Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJózsef Kovács Megváltozta több, mint 9 éve
1
HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0001/1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt SCHMERCZ ISTVÁN schmercz@nyf.hu
2
HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0001/1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A vállalt célkitűzések Feltárni a tanítóképzésbe valamint a tanári felkészítést megalapozó alapképzésbe (BSc, BA) belépő hallgatóknak a pedagógusi pálya specifikus képességei szintjét. Ennek ismeretben olyan pedagógia-orientált képzési elemek kialakítása, melyek a pedagógiai és szakmai képzés különválasztásával az eredményesebb képzést teszik lehetővé.
3
HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0001/1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” Az előrehaladás főbb lépései Hallgatói alkalmasságvizsgálat Hallgatói csoportok megszervezése Kurzusok Távoktatás
4
HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0001/1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” Alkalmasságvizsgálat Alkalmazott módszerek FIGYELEM: disztributív figyelemvizsgáló INTELLIGENCIA: Raven progresszív mátrixok KREATIVITÁS: Torance SZORONGÁS: fiziológiás tremor
5
HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0001/1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” Vizsgált populáció Akik a pedagógia- pszichológia 10 kreditjén belül a Kompetenciafej- lesztő tanulási környezet című kurzust választották N= 82 fő Első és másodéves hallgatók
6
HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0001/1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” Hajlékony intelligencia
7
HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0001/1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” Figyelem
8
HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0001/1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” Kreativitás
9
HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0001/1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” C&RT
10
HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0001/1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” Ajánlatok Node 2: fluencia > 16,5. Számukra az Életviteli kompetenciákat fejlesztő tréninget ajánlottuk. Node 4: fluencia ≤ 16,5, a disztributív figyelemvizsgálatnál a szórás > 2,62. Számukra A szövegértés, szövegalkotás tárgyat javasoltuk. Node 7: fluencia ≤ 16,5, a disztributív figyelemvizsgálatnál a szórás > 2,62, az első percben a jó válaszok száma ≤ 47,5. Számukra az idegen nyelvi területet (angol vagy német) ajánlottuk. Node 8: fluencia ≤ 16,5, a disztributív figyelemvizsgálatnál a szórás > 2,62, az első percben a jó válaszok száma >47,5. Számukra a matematikai terület két tárgyát ajánlottuk
11
HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0001/1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A képzésben részt vett teljes populáció
12
HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0001/1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében”
13
HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0001/1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” Kurzusok Szövegértés, szövegalkotás Idegen nyelvi kommunikáció (angol és német) Matematikai és logikai képességek (1-6 osztály és 6-12 osztály) Szociális és életviteli kompetenciák (tréning)
14
HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0001/1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” Szorongás – hospitálás Az egyéni különbségek pregnáns megjelenése miatt itt az átlagos statisztikai értékek figyelembe vételét a hallgatók csoportokba sorolásánál nem tartottuk releváns tényezőnek. Mindenki számára terveztünk egy iskolai gyakorlatot 10 órában: a választott kompetencia területnek megfelelően 1-2 órát hospitálnak a hallgatók, majd 2-3 diákkal együtt tanulva próbálják segíteni az általános és középiskolás gyerekeket a tanulásban. Úgy véljük, hogy ez a közvetlen iskolai tapasztalat eredményes lehet az egyéni és az eljövendő pedagógiai munka számára optimális szorongásszint kialakulásához.
15
HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0001/1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A hallgatói képzésben részt vevő iskolák Szabolcs Vezér Oktatási Központ, Balkány Rakovszky Sámuel Ált. és Műv. Isk. Gávavencsellő Evangélikus Általános Iskola, Nyíregyháza I. László Király Általános Iskola, Beregdaróc Általános Iskola és Óvoda Tiszabezdéd István Király Általános Iskola, Kótaj Demecseri „Komplex oktatási központ” NYF Gyakorlóiskolái
16
HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0001/1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” Távoktatási kurzusok Kompetenciafejlesztő tanulási környezet Matematikai tehetséggondozás a középső gyermekkorban I. II. Szövegértés, szövegalkotás Német nyelv
17
HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0001/1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” Köszönöm a figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.