek és ezek módjai Fogyasztóvédelmi szervezetek munkájának, tevékenységének ismerete A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

7 7 Fogyasztói érdekvédelmi aktivitás Fogyasztóvédelmi jogok és lehetőségek érvényesítése Konkrét fogyasztói panasztétel Fogyasztóvédelmi kérdésekkel kapcsolatos problematikus és kevésbé problematikus területek A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

8 8 Ökológiai fogyasztóvédelem Termékek, szolgáltatásuk, áruk minősége, ára, származási helyének fontossága Vásárlástudatosság Vásárlási technikák Vásárlási befolyásolhatóság A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

9 9 Ismeretszint A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

10 10 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A fogyasztóvédelem jogi szabályozásával kapcsolatos általános ismeretszint alakulása

11 11 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

12 12 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

13 13 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

14 14 Fogyasztói érdekvédelmi aktivitás A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

15 15 Fogyasztóvédelmi jogok, lehetőségek érvényesítése az utóbbi három évben Reklamált-e?: oÁru elégtelen mennyisége oMinőségi kifogások oJótállás hiánya oÁr feltüntetésének hiánya oMagyar nyelvű útmutató hiánya oEladó, szolgáltató magatartása miatt A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

16 16 Vásárlói panaszok címzettjei oAzonnal az üzlet alkalmazottja – 34,68% oAzonnal az üzlet vezetője – 17,53% oVásárlók könyvébe beírás – 5,78% oFogyasztóvédelmi hatóság – 4,05% oFogyasztóvédelmi tanácsadó iroda – 0,19% oJegyző – 0,19% oBékéltető Testület – 0% oFogyasztóvédelmi civil szervezet – 0% A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

17 17 Problematikus területek (2.3.) Termékbemutatók Direkt marketing Pénzintézeti szolgáltatók A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

18 18 Kevésbé problematikus területek Élelmiszerüzeletek, kiskereskedelem Bevásárlóközpontok Műszaki cikkek Ruházati cikkek Háztartási hulladékszállítók Vízszolgáltatók A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

19 19 Ökológiai fogyasztóvédelem A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

20 20 A vásárlásban szerepet játszó 3 tényező A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

21 21 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Szokott-e bevásárló listát készíteni?

22 22 Köszönöm a figyelmet! További információ KISS RENÁTA Csalán Környezet-és Természetvédő Egyesület 8200 Veszprém, Rákóczi F. u. 3. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.


Letölteni ppt "1 …mert mindenki fogyasztó ! Tájékoztató kampány a Közép- dunántúli Régióban TAMOP 5.5.6-08/2 KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÁS A projekt az Európai Unió támogatásával,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések