Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A járműjavítás racionalizálása a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. -nél

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A járműjavítás racionalizálása a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. -nél"— Előadás másolata:

1 A járműjavítás racionalizálása a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. -nél
Dian József 2009. október 7.

2 A MÁV járműparkja %-ban hány jármű … ?
Mennyi járműre lenne szüksége, hogy a 2700 vonatot kiállítani tudjuk? Mennyi idő kell a cserére a járműpark esetében? Évente mennyi pénz kellene? ÖBB színvonal??? 2-es vonal?? Többen utaznak?? Hatvan Bp felújított Bhv? IC bevételek? 5000 karbantartó ember – 1500 a járműpark csere? Költségek??? 2025??? 2011-es piacnyitás?? Megtartani a „MÁV” jelleget Energiaoptimum --- fenntartási rsz átalakítás

3 Az elképzelések szerint, 5 év múlva ! ! !
A MÁV járműparkja Az elképzelések szerint, 5 év múlva ! ! ! 3

4 A MÁV járműparkja A realitás ? 4

5 A MÁV járműparkja Egyelőre kevés új jármű
Gördülőállomány átlag életkora 30 év felett van Fenntartási helyek? … Energiaoptimum??? Mennyi lehet a megtakarítás??? Létszám és telephely ÖBB felé kérdéseket megfogalmazni!! Összehasonlításhoz!! Költségek. .. Nettó jelenérték?? Hitelfinanszírozás?? 2600 vonat – fővonal rendbetétel, mellékvonal? Mennyi? Mennyivel olcsóbb??? Üzemeltetés? Energia optimális vezetés…

6 Tegyük azt, amire van ráhatásunk!
A MÁV járműparkja Rövid távon nincs elegendő forrás a járműpark lecserélésére, de még a túlüzemelés ledolgozására sem! Tegyük azt, amire van ráhatásunk! Amire van lehetőség, tegyük meg! 6

7 Racionalizálás lehetőségei
Karbantartási terv módosítás Telephely racionalizálás Átfutási idő csökkentés Anyagellátás hatékonyságának növelése

8 Karbantartási terv módosítás
A vontató járművek döntő többsége túlüzemeltetett. 36 db V43 mozdony túlüzemelése több, mint 2 millió km. Ebből 7 db, több, mint 3 millió km. Javaslat: Historikus adatok elemzésével középszintű javítások kiterjesztése a járműtulajdonossal történő egyeztetéssel. A jövőben, a bevezetett karbantartási szoftver az eddigieknél is megbízhatóbb adatokat szolgáltat. Reengineering nem csak főjavítás szinten, elavult nehezen pótolható alkatrészek kiváltása. 8

9 Karbantartási terv módosítás
Villamos vontató járművek: 9

10 Karbantartási terv módosítás
Dízel vontató járművek: 10

11 Karbantartási terv módosítás
M41 mozdony B* emelt szintű javítás: Dízelmotor főtengely fektetés, Dízelmotor égéstér határoló elemek cseréje új alkatrészekre, Irányváltó toló hüvely, csapágy és fogaskerekek cseréje, Légsűrítő kontaktorok cseréje, vezérlésük átalakítása. Főáramú kontaktorok, segédüzemi forgógépek felújítása. 11

12 Karbantartási terv módosítás
M62 mozdony B* emelt szintű javítás: Dízelmotor főtengely csapágyak cseréje, Dízelmotor égéstér határoló elemek és turbófeltöltő forgórészek cseréje új alkatrészekre, Gázolajrendszer átalakítása – kötési pontok számának csökkentése, Nehezen, vagy egyáltalán nem beszerezhető alkatrészek kiváltása (kombinált hőrelé, nyomásadók, KZ kapcsoló) a korszerűsített mozdonyoknál alkalmazottakkal. Főáramú kontaktorok, segédüzemi forgógépek felújítása. 12

13 Karbantartási terv módosítás
V43 mozdony V4 emelt szintű javítás: Fokozatkapcsoló teljes körű felújítása, Főüzemi egyenirányító szekrény kimérés, kitakarítás, Főtranszformátor kiemelése, külső tisztítása, géptér és alváztisztítása, tűzvédelmi bevonatok felújítása, Főáramú kontaktorok, segédüzemi forgógépek felújítása. 13

14 Telephely racionalizálás
Északi JJ telephely tevékenységének kitelepítése Évi 800 mFt üzemeltetési költség megtakarítás Megtérülési idő 3 év ! ! ! 12 team a technológiai folyamatoknak megfelelően Cél: felmérni a jövőben várható igényeket, meghatározni az ahhoz szükséges gépi és emberi erőforrást, véglegesíteni a kitelepítés helyszínét, elkészíteni a helyszíni terveket 14

15 Telephely racionalizálás
Hol tartunk: Forgóváz javítás Szolnokra települ október 05. és 15. között. Villamos forgógép javítás kapacitásbővítése Békéscsabán október 30. –ig befejeződik. Központi fékműhely Istvántelekre kerül október 30. –ig. Villamos és mechanikus műszerek javítása Ferencvárosba költözik október 22. –ig. Villamos mozdony javítás a tervek szerint Északi Telephelyen december 31. –ig befejeződik. A telephely október 30. –i közbenső, ill. december 31. –i végdátummal a tulajdonos MÁV Zrt. részére visszaadásra kerül. 15

16 Átfutási idő csökkentés
Alapképlet: A javítási, karbantartási átfutási idők csökkentésével kevesebb jármű elegendő ugyanolyan üzletmenethez. Jelenlegi korlátok: anyagellátási problémák, csereállag hiánya, járműjavítói technológiai folyamatok 16

17 Átfutási idő csökkentés
Lehetőségek: Járműjavítási technológiai folyamatok felülvizsgálata a LEAN eszközök felhasználásával. Célunk a személykocsi fővizsga átfutási idejének 15 napra csökkentése! Kocsi fővizsga átfutási idő átlaga (EVSZ keltétől) 17

18 Átfutási idő csökkentés
Lehetőségek: Cserefődarabos javítás hatásfokának növelése, DESIRO. Van cserefődarab de ha bányának használjuk, akkor a lényeg veszik el. Cseredarabos javítás kiterjesztése a személykocsi javításra, osztott fővizsga a KJK-k. bevonásával. Tovább csökkenhet a járműjavítóban töltött idő! 18

19 Anyagellátás hatékonyságának növelése
Eddig: Éves anyagszükségleti terv összeállítása: Szeptember Konszolidáció: Október-November Ajánlatkérések: December-Január Szerződések: Január-Március Anyagbeérkezés: Február- Szeptember Magas készlet/Anyaghiány JJ-ból csak komplett jármű jöhet ki ! 70 ezer cikkszám 2008 évben külön problémát okozott az összeolvadó társaságok eltérő cikkszámrendszer 19

20 Anyagellátás hatékonyságának növelése
Ezután: Gördülő tervezés, a járműpark nem cserélődik le Január 1-én! Senki nem ismeri nálunk jobban a járműpark állapotát Egyeztetés a járműtulajdonossal Fogyás szerinti beszerzés/ lehívás, KANBAN Folyamatos anyagellátás, Ugyanaz a társaság javít, aki karbantart. Anyag standardizálás Csökkenő raktárkészlet Miskolc KJK területén próbaüzem indult a lehívásos anyagellátásra. 20

21 Nagyobb sebességre kapcsoltunk ! KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! 21


Letölteni ppt "A járműjavítás racionalizálása a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. -nél"

Hasonló előadás


Google Hirdetések