Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGergely Kovács Megváltozta több, mint 9 éve
1
A médiapiac szabályozásának változó eszközei Polyák Gábor gpolyak@ajk.pte.hu www.jogiforum.hu/mediajog
2
A médiaszabályozás rendszere Egyéni és közösségi érdekek védelme Szabályozás a teljesítmény szintjén Tartalomszabályozás Személyiségvédelem; Gyűlöletbeszéd; Gyermekvédelem A médiaszervezetek autonómiája és társadalmi felelőssége Szabályozás a viselkedés szintjén Az újságírók jogállásának szabályozása Információforrások védelme; Függetlenség; Újságírói gondosság; Felelősségi kérdések A médiarendszer kialakítása Szabályozás a struktúra szintjén Hozzáférés- szabályozás Piacra lépés; Hozzáférés a piaci erőforrásokhoz; Médiakoncentráció
3
A médiapiac szabályozásának eszközei „e-kereskedelem” joga távközlési (elektronikus hírközlési) jog lekérhet ő AMSZ; értéknövel ő szolgáltatások médiajog m ű sorterjesztés; multiplex; CAS, API, EPG hozzáférés-szolgáltatás Versenyjog
4
Média és verseny médiapiaci verseny verseny az „eszmék piacán” „public watchdog”, „szolgáló funkció” demokratikus közvélemény választási lehet ő ség az állami beavatkozás alapja és korlátja kommunikációs esélyegyenl ő ség pluralizmus
5
A piacszabályozás elemei Médiakoncentráci ó-korlátozás Hozz1áférés a terjesztési kapacitásokhoz Hozzáférés a tartalmakhoz
6
Hozzáférés a terjesztési kapacitásokhoz Hozzáférés… a műsorszolgáltatás tartalmától függetlenül a műsorszolgáltatás tartalmától függően a terjesztő piaci helyzetétől függetlenül megkülönböztetés-mentes hozzáférés must carry a terjesztő piaci helyzetétől függően korábbi "18-as piac", versenyjogi hozzáférés - frekvenciaszűkösség a frekvencia kizárólagos állami tulajdona állami frekvencia- gazdálkodás médiapolitikai célok érvényesítése
7
Hozzáférés a tartalomhoz Szerzői jog közös jogkezelés Médiajog társadalmi szempontból kiemelt események Versenyjog must offer
8
A médiakoncentráció korlátozásának jelentősége a szabad hozzáférés nem akadályozza meg a közönség figyelmének koncentrálódását A hozzáférés-szabályozás kiegészítése a koncentrációt erősítő gazdasági sajátosságok A médiapiac sajátosságainak figyelembe vétele közönség, reklámbevételek, tartalmak, terjesztési kapacitások Hozzáférés a piaci erőforrásokhoz a szabályozás célja nem a piaci pozíciók korlátozása, hanem a „véleménybefolyásoló erő” korlátozása A pluralizmus biztosításának eszköze
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.