Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013"— Előadás másolata:

1 Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
7. KAMERAÁLLÁS Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013

2 Kameraállás A kameraállás a kamera magassága.
A kamera magasságának meghatározásakor természetesen lehet szempont az is. hogy az operatőr kényelmesen a gép mögé állhasson, de vannak ennél fontosabb szempontok is.

3 Normál kameraállás Normál kameraálláson (normál szemmagasságon) nem az operatőr szemmagasságát értjük, hanem a szereplő, de tágabb értelemben akár egy tárgy „szemmagasságát” is. Ilyenkor a kamera egy magasságban van a kép tárgyával és vízszintesen előre néz.

4 Felső kameraállás A felső kameraállás (felső gépállás) kritériuma értelemszerűen ugyanezen a logikán alapszik: ha a kamera magasabban van kép tárgyánál, akkor felső gépállásról beszélünk.

5 Alsó kameraállás Az alsó kameraállás (alsó gépállás) sem azt jelenti, hogy a kamerának fikailag alacsonyan, földközelben kell lennie. Lehet akár öt méter magasan is, ha felfelé forgatva készít felvételt, mondjuk egy házról.

6 A kameraállás szerepe A normál kameraállás tényszerűséget sugall.
Az alsó gépállás megkönnyíti a néző számára a hőssel való érzelmi azonosulást. Felnagyítja, erősnek, hősiesnek mutatja a karaktert. A felső gépállás egyfajta objektív kívülállást, rálátást biztosít a néző számára. Gyengének, esendőnek mutatja a figurát.

7 Normál kameraállással készült kép
Fábri Zoltán: Hannibál tanár úr (1956)

8 Felső kameraállással készült kép
Fábri Zoltán: Hannibál tanár úr (1956)

9 Alsó kameraállással készült kép
Fábri Zoltán: Hannibál tanár úr (1956)

10 vége


Letölteni ppt "Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013"

Hasonló előadás


Google Hirdetések