Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMargit Borosné Megváltozta több, mint 10 éve
1
1780-1834
2
Gyógypedagógiai munkája váci intézet /Váci Siketnéma Intézet/ tanára Tanítványai a „kezdő magyar siketnémák” 1808-tól igazgatója Simon Antal (1772-1808) után
3
Igazgatósága idején Felismeri, hogy az oktatást előre meg kell tervezni Mind a menetét, mind az anyagát meg kell határozni azt mondja, hogy délelőtt legyen tanulás, és délután munka Módszertani könyvet ír a tanároknak, és tankönyvet a diákoknak Bécsi iskola
4
Írásai 1812. első tankönyvek → 1817. kiadásuk magyarul és németül Magyar nyelvtanítókönyv a siketnémák számára Első esméretek a siketnémák számára May szerént
5
Tanítás szervezése 3 osztály (különböző fejlettségi szintű tanulócsoport) működik az intézetben 2-2 év alatt sajátítják el a tananyagot Cél: a hangbeszéd, az írás és a jelbeszéd megtanulása Szájról olvasást nem tanulnak!
6
I. Csoport: (Nyelvtanítókönyv + Első esméretek…) 1. Összes betű írása és ujj-jelének megtanulása 2. Összes hang kiejtésének tanítása 3. Kb. 1800 szó kiejtése és jelének tanítása II. Csoport és a III. Csoport: Első esméretek + nyelvtanítókönyv Szavak ragozása, nyelvtan Kötőszavak, szóképzés
7
Kritikai megjegyzések… Nem egyértelmű az elsődleges kifejező eszköz Hangbeszéd? Írás? Jelbeszéd? Nincs szájról olvasás (nem veszi át a német módszerből) Átgondolatlan szótanítás Mennyisége (2 év alatt 1800 szó) Felesleges szavak (pl. vendéghaj)
8
Köszönöm a figyelmet!
9
Források: Gordosné dr. Szabó Anna: Gyógypedagógia Történet II. / Tankönyvkiadó, Budapest, 1969./ Kép forrása: http://muzeumantikvarium.hu/images/item_i mage/original/14633.jpg http://muzeumantikvarium.hu/images/item_i mage/original/14633.jpg
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.