Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, 2014. május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, 2014. május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor."— Előadás másolata:

1 Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor Külügyminisztérium

2 EURÓPA vs. Abendland

3 M8 Air Cargo Dunai hajózás Széles nyomtáv mélységi bevezetés Constanta (RO) Egyedül nem megy! Multimodális csomópontok

4 Áruszállítás vízi úton a kontinensen: Összköltség ausztrál vasércre vetítve?

5 A Duna holland és román szemmel

6 Lengyelország Csehország Szlovákia Magyarország

7 V4 belső prioritások Transport Energy Business Growth Employment Energia Közlekedés Fejlődés

8  Biztonságpolitika  Gazdasági együttműködés  Közös külpolitika  Parlamenti dimenzió  Energia biztonság  Észak-déli közlekedési infrastruktúra fejlesztés Főbb együttműködési területek

9 Energia Biztonság Diverzifikáció és piaci integráció: A hiányzó É-D energia interkonnektorok megépítése (HU-SK, PL-SK interkonnektor) Lengyel LNG terminál Közös Gázpiaci Fórum Nukleáris együttműködés

10 Észak-déli közlekedés infrastruktúra fejlesztése Biztosítanunk kell: Észak-déli közúti és vasúti fejlesztések Határkeresztező utak kellő frekvenciában Logisztikai lehetőségek megnyitása Pl.: Magyar-Szlovák határmenti infrastruktúra fejlesztési program Közúti határmetszések számának növelése (egyezmény) A vasúti és az autópálya összeköttetések felújítása és számuk növelése Határhidak építése

11 Mit tudunk a nemzetgazdasági adatokból? Multinacionális gyártók Multinacionális logisztikai szervezetek Számlázás FogyasztásTermelés

12

13 V4 Miniszterelnökök csúcstalálkozója Vita a V4 észak-déli közlekedési infrastruktúra program elindításáról (2013. október 14.)

14 Az észak-déli közlekedési infrastruktúra fejlesztési program megalapozása 1. A V4-es közlekedés és teherszállítás fejlődési fókuszpontjainak valamint gátjainak vizsgálata. 2. A rövid távon, költséghatékonyan megoldható közlekedési szűk keresztmetszetek feltérképezése a V4 régióban 3. Közös kutatási és tervezési program megkezdése: A régiós tranzitforgalom volumenének és egyéb paramétereinek mérése, A régiós folyami és tengeri kikötők, logisztikai és ipari centrumok infrastrukturális hinterlandjának vizsgálata, különös tekintettel a „smart transport” régiós elterjedésének denzitására és intenzitására.

15 Határátkelők átlagos távolsága

16 Határátkelők a külső határszakaszokon:

17 V4 Közúthálózat, hiányzó kapcsolatok

18 V4 Vasúthálózat, hiányzó kapcsolatok

19 Közlekedési szolgáltatások színvonal mutatói

20 Nem rendelkezünk megfelelő - V4‐ek közötti forgalmi adatokkal. A meglévő adatok és értelmezésük nem konzisztens. Az esetleg rendelkezésre álló mérési adatok nincsenek interpolálva. A V4 országokon áthaladó tranzitforgalom növekedése fejlesztéseket indokol, melyek közúti vagy vasútra terelése stratégiai kérdés. Mit tudunk, mit nem tudunk?

21 közös mérés és adatmegosztás közös hatékonyságelemzés közös koncepció kialakítása és tervezése V4 közös közlekedési infrastruktúra‐fejlesztés! MÉRD, AMI MÉRHETŐ!

22 A Visegrádi Együttműködés országai közlekedési államtitkárainak találkozója Budapest november 27. & Regionális Kikötők Konferenciája Budapest, 2013.nov

23 Az együttműködés ütemezése I. - Előkészítési fázis V4 HU PRES (ToR, RoP) II – Kutatás és tervezés (KTI + …) III – 2020 – EU tárgyalások (kohézió?) IV.- Az operatív programok megvalósítása

24 Az infrastruktúra fejlesztés „szépségei”

25 Idő / Költség Kivitelezés  Területszerzés- előkészítés /Kisajátítás  Szerződéskötések  Közbeszerzések  Kivitelezési források biztosítása  Műszaki tervezés  Engedélyeztetés  (környezeti (hatás)vizsgálatok tervek, engedélyek, etc.) Megvalósíthatósági tanulmányok  Költség: 80 – 90% Idő: 1-2 év Költség: % Idő: 5 – 12 év vagy még több

26

27 Köszönöm, a figyelmet!


Letölteni ppt "Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, 2014. május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor."

Hasonló előadás


Google Hirdetések