Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ZÖLDTURIZMUS ÉVE Császár Zsuzsa termékmenedzser

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ZÖLDTURIZMUS ÉVE Császár Zsuzsa termékmenedzser"— Előadás másolata:

1 ZÖLDTURIZMUS ÉVE 2007. Császár Zsuzsa termékmenedzser
Magyar Turizmus Zrt. Kőszeg, június 9.

2 A Magyar Turizmus Zrt. marketing tevékenységének bemutatása
a Marketingterv filozófiája A vendégért vagyunk Az MT Zrt., mint szolgáltató szervezet Missziónk Feladataink Víziónk: 2013-ra Magyarország vonzó úticélja lesz az „új Európának”, természeti, kulturális és szolgáltatási mozaikjának komplexitása és újszerű bemutatása révén. A belföldi turizmus súlya megközelíti az Európai Unió tagországainak átlagát (60%). A belföldi utazások a külföldi utazások komoly alternatívájává válnak. Küldetésünk: A Magyar Turizmus Zrt. küldetése, hogy hozzájáruljon a hazai turisztikai kínálat piacra viteléhez és ezáltal elősegítse a Magyarországon realizálódó belföldi és nemzetközi turizmusból származó bevételek növelését, a folyó fizetési mérleg pozitívumának erősítését. Ezzel támogatja a magyar gazdaságban újabb munkahelyek létrehozását és fenntartását valamint hozzájárul a magyar GDP kiegyensúlyozott növekedéséhez. Víziónk elérését az alábbi konkrét feladatok segítik: • Magyarország mint turisztikai desztináció arculatépítése, imázsának javítása, ismertségének növelése belföldön és külföldön, • a magyar turisztikai kínálat piacra juttatásának segítése versenysemleges módon belföldön és külföldön, • a regionális együttműködések támogatása a turizmusmarketing területén, • marketingkommunikációs tevékenység folytatása belföldön és külföldön, • turisztikai információ biztosítása a belföldi és a Magyarországon tartózkodó külföldi turisták, a potenciális utazók, a döntéshozók, a belföldi és a külföldi turisztikai szakma számára.

3 Céljaink Belföldi turizmus Presztízs növelés
A vendégéjszakák számának növelése 2006-hoz képest Bevételeink növelése Régiókkal való együttműködés Turisztikai kínálat piacra segítése Területi és időbeni koncentráció csökkentése

4 Marketingkoncepció (2007-2008)
kutatásokon alapuló döntések, A turisztikai országkép fejlesztése, márkaépítés, arculatunk aktualizálása, a marketingkommunikációs eszközrendszer hangsúlyainak áthelyezése, ügyfeleink személyre szabott kiszolgálása, szakmai partnerségi viszonyaink hatékonyabbá tétele, forrásaink koncentrálása, hatékonyságmérés. Marketingtervünk koncepciójának elkészítésekor ügyfeleink igényeiből indulunk ki. Ezeket kutatásokkal térképezzük fel, amelyek alapján meghatározzuk célcsoportjainkat, marketingkommunikációs üzeneteinket, az ügyfelek számára megfelelő pozicionálással értékesíthető termékkört és marketingkommunikációs eszközrendszerünket. Marketingtevékenységünket a turisztikai szakmával történő partnerségben végezzük, hatékonyságát és eredményességét monitoring rendszerünkkel vizsgáljuk és folyamatosan korrigáljuk.

5 Belföldi kommunikáció súlypontjai
Tematikus Év – Zöldturizmus Éve Eseményturizmus Wellness és egészségturizmus Üdülési csekk

6 Vissza a természethez! Marketing célok: Belföldi turizmus élénkítése
Vendégéjszaka szám növelése Tartózkodási idő meghosszabbítása Alternatívák bemutatása a külföldi utazási lehetőségekkel szemben

7 Vissza a természethez! A kampány célja:
A hazai lakosság érdeklődésének felkeltése, illetve erősítése a természeti értékek iránt, valamint a hazai gyalog-, kerékpáros- és vizitúrázási lehetőségek, nemzeti parkok és lovas turisztikai szolgáltatások népszerűsítése, a régiók természeti értékeinek bemutatása.

8 Vissza a természethez! A kampányév kiemelt termékei: Természetjárás
Nemzeti parkok Lovas turizmus Kerékpáros és vízi turizmus A kampányév lebonyolítása: Központi, országos akciók Regionális akciók

9 A kampányévet megalapozó kutatások
A magyar lakosság utazási szokásai, 2000-től évente A KVVM kutatása, 2006 A magyar lakosság nemzeti parkokkal, természetjárással és lovas turizmussal kapcsolatos attitűdjei, utazási szokásai és utazási tervei, 2006 1000 fős, véletlenszerűen kiválasztott minta személyes megkérdezés megyei, településszerkezeti, nem és kor szerinti reprezentativitás

10 „Világhírű magyar tájak”
Nemzeti parkok Magyarország természeti értékekben gazdag ország (4,35) Magyarország hagyományokban gazdag ország (4,34) Magyarországnak egyedi természeti értékei vannak (4,31) A magyar tájak világhírűek (4,24) A nemzeti parkokban a terület eredeti természeti állapotát ismerhetem meg (4,17)

11 „A természetjárás egészséges”
A túrázás egészséges (4,60) A túrázás lehetőséget ad a természeti értékek megismerésére (4,48) Magyarországon jókat lehet túrázni (4,23) A túrázás sporttevékenység (4,15) A túrázás aktív pihenés (4,13) A túrázás társasági élmény (3,95)

12 „Kincsem, kincsem…” Lovas turizmus
Magyarország híres a lovassportjáról (4,28) A lovaglás egészséges sport (4,12) A lovaglás túlzottan nagy anyagi ráfordítással jár (4,12) Magyarországon sok lehetőség van a lovaglásra (4,09) A hazai lovaglási lehetőségek csak a külföldiek számára megfizethetőek (3,17)

13 Kevésbé pozitív személyes attitűdök?
Nemzeti parkok Érdekelnek a hazánk tájaira jellemző hagyományok (3,92) Vonz a természeti értékek megismerése (3,85) Érdekelnek a természeti értékeket bemutató rendezvények (3,52) Szeretném az összes hazai nemzeti parkot megismerni (3,31) Szívesen veszek részt a természetet bemutató programokon (3,17) Szívesen veszek részt a tájegységeket bemutató programokon (3,11) Ha belföldön utazom, ellátogatok nemzeti parkokba is (2,93) Belföldi utazásaimat úgy tervezem, hogy nemzeti parkba is ellátogathassak (2,09) Gyakran utazom belföldön nemzeti parkok meglátogatása céljából (1,73)

14 Kevésbé pozitív személyes attitűdök?
Természetjárás Szeretem a természetjárást (3,81) Érdekel a túrázás (3,30) Természetjáró klub tagjának lenni jó (2,97) Lovas turizmus A lovaglás jó kikapcsolódás (3,67) Szívesen megnéznék egy lovasbemutatót (3,58) Szívesen vennék részt lovaskocsikázáson (3,19) Érdekel a lovaglás (2,45) Szívesen tanulnék meg lovagolni (2,36) Szívesen vennék részt lovastúrán (2,33) Szívesen utazom azért, hogy lovagoljak (1,60)

15 100-ból 43 eddig kimarad(t)…
21,3% 2,5% 0,4% 0,5% Nemzeti parkban soha nem járt 21,2% valaha járt 78,8% Természetjáráson, túrán soha nem vesz részt 39,4% (egy év alatt egyszer sem) évente legalább egyszer 42,6% Lovaglásban Soha nem vett részt 68,3% Valaha részt vett 31,7%

16 …mert például eszünkbe sem jutott!
Nemzeti Park Természetjárás Lovas turizmus Nem érdekli, eszébe sem jutott 36,9 43,0 61,7 Egészségügyi okok 5,7 35,4 15,8 Anyagi okok 19,3 27,0 19,8 Időhiány 17,3 22,8 9,2 Életkora nem engedi 1,0 19,4 17,1 Családi okok 1,2 13,8 1,5 Nincs a közelben, bonyolult szervezés 1,3 7,0 13,6 Sok speciális felszerelést kíván 0,0 1,7 4,5 Információhiány 0,8 1,6 1,4 Egyéb 9,5 9,3 18,2 N = 213 391 680 Az inaktivitás indokai (említések gyakorisága, %)

17 A kulcs az információ, az információ…
Ha túrázom, szeretek mindig újabb helyeket felkeresni (3,75) Túrázás közben Magyarországon könnyű megfelelő szállást, vendéglátóhelyet találni (3,43) Könnyen lehet információhoz jutni a túraútvonalakról (3,03) A túrázást össze szoktam kapcsolni egyéb programokkal (2,98) Tudom, honnan szerezhetek információt a hazai lovaglási lehetőségekről (2,42) Jól ismerem a hazai túrázási lehetőségeket (2,36) Ismerem az országos kéktúra útvonalát (2,01)

18 Vonzó lehet, ha… Nemzeti parkok
Vonzerő: természeti értékek, táj szépsége, jó levegő, csend Látnivalók: állatok, növények, kézműves hagyományok, kilátók Időtöltés: séta, turisztikai látnivalók, természetjárás, természet megfigyelése Megismerés módja: szakvezetéses túra, ismertető füzet segítségével önállóan Igényelt szolgáltatások: étkezés, túravezetés, egyszerű, olcsó vagy középkategóriás szálláshely, látogatóközpont Van igény programcsomagra (biztosan vagy valószínűleg: 39,5%) Természetjárás Megismerés módja: szakvezetéses túra, térképek, táblák segítségével önállóan Igényelt szolgáltatások: étkezés, egyszerű, olcsó vagy középkategóriás szálláshely, túravezetés, látogatóközpont Van igény programcsomagra (biztosan vagy valószínűleg: 40,4%) Lovas turizmus Igényelt szolgáltatás: felszerelés-kölcsönzés, oktató, étkezés, egyszerű, olcsó vagy középkategóriás szálláshely, túravezetés Van igény programcsomagra (biztosan vagy valószínűleg: 30,5%) Rendszeres lovaglásnál elfogadott távolság átlagosan 23 km.

19 Internet és papíralapú információ
% Nemzeti parkok Természetjárás Lovaglás Belföldi utazások Barátok, ismerősök 48,9 53,2 28,1 63,7 TV műsor 21,2 20,0 9,4 22,1 Sajtó 11,7 11,8 8,4 21,0 Internetes honlapok 44,7 24,1 7,8 57,1 Internetes fórumok 16,1 7,0 1,1 14,2 Helyi lakosok 16,8 15,5 21,3 Prospektusok 29,3 27,3 7,3 49,2 Nemzeti park prospektusa 44,5 - Útikönyvek 1,5 32,7 Rádióműsor 10,7 5,8 10,8 Utazási iroda 6,9 5,6 0,7 14,8 Térkép 43,6 28,3 0,6 35,6 Utazási kiállítás 8,3 4,1 0,5 Tourinform iroda 2,7 3,8 0,3 13,0 Természetjáró klub Nem tájékozódik 63,4 5,9 45,4 50,0

20 Az elkövetkező egy évben…
% Nem Valószínűleg nem Valószínűleg igen Igen Nem tudja Nemzeti parkok 39,6 11,8 28,2 9,3 11,2 51,4 37,5 Természetjárás 49,9 6,9 19,3 18,8 5,1 56,8 38,1 Lovas turizmus 83,6 5,5 6,4 2,7 1,8 89,1 9,1

21 Célcsoportjaink

22 Összefoglaló megállapítások
A zöldturizmussal kapcsolatos általános attitűd pozitív, Magyarország adottságainak megítélése jó. A személyes attitűdök kevésbé pozitívak, az utazási motivációkban az általános pozitív vélekedés nem tükröződik. Az inaktívak között jelentős arányt képviselnek azok, akiknek eszébe sem jutottak ezen utazási formák. Az érdeklődés felkeltésében, a lehetőségek megteremtésében és az utazás „megszervezésben” van feladatunk. A megfelelő tájékoztatás jelentősége nagy. Beszéljünk róla, tegyük divatossá!

23 Kommunikációs cél: aktív pihenésre ösztönzés
Fogyasztói vélekedés: „már egy kiadósabb séta után is jobban érzem magam” „a természetjárás nagyszerű családi program, a gyerekek imádják a lovakat és az erdei állatokat” A feladat: a természet újrafelfedezése Kommunikációs cél: az aktív pihenés, mint a természetjárás vagy lovaglás váljon a passzív, nézelődő turizmus valódi alternatívájává Fogyasztói vélekedés: „már egy kiadósabb séta után is jobban érzem magam”, „a természetjárás nagyszerű családi program, a gyerekek imádják a lovakat és az erdei állatokat” A feladat: a természet újrafelfedezése – a passzív, szemlélődő turistából faragjunk aktív, fizikai kalandokra vágyó természetjárót

24 Üzenet: A természet csak egy karnyújtásnyira van! +
Kapcsolódj ki úgy, ahogy eddig nem szoktál! = Kerülj közvetlen kapcsolatba Magyarország természeti értékeivel!

25 ARCULATI ELEMEK: Új élmények nyomában! Nyomot hagy benned!

26 Központi marketingakciók - kiemelt rendezvények-
Geocaching - kincskereső nap (március 24.) 11 bázis helyszínről kiindulva, GPS alapú és hagyományos kincskereső játék, garantált nyeremények rossz időjárási viszonyok ellenére országosan közel 1000 résztvevő Geocaching/kincskereső nap (március 24.) 11 bázis helyszínről kiindulva GPS alapú és hagyományos kincskereső játék Cél: 5 ellenőrzőpont megtalálása, a pontokon elrejtett szavak összegyűjtése, a megfejtések leadása a bázis helyszíneken Garantált nyeremények A bázis helyszíneken turisztikai információ biztosítása, adatbázis gyűjtés a kampányév további akcióihoz

27 Utazás kiállítás (március 29 - ápr.1.)
Központi marketingakciók - kiemelt rendezvények- Utazás kiállítás (március 29 - ápr.1.) Csendes, természetközeli attrakciók Interaktív, természettel kapcsolatos játékok: - kincskereső játék a 9 régió standjánál db. kitöltött versenylap/ kérdőív - 645 db. dm-kampányokhoz felhasználható postai és elektronikus cím A KvVM/nemzeti parkokkal közös megjelenés a központi standon Tanösvény koncepció: a látogató végigvezetése a régiós „zöld pontokon” egy nyereményjáték keretében Interaktív, a természettel kapcsolatos játékok megjelenése a standokon (KvVM) Csendes, természetközeli attrakciók ( )

28 Központi marketingakciók - kiemelt rendezvények -
Család Lovardája (április ) a Magyar Lovas Turisztikai Szövetséggel együttműködésben az érdeklődők egy héten át 50%-os kedvezménnyel vehették igénybe az akcióhoz csatlakozó lovas létesítmények szolgáltatásait Család Lovardája (április 14. – 22.) Szervezés a Magyar Lovas Turisztikai Szövetséggel együttműködésben. Az érdeklődők egy héten át 50%-os kedvezménnyel vehetik igénybe az akcióhoz csatlakozó lovas létesítmények szolgáltatásait. További lovas akciók: „A ló iskolába megy” program III. Gyermek Lovas Találkozó Orfűn Lovas fotópályázat Gyermek Lovas Kedvezmény Kártya PR cikkek a lovas magazinokban Közös bel- és külföldi tanulmányutak

29 Központi marketingakciók - kiemelt rendezvények-
Balaton kampány (május) A Balatont és a tó körüli természeti értékeket népszerűsítő promóció híres emberek bevonásával, intenzív média megjelenéssel Balaton tízszer több, mint „csak” fürdési lehetőség

30 Központi marketingakciók - kiemelt rendezvények -
Magyar Nemzeti Parkok Hete (június ) Országos rendezvény: egy héten keresztül ingyenes, szakvezetéses garantált programok, rendezvények a nemzeti parkokban 50%-os és 2=3 kedvezmény közel 200 szálláshelyen Központi rendezvény (június ): Budapesten, a Pál-völgyi-barlang kőfejtőjénél az összes nemzeti park turisztikai kínálatának bemutatkozása, a szakmai napon ökoturisztikai konferencia Nemzeti parkok hete (június ) - A hazai nemzeti parkok egy héten keresztül naponta többször ingyenes, szakvezetéses garantált programokkal, extra rendezvényekkel és kedvezményes vagy ingyenes belépőkkel népszerűsítik a természeti értékeiket. - 50%-os kedvezmény a szálláshelyeken: Szervezés a Magyar Szállodaszövetséggel, a Magyar Ifjúsági Szálláshelyek Szövetségével és a Falusi és Agroturizmus Országos Szövetségével együttműködésben - A tíz nemzeti park mellett Budapesten, a Pálvölgyi- barlangnál is megjelenik az összes nemzeti park turisztikai kínálata, nagyközönségi és szakmai rendezvényekkel

31 Központi marketingakciók
- további rendezvények - Európai Autómentes Hét (szeptember 22.) Nemzetközi Madármegfigyelő Napok (október 6-7.) Gyermek Lovas Kedvezmény Kártya A Ló Iskolába Megy (egész éves) - általános iskolák honismereti órái keretében az MT Zrt. és az MLTSZ előadásokat tart a lóról, illetve a lótartás és turizmus összefüggéseiről Nagyközönségi játékok: nemzeti parkok pecsételőkártya, Zöld út 2007 fotópályázat - Európai Autómentes Hét eseményeinek kiemelt kommunikációja (szeptember 22.) - Nemzetközi Madármegfigyelő Napok és a hazai madármegfigyelési lehetőségek kiemelt kommunikációja (október 6-7.) - „Ló iskolába megy” általános iskolák honismereti órái keretében az MT Zrt. és az MLTSZ előadásokat tart a lóról, illetve a lótartás és turizmus összefüggéseiről éves korosztály Amelyik helyszínen megoldható, ott ló is lesz Speciális kiadvány a prezentációkhoz („első lovas kiadványom…”)

32 Központi marketingakciók
- további rendezvények - Tiszta Magyarországért (május 18.) - országos szemétgyűjtési és szemléletformáló akció a nemzeti parkokban: iskolák bevonásával 20 természetközeli helyszín kitakarítása Virágos Magyarországért ben is „Rozmaring - díj” azon éttermeknek, amelyek a vendégeket kiemelten igényes, virágokkal díszített környezettel fogadják A szemléletformálás jó példája a „Virágos Magyarországért” és a „Tiszta Magyarországért” mozgalom. A kezdeményezés célja a környezeti kultúra javítása, a turisták által is látogatott településrészek barátságossá tétele, az önkormányzatok, a civil szervezetek, az iskolák és a lakosság bevonásával. A „Virágos Magyarországért” mozgalom és verseny több mint egy évtizedes múltra tekint vissza és bevonult a belföldi köztudatba. Turisztikai vonatkozású továbbá, hogy a 2006-ban először kiosztott a „Rozmaring –díjat” ebben az évben is meghirdetik azon éttermeknek, amelyek a vendégeket kiemelten igényes , virágokkal díszített környezettel fogadják. A ”Tiszta Magyarországért” mozgalom keretében jelképes takarítási akciót szervezünk a szolgáltatók bevonásával abból a célból, hogy felhívjuk a szolgáltatók és más turizmusban érdekeltek figyelmét a gondozott környezet fontosságára. A városokban idén grafiti eltávolítási akciót szervezünk.

33 Kiadványok Központi marketingakciók 52 hétvége - 52 túraajánlat
Nemzeti parkok leporelló Lóháton Térképek (vízi, kerékpáros, kemping) Pesti Est különszám 52 hétvége - 52 túraajánlat: konkrét, napos (főként gyalog-) túraútvonalakat tartalmazó, magyar nyelvű kiadvány ( példány, francia méret, oldal) Nemzeti parkok: a 10 hazai nemzeti parkot invitatív módon bemutató, magyar, angol és német nyelvű leporelló kiadvány ( példány, KvVM-mel közös) Lóháton: a hazai lovas létesítményeket bemutató kiadvány ( példány) Térképek: kerékpáros, víziturizmus Pesti Est különszám: a kampányévvel kapcsolatos legfontosabb információkat összefoglaló kiadvány ( példány, háromszori terjesztés) Microsite a oldalon: a kampányévvel kapcsolatos összes információt összefoglaló weboldal

34 Honlap

35 Regionális marketingakciók
Tisza-tó Tisza-tavi túraközpont hálózat (33 központ) - túraeszköz bérlési lehetőség - túravezetők - túramenü, túracsomag - információnyújtás, stb. Tisza-tavi 8 próba Régiós kiadványok: - természetjárás vízen - természetjárás -öko-, kerékpáros- és lovastúrák 8 próba: TISZA-TAVI JÉGTÚRA TISZA-TAVI KÖR-KERÉKPÁRVERSENY SZÉLMALOM GYALOGOS ÉS KERÉKPÁROS TÚRA TISZA-TAVI KAJAK-KENU ÉS KERÉKPÁROS KOMBINÁLT TÚRA TISZA-TÓ – ÁTÚSZÓ ÉS KAJAK-KENU TÁJÉKOZÓDÁSI VERSENY TISZAGÁTAK 90’ KERÉKPÁROS TELJESÍTMÉNYTÚRA ÁTKELŐTÚRA DARUVONULÁS – MADÁRMEGFIGYELŐ GYALOGOS TÚRA

36 Regionális marketingakciók
Dél-Dunántúl III. Gyermek Lovas Találkozó, Orfű (július ) Szervezett zöld túrák turistamenü Régiós kiadványok: - zöld események - akciós túrákat tartalmazó kiadvány Zenélő Pécs folytatása, zenélő régió-vá terjesztése, lényeg: éttermekben élőzene, félárú ételfogyasztás, régiós élelmiszerek kínálása városról kialakult kép javítása.

37 KOMMUNIKÁCIÓ Nyomtatott média: Pesti Est Pesti Est Junior
Itthon otthon van (Magyar Nemzet, Népszava, Vasárnapi Hírek, Magyar Hírlap, Napi Gazdaság) Vasárnap Reggel Metró Népszava Világjáró Magazin

38 KOMMUNIKÁCIÓ Rádió műsorok: Magyar Rádió Klub Rádió Danubius Rádió Info Rádió Barangoló Iskolarádiók TV-műsorok: MTV1 Napkelte RTL Klub TV Paprika Duna TV Internet: Vendégváró honlap Origo.hu

39 Partnereink kommunikációs lehetőségei
További csatornák: Tourinform hálózat Regionális média Partnereink kommunikációs lehetőségei

40 Együttműködő Partnereink
Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Magyar Természetbarát Szövetség Magyar Lovas Turisztikai Szövetség Magyar Kerékpáros Klub Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület Magyar Geocaching Közhasznú Egyesület Magyar Állatkertek Szövetsége Magyar Natúrparkok Szövetsége Magyar Arborétumok és Botanikus Kertek Szövetsége

41 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "ZÖLDTURIZMUS ÉVE Császár Zsuzsa termékmenedzser"

Hasonló előadás


Google Hirdetések