Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Nemzeti Vállalatok Identitása

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Nemzeti Vállalatok Identitása"— Előadás másolata:

1 A Nemzeti Vállalatok Identitása
Készítette: Nemcsek Tibor, kabinetfőnök 2013. Május 30.

2 A vállalat identitása Arculat Vállalati magatartás Külső kommunikáció
Szín és formavilág Külső kommunikáció Belső kommunikációs Társaságokkal/partnerek történő kommunikáció Azonosításra alkalmas HR kommunikáció: szervezetfejlesztés és humánpolitika

3 A nemzeti társaságok stakeholderei (akik felé közvetítjük az identitást)
Kormányzat Munkavállalók Önkormányzatok Fogyasztók NEMZETI TÁRSASÁGOK Országgyűlés Országos sajtó/Szaksajtó RJGY Általános közvélemény (laikusok) Minisztériumok Hatóságok Állami tulajdonú társaságok Partnerek (pl.: szakszervezetek)

4 Van-e identitásuk az állami vállalatoknak?
NEM EGZAKT, NEHEZEN MEGFOGHATÓ Leginkább úgy lehetne meghatározni, hogy a kép, ami az emberek fejében rólunk él. Nincs erről kutatás, tanulmány, ami nemzeti vállalatok identitásaként meghatározható az jelenleg a Törvényi szabályozás Kormányzati elvárás Kialakult gyakorlat és évtizedes hagyományok Tapasztalatok Tapasztalatokon alapuló előítéletek halmaza.

5 Az állami szektor megítélése
Sztereotípiák ENNEK ELLENÉRE A követelményszintek, az állami intézmények élére delegált vezetők dinamikájukat és munkabírásukat illetően minden tekintetben felveszik a versenyt a multinacionális vállalatokkal. Habitusában valóban más egy nemzeti társaság, mint a piaci szereplők, a különbözőség a feladatok és problémák összetettségében van. Míg a piacot elsősorban a pénz mozgatja, az állami szektorban ennél sokkal több a változó: meghatározott financiális lehetőségek között nemzetstratégiai ügyek mentén differenciálódnak a feladatok. Az állami szektorban a munka meghatározó részét az érdekegyeztetés képezi. lassú nem korszerű, avitt túlzottan bürokratikus nem hatékony nem „trendi” (külsőségeiben)

6 Az MNV Zrt. identitása Vagyontörvény
A vállalati identitás a cég irányelveinek mindenkori betartását jelenti A jelenlegi Kormány az állam tulajdonosi szerepkörének erősítése pártján áll és arra törekszik, hogy a nemzetgazdaságilag kiemelt jelentőségű ágazatokban helyreállítsa, megerősítse az állam tulajdonosi szerepét. A vagyongazdálkodás deklarált célja az állami vagyon megőrzése és gyarapítása. Az MNV Zrt. feladata, hogy gondos gazda módjára a törvényi előírásokat követve proaktív módon, szolgáltató funkciót adjon a vagyonkezelés fogalmának. Az MNV Zrt.-nek mint az állam képviselőjének, úgy kell eljárnia, hogy mind a szakmai szervezetek, mind a lakosság azt gondolja, az állam jó tulajdonos és jó tulajdonosként működteti a nemzeti társaságokat is. . Vagyontörvény

7 A 3 legjelentősebb tulajdonosi joggyakorló
MNV Zrt. MFB NFA Társaságok Ingatlanok Ingóságok Közvetett vagyonkezelés Közvetlen vagyonkezelés

8 Megújulás az MNV Zrt.-nél
2013 január 1-től Új menedzsment állt fel A szervezet komoly működésfejlesztésen esett át Megújult a döntéshozatali rendszer Átalakításra kerültek a működési területek

9 Stratégiai célok és feladatok
CÉL ÉS FELADAT: Az előítéletek megváltoztatása, a nemzeti társaságok imázsának és reputációjának építése szolgáltató funkció, ügyfél- és ügy centrikusság  a törvényi kötelezettség elvégzése mellett a vagyonkezelés szolgáltató jellegű fejlesztése pro aktivitás, piaci szemlélet  gyors, hatékony ügykezelés transzparencia megteremtése  hiteles, átlátható gazdálkodás megbízhatóság és kiszámíthatóság  partnere az Önkormányzatoknak és a Kormányzatnak

10 A NEMZETI TÁRSASÁGOK KÖZÖS POZÍCIÓJA
Pozícionálás Cél: a nemzeti társaságok identitásának a meghatározása, egységes kép a nemzeti társaságokra vonatkozóan Mit akarunk magunkról mondani? A NEMZETI TÁRSASÁGOK KÖZÖS POZÍCIÓJA problémamegoldó hatékony hiteles átlátható megbízható gyors

11 Közös célok A nemzeti társaságok ismertségének növelése
A nemzeti társaságok ismertségének növelése A nemzeti társaságok imázsának és reputációjának építése Stabil partnerségi szerep kialakítása és megerősítése Szakmai diskurzus élénkítése Társadalmi támogatottság kialakítása, megszerzése Az állam jó gazda imázs gondozása

12 Mi ennek a módja? Együttműködési területek kialakítása, közös platformok megteremtése BEST PRACTICE Egy csapat vagyunk - Nemzeti Társaságok Találkozója és Együttműködése Felelős vállalatirányítási sztenderdek Közös beszerzések és közös értékesítési akciók MNV Tudásklub

13 Egy csapat vagyunk Egy csapat vagyunk - Nemzeti Társaságok Találkozója
án délelőtt 5 társaság együttműködési megállapodást kezdeményezett egymással (Magyar Posta, MVM Magyar Villamos Művek Zrt, Szerencsejáték Zrt, Hungaroring Sport Zrt.) Céljai: A társaságok között lévő kommunikáció erősítése Közös beszerzések, közös értékesítési akciók Közös adatbázis építése, az információáramlás segítése céljából Szakmai találkozók szervezése a társaságok vezetői részére Közös társadalmi szerepvállalás kialakítása Kapcsolatépítő és értékteremtő szerepvállalás hangsúlyozása Feladat: A többi társaság bekapcsolása az együttműködésbe Egy csapat vagyunk - Nemzeti Társaságok Találkozója án, a Hungaroringen csapatépítő programon vettek részt e nemzeti társaságok Céljai: egymás szolgáltatásainak megismerése, együttműködési lehetőségek keresése, kapcsolatépítés

14 Felelős vállalatirányítás
Az állami tulajdonú társaságokra vonatkozóan ajánlások formájában megfogalmazott vállalatirányítási sztenderdek kidolgozását kezdeményezte az MNV Zrt. Célja: a felelős gazdálkodás erősítése, a társaságok döntéshozatali és vállalatirányítási rendszerének folyamatos fejlesztése. felügyelő bizottsági ügyrendi minták tervezési irányelvekkel és üzleti terv minták üzleti terv minták az éves beszámolók elkészítéséhez szükséges ellenőrzési listák

15 Közös beszerzés 2013. március 1-jével megalakult az MNV Zrt. Beszerzési Csoportja, amely a többségi állami tulajdonú társaságok MNV Zrt-vel közös, illetve a többségi állami tulajdonú társaságok közös stratégiai beszerzéseit is szervezi. Célja: a nemzeti társaságok az MNV Zrt. koordinációja alatt nyílt közbeszerzési eljárások megindításával a társaságok a lehető legolcsóbban jussanak hozzá egyes szolgáltatásokhoz. Főbb területei: közmű szolgáltatások Telekommunikációs szolgáltatások biztosítási szolgáltatásokhoz Előnye: a közbeszerzési eljárások eredményeképp megkötött szerződések egységesek, ezáltal könnyen kezelhetőek és áttekinthetőek Haszna: eddig több mint 1 milliárd forint megtakarítást sikerült elérni

16 MNV Tudásklub A ma útjára induló MNV Tudásklub elsődleges célja a vállalatok közötti tudásmegosztás A gyakorlatban leginkább használható tudás átadása Szakmai hálózat létrehozása A vezetők szaktudásának és a társaságok hatékonyságának a növelése A nemzeti vagyon gyarapítása

17 KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!


Letölteni ppt "A Nemzeti Vállalatok Identitása"

Hasonló előadás


Google Hirdetések