Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Egy iskola, ahol az ADHD-s gyerekek érettségiznek
A Zöld Kakas Líceum Egy iskola, ahol az ADHD-s gyerekek érettségiznek
2
„ Akik hisznek a figyelemhiány zavar létezésében, azok általában a hibás géneket okolják, akik pedig nem hisznek benne, a szülőket hibáztatják a tünetekért” Máté Gábor: Szétszórt elmék, Bevezető
3
Mit tudunk róluk? Nem képesek megülni a fenekükön
Nem képesek koncentrálni a tanórákon Nem képesek otthon a tankönyv fölött ülni Mindig mindent másképp csinálnak Egyáltalán nem szabálykövetők Egyáltalán nem tekintélytisztelők
4
És még mit tudunk róluk? Bizonyos dolgokban kimondottan tehetségesek
Ami érdekli őket, abba nagyon sok időt és energiát képesek fektetni Sajátos a világlátásuk Nagyon érzékenyek a szociális viszonyokra Mély emberi kapcsolatokra vágynak
5
„Tetteinknek kizárólag emberi kapcsolataink összefüggésében van értelme, és e kapcsolatok megértése nélkül minden cselekvés konfliktusforrás lesz. A kapcsolatok megértése végtelenül fontosabb bármilyen cselekvési tervnél Jiddu Krishnamurti” Máté Gábor: Szétszórt elmék – a könyv mottója
6
Mire van szükségük? Feltétel nélküli elfogadásra Megértésre
Személyre szabott figyelemre Érdekes elfoglaltságra Igazi élményekre, tapasztalatokra Valódi kihívásokra Saját útra A kipróbálás szabadságára A jókor jött segítségre
8
A személyes szükségletek mentén
Feltétel nélküli elfogadás Megértés Személyre szabott figyelem Mentor rendszer Sajátos csoportszervezés
9
Arra a meggyőződésre jutottam, hogy kizárólag az a tanulás befolyásolja jelentősen az ember viselkedését, mely felfedezésen alapul és amely belső igényt elégít ki Carl Rogers: Valakivé válni Edge 2000 kiadó, 2003. 44.oldal
10
Az ismeretszerzés módjainak mentén
Érdekes elfoglaltságra Igazi élményekre, tapasztalatokra Valódi kihívásokra Sajátos tanulásszervezési eljárások Tapasztalati tanulás Élmény alapú tanulás Projektek
11
„Ezt a csoportot én választottam, hogy kipróbáljam magam, milyen gyerekekkel együtt dolgozni. Ha most kéne választanom, ugyanezt választanám, mert nagyon jól éreztem magam a foglalkozásokon.” Zí beszámolójából
12
A személyre szabott tevékenység mentén
Saját út A kipróbálás szabadsága A jókor jött segítség Egyéni tanulási terv Egyéni haladási tempó Átjárhatóság
13
Az volt a jó a dologban, hogy oda tudtunk figyelni egymásra és nagy élmény volt vele együtt dolgozni. Ez idő alatt gyakorolhattam a türelmet és a figyelmességet.
14
Hogy lehet ezt megvalósítani?
Folyamatos változás: alkalmazkodás és fejlődés Alternatív kerettanterv Műhelymunka A munkatársak kiválasztódása Resztoratív szemlélet
15
„A szeretet. szoros belső összefüggésben van a figyelemmel…
„A szeretet...szoros belső összefüggésben van a figyelemmel…. Ha képesek leszünk az aktív szeretetre, akkor többé nem lesz sem figyelemhiány, sem pedig zavar.” Máté Gábor: Szétszórt elmék oldal
16
Köszönöm a figyelmet! kerenyi.mari@zoldkakas.hu
kerenyimari.wordpress.com
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.