Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
2
Azt meghallani amit az emberek valójában mondanak
3
A kommunikáció hat üzenete
1. Amit Ön akar mondani 2. Amit Ön ténylegesen kimond 3. Amit a másik hall 4. Amit a másik gondol, hogy hallott
4
A kommunikáció hat üzenete
5. Amit a másik mond arról amit Ön mondott 6. Amit Ön gondol, hogy a másik személy mondott Önről
5
A kommunikáció öt szintje
6
A „sablon beszélgetés”
5. szint
7
A „sablon beszélgetés”
Jó reggelt uram, ugye szép napunk van ma? Hogy van? Ez nagyszerű, én is jól vagyok!
8
A „sablon beszélgetés”
És a család? Csodálatos! Jól néz ki uram, alig nézném harmincnak! Soha ne legyen rosszabb napunk ….
9
A „sablon beszélgetés”
Nos mennem kell. Én is örülök, hogy találkoztunk.
10
A tények közlése 4. szint
11
A tények közlése Azt szeretem benned JB 7903, hogy te mindig olyan
objektív vagy.
12
Ötletek és vélemények 3. szint
13
Ötletek és vélemények Már majdnem kész van. Hogy tetszik?
14
Érzelmek és érzések 2. szint
15
Érzelmek és érzések Főnök, ez azt jelenti, hogy nem tetszik
a jelentésem?
16
Nyílt és őszinte kommunikáció
17
Nyílt és őszinte kommunikáció
Ó, hát erre gondoltál?!
18
A „nemhallgatók” három alaptípusa
19
A „mondd el pontosan” típus
20
A „mondd el pontosan” típus
Körülbelül július közepén mentünk el
21
A „mondd el pontosan” típus
Úgy emlékszem 27-én utaztatok!
22
A „mondd el pontosan” típus
Jó, 27-én kb.. de. 9 órakor utaztunk el...
23
A „mondd el pontosan” típus
Azt hiszem munkaidő előtt mentél el...
24
A „mondd el pontosan” típus
Szóval, aznap valamikor elutaztunk vonattal Párizsba...
25
A „mondd el pontosan” típus
Nem Bécsben álltatok meg először? És hol vacsoráztatok? Azt hittem, hogy ….
27
A „találgató” típus
28
A „találgató” típus Édesem, voltam ma a boltban...
29
A „találgató” típus Nehogy azt mond, hogy itthon felejtetted a bevásárló listát!
30
A „találgató” típus Nem, nem azt
akarom mondani. Szóval bementem a boltba és megláttam Jánost..
31
A „találgató” típus Láttad Varga Jánost? Hogy van?
Megszerették az új lakást? És mi van..
32
A „találgató” típus Nem, nem Varga Jánost láttam. Azt akartam mondani, hogy Szűcs Jánost láttam. Egy ezüst színű 220-as Merciben ült és ...
33
A „találgató” típus Ó, egy vagyont kell keressen, ha ezt megengedheti magának! Vajon mit csinálhat most? Biztos nem az a munkája ami volt, mert ha az ember csak dolgozik…..
35
A „kihallgató” típus
36
A „kihallgató” típus Képzeld, most jöttünk vissza a szabadságról és nagyon jól éreztük magunkat. Megálltunk abban a parkban és …
37
A „kihallgató” típus Melyik parkban?
38
A „kihallgató” típus A Potters Parkban. Két napot azzal töltöttünk, hogy megfigyeltük az őzcsordát.
39
A „kihallgató” típus És milyen fajta őzek voltak? Hibridek, vagy fehérfarkúak?
40
A „kihallgató” típus Nem tudom
41
A „kihallgató” típus Nem tudod? Nem tudod, mi a különbség?
Az idegenvezető nem magyarázta meg, mi a különbség a kettő között?
42
A „kihallgató” típus Nem, nem igazán emlékszem
43
A „kihallgató” típus Nem emlékszel? Nos, hogy különbséget tudj tenni, először is azt kell megállapítanod, …...
44
Hogyan fejlesszük hallgatásunkat?
Magatartásunk a beszélővel szemben
45
Magatartásunk a beszélővel szemben
46
Magatartásunk a beszélővel szemben
Te mint személy érdekelsz engem, és úgy gondolom fontos amit érzel. Akkor is tiszteletben tartom gondolataidat, ha nem értek egyet velük, mert tudom ezek értékesek a te számodra. Biztosan tudom, hogy tanulhatok tőled. Nem próbállak sem megváltoztatni, sem lebecsülni. Egyszerűen csak érteni akarlak.
47
Magatartásunk a beszélővel szemben
Azt hiszem megéri meghallgatni téged, és szeretném, ha tudnád, hogy én olyan ember vagyok, akivel lehet beszélgetni. Idézet George E. és Nikki Koehler: A családom: Hogyan éljek vele? C. könyvéből
48
Hogyan fejlesszük hallgatásunkat?
A figyelem összpontosítása
49
Anyúú!! Meghalt az aranyhalam! ÜHM, HMM… Igen… Ez már csak így ..
50
Ó, úgy sajnálom!
51
A figyelem összpontosítása azt érezteti a beszélővel, hogy a hallgató
számára most ő a legfontosabb a világon. Ez a figyelem összpontosításának a célja.
52
Hogyan fejlesszük hallgatásunkat?
Figyeljünk a fülünkkel, a szemünkkel és az eszünkkel
53
Hogyan fejlesszük hallgatásunkat?
Ha csak a szemünkkel és fülünkkel fogjuk fel a szavakat, és az agyunkat nem használjuk arra, hogy megértsük amit át akartak adni, akkor nem végezzük el azt, ami az olvasáshoz vagy odafigyeléshez szükséges. Az eredmény a kommunikáció meghiúsulása, teljes veszteség és időpazarlás.
54
Hogyan fejlesszük hallgatásunkat?
Legyünk türelmesek!
55
Legyünk türelmesek! Úgy tűnik, hogy nem találom a helyes
szavakat, hogy …..
56
Legyen minden ember gyors
Legyünk türelmesek! Legyen minden ember gyors a hallásra, késedelmes a szólásra Jakab 1: 19
57
Legyünk türelmesek! Az igazi odafigyelés azt jelenti, hogy megkapom és elfogadom azt az üzenetet, amit küldtek és megpróbálok rájönni, mire is gondolhatott a másik ember. Ha ez megtörténik, tovább mehetünk és ezt mondhatjuk: „Hallak.” „Értem, amit gondolsz” H. Norman Wright
58
Öt perc szünet következik
59
Elsőbbség a kapcsolatainkban
A barátság szabályai Elsőbbség a kapcsolatainkban Fontossági sorrend Jolán Pista Zoli
60
A barátság szabályai Legyünk átlátszóak!
61
Merjünk beszélni érzéseinkről!
A barátság szabályai Merjünk beszélni érzéseinkről!
62
Tanuljuk meg a szeretet gesztusait
A barátság szabályai Tanuljuk meg a szeretet gesztusait
63
Legyenek hézagok kapcsolatainkban!
A barátság szabályai Legyenek hézagok kapcsolatainkban!
64
A közösségi támogatás fontossága
65
A közösségi támogatás fontossága
Miért nem kérdezünk?
66
A konfliktusokkal való szembenézés
67
Ne butáskodj. Hát persze, hogy dühöngsz! Tudod, milyen érzékeny vagy!
68
„A haragról szerzett általános ismereteink
a harag iparágából,a pszichoterápiából erednek, mely gyakran azon a hiedelmen alapszik, hogy minden békés lélekből egy dühös lélek sikít kifelé. .. A terapeuták állandóan „gyökétteleníteni” és „kiásni” akarják a haragot, mintha egy szál répa lenne.” Carol Tavris: Harag - a félreértett érzelem c. könyvéből
69
A „szellőztetős módszer”
70
Hogyan kezeljük a haragot?
71
Hogyan kezeljük a haragot?
Valljuk be érzelmeinket! Vizsgálják meg, hogyan jutottak erre az érzésre! Értékeljék újra a helyzetet
73
Hogyan kezeljük a haragot?
Valljuk be érzelmeinket! Vizsgálják meg, hogyan jutottak erre az érzésre! Értékeljék újra a helyzetet
74
Hogyan kezeljük a haragot?
Képzeljük el haragunkat! Osszák meg gondolataikat és érzelmeiket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.