Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Területi Együttműködést Segítő Programok Kialakítása a Szentlőrinci Járásban előadás sorozat Jó gyakorlatok a közoktatás területén Előadó: Petz Józsefné intézményvezető
2
Szentlőrinci Járás általános iskolái
Szentlőrinci Általános Iskola, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium (OM:201052) Hetvehelyi Általános Iskola (OM: )
3
Székhely: Szentlőrinc, Ifjúság útja 5.
Hat feladatellátási hely: Szentlőrinc (EGYMI) Bicsérd Bükkösd Királyegyháza Szabadszentkirály Hetvehely (AMI) Fenntartó: KLIK (Szentlőrinci Tankerület) Szentlőrinci Járás: 2 intézmény, 7 helyszín!
4
Személyi feltételek
5
A tankerületben a HH tanulók aránya magas 28%, a HHH tanulók aránya 20%.
Kiemelkedően magas: EGYMI: HH: 58% HHH: 27% Szabadszentkirály: HH: 47% HHH: 41% Bükkösd: HH: 47% HHH: 46% Királyegyháza: HH: 37% HHH: 32% Hetvehely: HH:48% HHH:31% Kivétel: Bicsérd: HH: 24% HHH: 14% Szentlőrinc: HH: 13% HHH: 8%
6
Tárgyi feltételek alakulása
Pályázatok DDOP – – 1 milliárdos beruházás/felújítás, akadálymentesítés TIOP – 1.1.1/09, TIOP – 1.1.1/07 – tanári és tanulói laptopok, interaktív táblák, nyelvi labor, informatika terem TÁMOP és TÁMOP – szakmai tartalmi megújulás zajlott le TIOP /1 – online könyvtári szolgáltatások Eredmény: IKT eszközök befogadására, sajátos nevelési igényű és a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók együttneveléséhez befogadó intézményi környezet jött létre (Kivétel: Hetvehely, Szabadszentkirály)
8
Pedagógusok felkészítése az esélyegyenlőségi program megvalósítására
TÁMOP és TÁMOP szakmai megújulás zajlott le IPR támogatások képzések Képzések tartalma: Kompetencia alapú oktatás „Hatékony együttnevelés az iskolában” – nevelőtestületi képzés
9
A haladási ütemet segítő képzések:
differenciált tanulásszervezés kooperatív tanulás projektpedagógia drámapedagógia multikulturális tartalmak árnyalt értékelés tanulásban akadályozottak pedagógiája óvoda-iskola átmenet konfliktuskezelés komplex művészeti nevelés diagnosztika, terápia, fejlesztés hatékony tanuló megismerési technikák IKT eszközök alkalmazása tanórán tevékenységközpontú pedagógia
10
Jó gyakorlatok átadása
TÁMOP – – 11/1 - „Referencia – intézmények országos hálózatának kialakítása” Cél: egyedi, más intézmények számára is példaértékű, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlatok átadása
11
Eredmény Új típusú felsőoktatási gyakorlóhely lettünk
Referencia területek: A kompetencia alapú nevelési, oktatási program (Szentlőrinc, Bicsérd) Befogadó pedagógiai gyakorlat/integrációs pedagógiai program (Bükkösd, Királyegyháza, Szabadszentkirály) Tanulói laptopok használata (Királyegyháza, Szentlőrinc) Tehetséggondozó program (Bükkösd, Szabadszentkirály) Eredmény Új típusú felsőoktatási gyakorlóhely lettünk
12
Jó gyakorlatok átadása
TÁMOP – B/ „Köznevelés az iskolában” Mentoráló intézmény: Szentlőrinc: Kompetencia alapú szövegértés, szövegalkotás az alsó tagozaton – fókuszban az önálló szövegalkotás sokszínű fejleszthetősége Bicsérd: Iskolahívogató – nagycsoportosoknak az iskolai környezet bemutatása Bükkösd: A Maszat-hegyen innen – A művészetek műveltségterület tartalmainak tanítása tantárgyi bontás nélkül Királyegyháza: A számítógép ismeretszerző használata osztályban
13
Innovatív iskola – pályázati aktivitás
Cél: Magasabb színvonalú oktatás pedagógusok módszertani fejlesztése Horizontális tanulás intézményen belül egymás jó gyakorlatainak megismerése Hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatása Az életpálya építés, környezeti és egészségtudatos szemléletformáló iskolai nevelés
14
Jelenlegi pályázataink
TÁMOP C14 – „Szakmai-tartalmi megújulás a Szentlőrinci Tankerület általános iskoláiban” Megújult tanulásszervezési keretek: témanapok, témahetek, sportnapok, erdei iskola, öko-,sport- és művészeti táborok (A járás összes iskolájában)
15
TÁMOP 3.1.4.B – 13/1 – „Partnerség és hálózatosodás” modul
Diákok felkészítése egy új környezetbe való beilleszkedésre (EGYMI, Szabadszentkirály)
16
HATÁRTALANUL – Tanulmányút Erdélybe
17
Erzsébet táborok – szociális üdülés és gyermektáboroztatás
18
Nemzeti Tehetség Program – „Más-Hang- Szín”
SNI-s tanulók művészeti nevelése Útravaló ösztöndíj program „Út a szakmához” HH tanulók iskolai sikerességének elősegítése
19
Integrációs pedagógiai program (IPR)
A képesség-kibontakoztató és integrációs felkészítés jellemzői Együttnevelés: a felkészítésben részt vevő tanulók nevelése és oktatása a többi tanulóval együtt, azonos osztályban, csoportban folyik. Tanulók személyes szöveges értékelése: legalább háromhavonta történik, és az értékelésen részt vesz: az osztályfőnök az érdekelt pedagógusok a tanuló a gyermek - és ifjúságvédelmi felelős. Módszertani változatosság elemei: a tartalmi differenciálás: a tanulók, érdeklődésük figyelembe vételével, más-más tananyagot sajátítanak el. a módszertani differenciálás: ilyenkor, tekintettel a tanulók közötti kognitív különbségekre, a megközelítési utak különbözőek lehetnek. a követelmények differenciálása: ebben az esetben egy tanulócsoportban, de különböző szinteken folyik az oktatás (pl. integrált sajátos nevelési igényű gyermekek). multikulturalizmus: a tanulócsoport kulturális sokféleségét (pl.: német és cigány nemzetiségi) erőforrásként használjuk az oktatásban.
20
A KLIK Szentlőrinci Tankerületének Esélyegyenlőségi Intézkedési Terve
Célok/feladatok: szakmai feladatok (pl.: tanulói teljesítmény növelése) humán erőforrás fejlesztésével kapcsolatos feladatok (pl.: iskolapszichológus alkalmazása) tárgyi feltételek fejlesztését célzó feladatok (pl.: - számítógép-park cseréje - mindennapos testneveléshez szükséges feltételek teljesítése) közoktatási feladtok szervezésével kapcsolatos feladatok (pl.: - UNIOS-s pályázatok fenntarthatósági követelményeinek teljesítése - utazó gyógypedagógus hálózat működtetése)
21
„Olyan lesz a jövő, mint amilyen a ma iskolája.”
Szent-Györgyi Albert
22
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.