Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRéka Lakatosné Megváltozta több, mint 9 éve
1
Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
TTÁMOP Köznevelési reformok operatív megvalósítása ÁMOP / „XXI. századi közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz” c. kiemelt uniós projekt
2
Az intézményvezető szerepe
Értékelési feladatok Szervezési feladatok Módszertani, szakmai támogatás Intézmény, pedagógus menedzselése Általános intézményvezetői feladatok
3
Intézményvezető feladatai a minősítés során
Szervezés Előzetes adatellenőrzés Minősítés előkészítése, feltételek biztosításs Segítés Pedagógus szakmai, módszertani támogatása Értékelés Értékelési, minősítő bizottsági tagi feladatok Dokumentálás Adminisztráció, értékelés eredményének nyomon követése
4
Előzetes ellenőrzési feladatok
Feladatok I. Előzetes ellenőrzési feladatok Pedagógus adatainak ellenőrzése a KIR-ben Intézményvezető és az intézményvezető helyettesének vezetői beosztása megfelelően van-e jelölve a KIR-ben
5
Szervezés Feladatok II.
Információt szerez az aktuális adatokról a honlapra történő rendszeres belépéssel A megtervezett látogatásokhoz intézményi tagot delegál Berögzíti a látogatás pontos adatait Megszervezi, biztosítja az intézményben zajló minősítési eljárás személyi és technikai, tárgyi feltételeit Felületre belépés: KIR-validáció, mesterjelszó validáció Intézményi tag delegálása: intézményvezető vagy szakvizsgával rendelkező vezető beosztású munkatárs től hatályos … Dupla minősítések esetén két különböző tag - időbeosztás
6
ELŐKÉSZÜLETEK Feladatok III.
Értékeli a pedagógus kompetenciáit a portfólió alapján a minősítést megelőzően. Kérdéseket fogalmaz meg az e-portfólió alapján, melyet 9 nappal a védés előtt eljuttat a minősítő bizottság elnökéhez. Megszervezi, biztosítja az intézményben zajló minősítési eljárás személyi és technikai, tárgyi feltételeit. Helyiségek, bejutás, menteítés
7
Látogatás visszamondása
Intézmény Intézmény egészét érintő esemény, tevékenység, rendkívüli helyzet Intézményi delegált Akadályoztatás, delegált személy önhibáján kívül nem tud részt venni a minősítésen Pedagógus Visszamondás Informatikai felületen a gombok segítségével!
8
Pedagógus szakmai, módszertani támogatása
Tájékoztatja a pedagógust a minősítés menetéről, azzal kapcsolatos feladatokról Biztosítja a pedagógus számára a portfólióvédéshez, szakmai beszélgetéshez szükséges dokumentumokat – szakmai konzultációval segítve őt a felkészülésben
9
Pedagógus szakmai, módszertani támogatása
Előzetes értékelés Portfólió előzetes értékelése a felületen Kérdések A portfólióval kapcsolatos kérdéseit 9 nappal a védés előtt eljuttatja az elnöknek
10
IV. ÓRALÁTOGATÁS Megszervezi és részt vesz az óra/foglalkozás előtti megbeszélésen A szakos szakértővel megfigyeli a pedagógus két óráját/foglalkozását – óralátogatás szempontsora, kompetenciák és indikátorok megfigyelése, rögzítése Részt vesz továbbá a pedagógussal folytatott szakmai beszélgetésen, amelynek tárgya az e-portfólió védése és a minősítő bizottság kérdéseire való reflektálás A látott órákról/foglalkozásokról véleményt nyilvánít
11
IV. ÉRTÉKELÉS Értékeli a pedagógus kompetenciáit a e-portfólió, ennek védése, valamint a szakértők kérdéseire adott válaszok alapján. Az értékelést feltölti az OH által működtetett informatikai támogató rendszerbe az e-portfólió védést követő 10 napon belül
12
V. MINŐSÍTÉST KÖVETŐ DOKUMENTÁLÁS
A Saját tevékenységét dokumentálja, a keletkezett iratokat, bizonylatokat összegyűjti, a megbízásával kapcsolatban nyilvántartást vezet. B Figyelemmel kíséri, dokumentálja a sikeres minősítést tett pedagógusnak az előmeneteli rendszerben történő magasabb fokozatba sorolását.
14
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Marosi Katalin
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.