Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaElvira Bodnárné Megváltozta több, mint 9 éve
1
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV
2
TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS NEVELÉS PEDAGÓGIAI RENDSZERE ÓRALÁTOGATÁSOKKAL KAPCSOLATOS MEGLÁTÁSOK
3
STATISZTIKAI MUTATÓINK
4
A KOMPETENCIA-ALAPÚ TANULÁS- SZERVEZÉS BEVEZETÉSÉNEK TAPASZTALATAI SZEMÉLYI FELTÉTELEK A nevelők szaktárgyi képzései Vezetőképzés SDT-képzések TÁRGYI FELTÉTELEK A fenntartó anyagi támogatása Közbeszerési eljárás
5
VÁLTOZÁSOK AZ ALAPDOKUMENTUMOKBAN ( CSATOLÁS A 2. PEJ-HEZ) NEVELÉSI TERV HELYI TANTERV FENNTARTHATÓSÁG: A MÓDSZERTANI ELJÁRÁSOK ÉS AZ ALKALMAZOTT OKTATÁS-TECHNIKAI ELJÁRÁSOK ÁLTALÁNOSSÁ VÁLÁSA A NEVELŐTESTÜLETBEN ( + BELSŐ TOVÁBBKÉPZÉSI RENDSZER)
6
EMLÉKEZTETŐ! A VEZETŐI FELADATOKAT ELLÁTÓK ÉS A PEDAGÓGUSOK TELJESÍTMÉNY- ÉRTÉKELÉSÉNEK SZEMPONTRENDSZERE Hi.: 2007. február 28.---Berecz Katalin A NEM SZAKRENDSZERŰ OKTATÁS MEGSZERVEZÉSE AZ ÁLT. ISKOLA 5-6. ÉVFOLYAMÁN Hi.:2007.március 31.---Fazekas József
7
A PROJEKT BELSŐ FOLYAMATSZABÁLYOZÁSA ÉS A DOKUMENTÁCIÓ ALAPPROBLÉMA PÁLYÁZATI DOKUMENTÁCIÓ (mérföldkövek,költség vetési terv) GYAKORLATI MEGVALÓSÍTÁS
8
TOVÁBBI PROBLÉMÁK 1., BIZONYTALANSÁG A LEGFELSŐBB IRÁNYÍTÁSBAN ( OMAI) ---- SZEMÉLYCSERÉK 2., KOMMUNIKÁCIÓS ZAVAROK----NEM ELÉRHETŐ KAPCSOLATTARTÓK 3., SOKSZOR KIÉLEZETT VERSENY A SZAKMAI SZOLGÁLTATÓK RÉSZÉRŐL 4., AZ EDUKÁCIÓ KHT. FELKÉSZÜLETLENSÉGE 5., A TIOKOK TAPASZTALATAIRA ALAPOZÓ BEVEZETÉS ( A TIOKOK 1 ÉVE MŰKÖDNEK! ) 6., KORLÁTOZOTT PAPÍRALAPÚ SZAKMAI TÁMOGATÁS 7., TÚL APRÓLÉKOS DOKUMENTÁLÁS A PEJ-EKNÉL
9
ÖSSZESSÉGÉBEN ELBIZONYTALANÍTÓ!!!! AKKOR MI A BIZTOS? LASSÚ PARADIGMAVÁLTÁS, AMELYBŐL EGYETLEN NEVELŐ SEM FOG KIMARADNI!!!!
10
Személyes tapasztalatok 1.,Az iskolánk a törvényességi előírásoknak megfelelően működik 2., Tudatosabb és szervezettebb a munka középiskolákban ( pl. minőségirányítás; vö.! nevelőtestület nagysága) 3.,A nevelői kultúra megújítását nem szabad késleltetni ( minden olyan fejtegetés téves,hogy a nevelői kultúra a tanításban eltöltött idő függvénye ; módszertani megújulásra folyamatosan szükség van ) 4., Sok iskola a létbizonytalansággal küzd ( bezárás, tagiskolává válás ) 5., A környezeti kultúránk kifogásolható ( gáttalanul terjed a szemetelés, fölösleges áramfogyasztás, sok a fölösleges lom ) 6.,A kommunikációnk bébicipőben
11
AZ INTEGRÁCIÓS NEVELÉS PEDAGÓGIAI RENDSZERE CÉL: - A NORMATÍVA-IGÉNYLÉS TÖRVÉNYESSÉGE - A FELHASZNÁLT NORMATÍVA MENNYIRE SEGÍTI AZ ESÉLYEGYENLŐSÉG BIZTOSÍTÁSÁT A HHH-TANULÓK ESETÉBEN - MENNYIRE GÁTOLJA A SZEGREGÁCIÓS HELYZET KIALAKULÁSÁT ISKOLAI VAGY TELEPÜLÉS SZINTEN SZAKMAI MONITORING
12
HOGYAN ÉPÜL FEL A PEDAGÓGIAI RENDSZER?
13
I.Az alkalmazás feltételei 1.Integrációs stratégia kialakítása 1.1 Helyzetelemzés 1.2 Célrendszer megfogalmazása 1.3 Bevezetési terv készítése 2.Az iskolába való átmenet segítése 3.Partnerkapcsolatok kiépítése II. A tanulást-tanítást segítő eszközrendszer ( csoportok, amelyekből 1 elem alkalmazása kötelező )
14
példa 3., Az integrációt segítő módszertani elemek egyéni haladási ütemet segítő differenciált tanulásszervezés kooperatív tanulásszervezés projektmódszer drámapedagógia
15
fogalmak
16
stratégiák
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.