Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A projekt általános szakmai célkitűzései
Fejlesztés a szolgáltatásokban rejlő lehetőségek jobb kihasználásával és a partnerkapcsolatok erősítésével TÁMOP /1 A projekt általános szakmai célkitűzései Készítette: Kissné Teklovics Gabriella Győr, május 16.
2
Győr Megyei Jogú Város szociális ellátásainak megvalósulási formái
Fejlesztés a szolgáltatásokban rejlő lehetőségek jobb kihasználásával és a partnerkapcsolatok erősítésével TÁMOP /1 Győr Megyei Jogú Város szociális ellátásainak megvalósulási formái Önkormányzati intézmények fenntartásával pl.: EESZI, HSSZ, CSSSZ Ellátási szerződéssel pl.: MMSZSZ Fogyatékosok Napközi Otthona Feladatfinanszírozás keretében: pl.: utcai szociális munka, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
3
A szolgáltatók közötti kapcsolatrendszer jellemzői
Fejlesztés a szolgáltatásokban rejlő lehetőségek jobb kihasználásával és a partnerkapcsolatok erősítésével TÁMOP /1 A szolgáltatók közötti kapcsolatrendszer jellemzői Szociális szolgáltatásokon belüli kapcsolatok: A nagy, integrált intézmények és a kisebb szolgáltatók közötti különbségek: Munkamódszerek Kompetenciák Munkakörök terén Probléma: Intézményesített eljárási utak hiányoznak
4
Szociális szolgáltatók külső kapcsolatrendszerének jellemzői:
Fejlesztés a szolgáltatásokban rejlő lehetőségek jobb kihasználásával és a partnerkapcsolatok erősítésével TÁMOP /1 Szociális szolgáltatók külső kapcsolatrendszerének jellemzői: Problémafókuszú kapcsolati háló Kevés példa a prevenció fókuszú megközelítésre Az egészségügyi ellátást biztosítókkal való kiterjedt kapcsolatrendszer minősége nem mutat kiegyenlített képet Hiányoznak az egységes, jól alkalmazható eljárási utak Oktatás jelzőrendszeri szerepe egyre hangsúlyosabban jelenik meg, de markánsnak még nem nevezhető
5
EESZI Győr Elégedettségi vizsgálatának tapasztalatai (2012):
Fejlesztés a szolgáltatásokban rejlő lehetőségek jobb kihasználásával és a partnerkapcsolatok erősítésével TÁMOP /1 EESZI Győr Elégedettségi vizsgálatának tapasztalatai (2012): Szolgáltatásokról szóló tájékoztatást az ügyfél főként az intézmény dolgozóitól, családtagoktól, rokonoktól kap A tájékoztatásban a média, az orvosok, az önkormányzatok szerepe kicsi A szolgáltatások főként az ellátásra helyezik a hangsúlyt, pedig a mentális támogatásra is nagy igény van Gyakori probléma a hozzátartozók felkészületlensége és tájékozatlansága az öregedéssel járó folyamatokkal, betegségekkel és az ellátórendszerrel kapcsolatban Egyre nagyobb a generációk közötti eltávolodás A hozzátartozók élethelyzetei nem teszik lehetővé, hogy saját maguk gondoskodjanak rászoruló/idős hozzátartozójukról
6
A projekt célcsoportjainak bemutatása 1. Elsődleges célcsoport
Fejlesztés a szolgáltatásokban rejlő lehetőségek jobb kihasználásával és a partnerkapcsolatok erősítésével TÁMOP /1 A projekt célcsoportjainak bemutatása 1. Elsődleges célcsoport Szociális alapszolgáltatásban dolgozó szakemberek Egészségügy munkatársai Gyermekjólét, gyermekvédelem munkatársai Oktatás munkatársai A felsorolt szakemberek esetében a szolgáltatásközi kapcsolatok erősítése,eljárási utak definiálása.
7
2. Másodlagos célcsoport:
Fejlesztés a szolgáltatásokban rejlő lehetőségek jobb kihasználásával és a partnerkapcsolatok erősítésével TÁMOP /1 2. Másodlagos célcsoport: Szolgáltatást igénybe vevő időskorúak és hozzátartozóik Győr város teljes időskorú lakossága
8
1. A pályázat fő célkitűzése:
Fejlesztés a szolgáltatásokban rejlő lehetőségek jobb kihasználásával és a partnerkapcsolatok erősítésével TÁMOP /1 Szolgáltatási terv 1. A pályázat fő célkitűzése: A meglévő alapszolgáltatási formák hozzáférésének javítása, a hatékonyabb kihasználás elősegítése Új szolgáltatás elérési utak kidolgozása Szakmák közötti együttműködési színterek kialakítása, meglévők erősítése 2. Kiindulási pont: Nem idősellátásban dolgozó szakemberek időskorra vonatkozó ismereteinek bővítése a problémák korai felismerése céljából
9
3. Új, egyéni és csoportos szolgáltatástartalmak:
Fejlesztés a szolgáltatásokban rejlő lehetőségek jobb kihasználásával és a partnerkapcsolatok erősítésével TÁMOP /1 Szolgáltatási terv 3. Új, egyéni és csoportos szolgáltatástartalmak: Deficites folyamatok megszüntetése „Call- center” kialakítása Önkéntesség erősítése: „Segítünk az időseknek Program” Hozzátartozói fórum működtetése Házi segítségnyújtásban dolgozó munkatársak pszichoedukációs tevékenységének erősítése Idősek lakókörnyezetének akadálymentesítéséhez történő hozzájárulás
10
4. A projekt megvalósításának szakaszai:
Fejlesztés a szolgáltatásokban rejlő lehetőségek jobb kihasználásával és a partnerkapcsolatok erősítésével TÁMOP /1 4. A projekt megvalósításának szakaszai: 4.1. Felkészülés a modellezésre A projekt általános működési feltételeinek megteremtése A kulcsszereplők megbízása Nyitó konferencia Szakemberek képzése és a szakértői stáb felállítása Szakemberek felkészítése a modellezés folyamatára „Call és center” működtetése Lakosság tájékoztatása 4.2. Modellezés időszaka 4.3. Értékelés
11
A projekt során megvalósuló fejlesztések fő célterületei:
Fejlesztés a szolgáltatásokban rejlő lehetőségek jobb kihasználásával és a partnerkapcsolatok erősítésével TÁMOP /1 A projekt során megvalósuló fejlesztések fő célterületei: A konzorciumi partner (EESZI Győr) intézményen belüli kapcsolatának erősítése: szociális alapszolgáltatások és egészségügyi alapszolgáltatások között Szociális alapszolgáltatások közötti kapcsolatok kohéziójának növelése: fő cél a komplex és preventív szemlélet érvényesítése Szakmaközi együttműködések erősítése: a szociális és az egészségügy területén dolgozó szakemberek munkájának összekapcsolása, kiegészülve az oktatás jelzőfunkciójának erősítésével
12
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Fejlesztés a szolgáltatásokban rejlő lehetőségek jobb kihasználásával és a partnerkapcsolatok erősítésével TÁMOP /1 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.