Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

HIT-TUDÁS-FEJLŐDÉS EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ VAJDA NORBERT SZAKMAI VEZETŐ TÁMOP 5.4.12-14/1-2015-0003

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "HIT-TUDÁS-FEJLŐDÉS EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ VAJDA NORBERT SZAKMAI VEZETŐ TÁMOP 5.4.12-14/1-2015-0003"— Előadás másolata:

1 HIT-TUDÁS-FEJLŐDÉS EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ VAJDA NORBERT SZAKMAI VEZETŐ TÁMOP /

2 Tartalom: EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ Célok és alapelvek Főbb tevékenységek Szoftverfejlesztés Vezetői kompetenciák fejlesztése Oktatás-képzés Módszertani támogatás Összegzés

3 EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ Célok és alapelvek

4 Mindennapi munka támogatása CÉLOK-ALAPELVEK Egyházi értékek / diakóniai szemlélet Problémafelvetések Megvalósítható alternatívák HIT TUDÁS FEJLŐDÉS Közösségi erőforrások

5 EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ Szoftverfejlesztés

6 SZOFTVERFEJLESZTÉS Szakmai modul fejlesztése Szakmai munka támogatása Ellátotthoz kapcsolódó tevékenységek Ellátotthoz kapcsolódó dokumentációk „Összefüggések láttatása”

7 EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ Vezetői kompetenciák fejlesztése I. Műhelymunka II. Éves határidőnapló III. „HR protokoll” IV. Magyarországi Református Egyház pályázatkezelése

8 I. Műhelymunka VEZETŐI KOMPETENCIÁK 140 fő. 4x2 nap. 17 csoport. 4 helyszín. Hatás, Meggyőzés, Retorika, Dialektika. Hatáskör, Felelősség, Motiváció, Delegálás, Kontroll Értekezlet. Egyéni gyakorlatok. Folyamatos nyomonkövetés. Működés és működtetés. „Házi feladatok” Dicséret, Elmarasztalás, Értékelés, Visszajelzés

9 II. Éves határidőnapló VEZETŐI KOMPETENCIÁK Jogszabályok által határidőre előírt feladatok. Határidőtől független, de évente elvégzendő feladatok. Intézmény vezetése egyben, rendszerve láthassa a feladatokat Kronológiailag mikor, milyen sorrendben lehet /kell a feladatokat munkatársaknak delegálni. I.Éves feladatok II.Havi feladatok III.Napi feladatok.

10 III. „HR protokoll” VEZETŐI KOMPETENCIÁK I.Teendők munkaviszony létrejötte esetén II.Munkaviszony fennállása alatti teendők III.Munkaviszony megszűnéséhez kapcsolódó teendők + Mellékletek: iratminták Könnyen kereshető, adott helyzetekre alkalmazható.

11 IV. Magyarországi Református Egyház pályázatkezelése VEZETŐI KOMPETENCIÁK Pályázatokhoz kapcsolódó szabályzatok: Különös figyelmet fordítva a dokumentumok és számlák kezelésére, illetve feldolgozására. ÖSSZES lényeges tevékenység és feladat

12 EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ Oktatás-képzés I. Munkatársak részére. II. Egyéni oktatókkal megvalósuló vezetői képzések

13 Képzés címe A képzés engedély- száma Kreditpont szám Csoport maximális létszáma Képzés időpontja Képzési helyszín 1 A szociális munka és a minőségirányítás kapcsolata szociális intézményekben T / pont40 fő https://tavoktatas. net 2 A demenciában szenvedő betegek speciális ellátásának minőségi követelményei T / pont40 fő https://tavoktatas. net 3Konfliktus-konfliktuskezelés T / pont30 fő Nyíregyháza 4 Egészségügyi ismeretek a szociális intézményekben T / pont30 fő Budapest 5 Kommunikációs hídépítés ép és fogyatékos emberek között T / pont30 fő Székesfehérvár 6Élet az élet végén - Hospice szemlélet, gyakorlat az időskori ellátásban T / pont30 fő Miskolc OKTATÁS - KÉPZÉS Akkreditált.Ingyenes. I. Munkatársak részére

14 OKTATÁS-KÉPZÉS szeptember 14.szeptember 15.szeptember sz.csoport gazdasági képzés 2.sz. csoport jogi képzés szeptember 28.szeptember 29.szeptember sz.csoport gazdasági képzés 3.sz. csoport jogi képzés október 12.október 13.október sz. csoport gazdasági képzés 1.sz. csoport jogi képzés II. Egyéni oktatókkal megvalósuló vezetői képzések Helyszín: Budapest Reális képalkotás az intézmény vagyonáról és pénzügyi helyzetéről. Konkrét helyzetek megoldásához - gyakorlati és elméleti eszközrendszer Fenntartói és intézményvezetői hatáskörök és feladatkörök megkülönböztetése Szociális jogszabályok megfelelő értelmezése Megalapozott döntéshozatal

15 EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ Módszertani támogatás I. Célcsoportoktól független munkacsoport II. Idősügyi csoport III. Fogyatékosságügyi csoport

16 I. Célcsoportoktól független munkacsoport MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS „Intézménybe való bekerülés” Diakóniai múlt vs. jelenlegi szolgáltatások Rászorulók szükségletei vs. intézmények Új szolgáltatási formák vs. meglévő minták Múlt-jelen Intézményi diakónia vs. gyülekezeti diakónia Kölcsönhatások Ellátott – hozzátartozó- munkatárs Adekvát reakciók, megfelelő válaszok.

17 II. Idősügyi csoport MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS Szakápolás „Intézményi lét” Gondozási tervek elkészítése Egyéni szükséglet vs. sablonos gondozási tervek Megfelelő gondozási, ápolási, fejlesztési feladatok és azok megvalósításának módszerei Alap- és szakellátásra is! Útmutató szakápolási engedély megszerzéséhez Szakápolási protollok Demens ellátás „Demens személy a viselkedésével kommunikál.” Vannak-e erre megfelelő válaszaink? Környezet megteremtésének fontossága Istentisztelet, gyülekezet szerepe

18 III. Fogyatékosságügyi csoport MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS Kitagolás- támogatott lakhatás Kontroll Közösség szerepe Hierarchikus rendszer megszűnik: „Intézményi létből” való kikerülés következmények Önállóság Felelősség Döntési kompetenciák Információáramlás Gyógyszerelés Gondnoki rendszer Mentor vs. Gyülekezeti segítők Ellenállás

19 EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ Összegzés

20 SZOLGALATFEJLESZTES.HU

21 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "HIT-TUDÁS-FEJLŐDÉS EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ VAJDA NORBERT SZAKMAI VEZETŐ TÁMOP 5.4.12-14/1-2015-0003"

Hasonló előadás


Google Hirdetések