Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Online foglalási rendszerek hatása a hazai turisztikai szolgáltatókra Dunder Krisztián Ügyféllojalitás és közösségi vásárlás a turizmusmarketingben Turizmus.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Online foglalási rendszerek hatása a hazai turisztikai szolgáltatókra Dunder Krisztián Ügyféllojalitás és közösségi vásárlás a turizmusmarketingben Turizmus."— Előadás másolata:

1 Online foglalási rendszerek hatása a hazai turisztikai szolgáltatókra Dunder Krisztián Ügyféllojalitás és közösségi vásárlás a turizmusmarketingben Turizmus Akadémia - Budapest,

2 BEMUTATKOZÓ Dunder Krisztián PARTNEREK / REFERENCIÁK TAGSÁG

3 HATÁS Kezdjük a „hatással”!  A belföldiek belföldi szállásfoglalása évek óta 54 Mrd Ft körül tart  Az internetes szállásfoglalási gyűjtőoldalak szaporodtak  Még szállodatulajdonosnak is van gyűjtőoldala  Az internetes szállásfoglalási gyűjtőoldalak erősödnek  a szallas.hu 2010-ben 2 Milliárd+ értékben közvetített  nemzetközi szinten a review-oldalak is döntéselőkészítővé váltak  A szállásfoglalás – mint voucher értékesítés – megjelent az aukciós site-okon, kuponos és közösségi vásárlás oldalakon is  Hotel Rubinia: voucher (Napi Tipp)  Összesen (I-III. negyedév): voucher  Valamit megváltoztatott a piacon. És ez még csak a kezdet.

4 SZÁLLÁSFOGLALÁSI RENDSZEREK Miért használják az internetezők a szállásfoglalási oldalakat?

5 SZÁLLÁSFOGLALÁSI RENDSZEREK  Ezernyi helyszín és szálláshely közül választhat  Összehasonlíthat ajánlatokat  Azonnal tud szállást foglalni  Mások véleménye alapján dönthet  Ár- és foglalási garanciát, esetleg bónuszpontokat kap  Újabban mobilon is foglalhat  Stb.  Magyarországon más szempontok is fontosak, de erről később. Miért használják az internetezők a szállásfoglalási oldalakat?

6 SZÁLLÁSFOGLALÁSI RENDSZEREK Nagy nemzetközi szállásfoglalási oldalak

7 SZÁLLÁSFOGLALÁSI RENDSZEREK Nagy nemzetközi szállásfoglalási oldalak szállodaszempontból  Kontingenskezelés  Channel manager szoftverrel összekapcsolás  Közvetlen kontingens átemelés szállodától / lánctól  Perszonalizált jutalék  Stb.

8 SZÁLLÁSFOGLALÁSI RENDSZEREK Magyar szállásfoglalási oldalak (belföldi fókuszúak)  + „megszámlálhatatlan” kicsi vagy niche oldal

9 FELHASZNÁLÓK Hogyan viselkedik a magyar felhasználó az interneten?  A magyar internetezők utazási szokásai kutatás  Internetezőkre reprezentatív minta  Adatfelvétel április elején  Egyedi kutatás – részben publikus adatokkal

10 FELHASZNÁLÓK Az internetezők 76%-a interneten tervezi meg az utazást!  A válaszadók 46%-a szerint egy hosszú hétvégét elég pár héttel előtte megszervezni

11 FELHASZNÁLÓK Mi mennyire fontos az utazástervezés során?

12 FELHASZNÁLÓK Az ELSŐKÉNT felkeresett internetes oldal utazástervezéskor

13 FELHASZNÁLÓK Hogyan foglalnak szállást a magyar internetezők?

14 FELHASZNÁLÓK Van bizalom az online szállásfoglalás iránt „Nem szívesen intézem online a szállásfoglalást, nem bízom benne.” Bázis: interneten információkat keresők

15 FELHASZNÁLÓK Az ajánlat elfogadásában döntő szerepet játszik…

16 SZALLAS.HU STATISZTIKÁK A szallas.hu őszi felmérésének főbb adatai  Idei I-III. negyedévben a foglalások 36,5%-a egy éjszakára szólt.  7 éjszakát a foglalók összesen 1,5%-a szánt pihenésre  Tavaly a foglalások fele hotelbe történt, idén alig több, mint harmada  Tavaly a foglalások 28%-a volt 3*, idén már csak 21%  A vezetést az apartmanok és panziók vették át  Bevétel szerint 30%-kal több a 3* árbevétel, mint az apartmanoké  Hajdúszoboszló és Siófok a legkedveltebb, Budapest már a 3. helyen

17 ESETTANULMÁNY Hotel Szeleta***

18 ESETTANULMÁNY Az első lépés egy profi weboldal  Bizalmat ébresztő oldal és bemutatkozás  Profi fotók a helyszínről és a környezetről  Látnivaló- és programajánlatok  Ösztönző  Profi kommunikáció  Keresőbarát technológia  Ingerkeltő szövegek

19 ESETTANULMÁNY Hotel Szeleta*** Drasztikus átalakulás a foglalások tekintetében: offline vs. online  10 éve 70% - 30%  5 éve 30% - 70%  Most 90% fölötti az online foglalás A szállásfoglalási oldalak a foglalások 20-25%-át adják (800 foglalásból):  Booking.com: 53  Szallas.hu: 41  Utazzitthon.hu: 22  Budapesthotelstarts.com: 16  Hrs.com: 15  Utisugo.hu: 14

20 ESETTANULMÁNY A válság ellenére nőtt a vendégéjszakák száma Vendégéjszakák száma július-augusztus hónapokban:  2007: 2,2  2008: 2,6  2009: 3,5  2010: 3,1  2011: 3,1

21 ESETTANULMÁNY Jó marketinggel elkerülhető a bárkitől való függés A következő marketing eszközöket választottuk:  Jól összeállított weboldal tartalmi és technológiai szempontból  Keresőoptimalizálás  Google AdWords  Jelenlét portálokon (pl. miskolc.hu, barlangfurdo.hu, udulesicsekk.hu)  Tematikus oldalak megjelenési díjjal (pl. iranymagyarorszag.hu)  Női célcsoportot elérő oldalak (pl. nlcafe.hu)  Szállásfoglalási oldalak (pl. booking.com)

22 SZÁLLÁS SITE ELŐNYÖK A szállásfoglalási rendszerek meggyőző képessége profi

23 ÁLLANDÓ NYITOTT KÉRDÉSEK Jó együttműködés esetén a szállásfoglalási oldal előny Mind a szállásadó, mind a foglaló vissza tud élni a rendszerekkel  Szállásadó lemondatja a foglalási site-on keresztül érkező foglalást pár % kedvezményért  Szállásfoglaló nem mondja le, de nem is érkezik meg  Szállásfoglaló oldal szálloda nevére hirdet

24 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Online foglalási rendszerek hatása a hazai turisztikai szolgáltatókra Dunder Krisztián Ügyféllojalitás és közösségi vásárlás a turizmusmarketingben Turizmus."

Hasonló előadás


Google Hirdetések