Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Berta Tamás, k özpontvezető Tóth Viktória, projektkoordinátor Közlekedésbiztonsági Központ KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. A közlekedési.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Berta Tamás, k özpontvezető Tóth Viktória, projektkoordinátor Közlekedésbiztonsági Központ KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. A közlekedési."— Előadás másolata:

1 Berta Tamás, k özpontvezető Tóth Viktória, projektkoordinátor Közlekedésbiztonsági Központ KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. A közlekedési ismeretek oktatási lehetőségei a köznevelés rendszerében

2

3 A közlekedésre nevelés és a gépjárművezető képzés egy rendszer

4 A biztonságos közlekedésre felkészítés helyzete Iskolások közlekedésbiztonsággal kapcsolatos tudásszintjének felmérése Módszer: fókuszcsoport és kérdőív 779 tanuló, 21 kérdés 33 tanár, 15 kérdés Kitől tanulják a gyermekek a közlekedési/biztonsági szabályokat? Kitől tanulják a gyermekek a közlekedési/biztonsági szabályokat?

5 Van-e az Önök intézményében közlekedésre nevelésre kijelölt felelős személy? A biztonságos közlekedésre felkészítés helyzete Kijelölt szaktanár ( szakirányú végzettségű )7% Egyéb szakos tanár18% Az osztályfőnökök a saját osztályukban25% Külsős partner (autósiskola, helyi rendőrkapitányság, hozzáértő szülő)14% Szabadidő szervező1% Nincs32% Egyéb3% - A munkában résztvevők 90%-a úgy került a közlekedésre nevelésbe, hogy kijelölték (az induláskor nem volt affinitása a témához).

6 A biztonságos közlekedésre felkészítés helyzete 42% - sikertelen vizsga

7 Lépésről lépésre – modularitás és felépülő bizalom Közvetlen célcsoportok kisgyerekek (0-5 év) kisiskolások (6-10 év) iskolások (11-14 év) középiskolások (15-18 év) fiatal felnőttek (19-29 év) felnőttek (30-64 év) idős felnőttek (65 évtől)

8 KorcsoportFeladatIsmeretcsoportok ÓvodaAlapvető ismeretek és gyakorlati tapasztalatok Közlekedés részei, jelentéstartalmak és azok gyakorlati leképezése 1-4. évfolyam (Alapismeretek) Önálló gyalogos közlekedővé válás Látni és látszani; Átkelés az úttesten; Kerékpárral az úton; A közlekedés tagja vagyok… Gyalogos „jogsi” 5-6. évfolyam (Veszélyhelyzet felismerés) Önálló kerékpárossá (járművezetővé) válásKerékpáros ismeretek, „kerékpáros KRESZ” Kerékpáros „jogsi” 7-8. évfolyam (Veszélyhelyzet felismerés) Szabályismeret és felelősségvállalás (út a gépjárművezető felé) Szabályismeret kiterjesztése (KRESZ) és összekapcsolása biztonsági szabályokkal; gépjárművezetői ismeretek Vezetői engedély Középiskola (Általános ismeretek) Felelősség- és biztonság tudat fejlesztése; Szabályismeret növelése „Kategóriás” ismeretcsoportok Vezetői engedély

9 Monitoring felmérés eredményei Mutatók 1-2. évfolyam 3-4. évfolyam 5-8. évfolyam gyalogos úttest - járda különbségtétel86,00%79,30%63,50% átkelés úttesten74,90%58,85%61,00% figyelem a környezetre89,00%80,25% X rendőri karjelzés (alapok)-58,10%82,70% elsőbbségadás megkülönböztető jelzéseket használó járműnek -X78,00% utas közösségi közlekedés96,20%89,60% X személygépjármű89,40%63,85%52,45% motorkerékpár, moped--64,60% közlekedési eszköz vezető kerékpáros91,57%41,85%59,33% közúti jelzések ismerete74,55%64,40%70,15%

10 Megoldás?

11 Szakmai háttér biztosítása

12 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Berta Tamás, k özpontvezető Tóth Viktória, projektkoordinátor Közlekedésbiztonsági Központ KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. A közlekedési."

Hasonló előadás


Google Hirdetések