Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaTivadar Halász Megváltozta több, mint 10 éve
1
Árszabályozás a postai piacokon Kiss Károly Miklós, MTA KRTK Közgazdaságtudományi Intézet (Hálózatok gazdaságtana kutatócsoport) Stenger Zsolt, Pannon Egyetem, Közgazdaságtudományi Kar
2
Különböző szabályozói célok (konfliktusa) Hatékonyság vs. Jóléti célok Egyetemes szolgáltatási elv (fenntartott szolgáltatások köre) Megfizethető, árdiszkrimináció-mentes Egyetemes szolgáltatási teher finanszírozása költségszámyítás Árszabályozás oka, célja, terjedelme, módja
5
Árak alakulása (2004-2011) Kisebb mértékben nőttek az árak azokban az országokban, ahol a piacnyitás korábban indult és előrébb tart a csomagok és az egyedi feladású levelek esetén az árak az inflációt meghaladó mértékben nőttek, az üzleti szolgáltatások (például a tömeges feladású levélküldemények) ára az inflációval megegyező mértékben növekedett (jellemzően versenyző területek), a pénzügyi válságot követően az áremelkedés üteme mérséklődött, a belföldi, elsőbbségi levelek áremelkedésének üteme lassabb volt azokban az országokban, ahol ársapka-szabályozás volt érvényben, a belföldi, nem elsőbbségi levelek esetén az áremelkedés mértéke megegyezett az ársapka-szabályozást alkalmazó és nem alkalmazó országokban
6
Néhány kritikai megjegyzés Hiányoznak a piac meghatározásának, a jelentős piaci erő mérésének és a jelentős piaci erővel rendelkező szereplők azonosításának olyan kidolgozott és egységesen alkalmazott módszerei, mint ami például kialakult a távközlési iparág esetében. Szükséges lenne a piacok definíciójának újragondolására postavállatok hagyományos kínálati struktúrája helyett keresleti jellemzőkön alapuló piacmeghatározás Kommunikációs iparágak szabályozásának bizonyos mértékű harmonizálása Egyetemes szolgáltatások újra definiálása
7
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.