Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Harmadik matematikakönyvem

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Harmadik matematikakönyvem"— Előadás másolata:

1 Harmadik matematikakönyvem
Balassa Lászlóné

2 Alapelveink 1.) A matematika és a valóság kapcsolata – a gyerekeket érdeklő és életközeli problémák 2.) Cselekvő tapasztalatszerzés, tevékenyközpontú tananyag- feldolgozás 3.) Képesség – és készségfejlesztés 4.) Fokozatosság elve 5.) Rugalmas, fegyelmezett gondolkodásra nevelés 6.) Helyes tanulási szokások kialakítása 7.) Önellenőrzés fejlesztése 8.) Differenciálás lehetősége 9.) Változatos módszerek és munkaformák alkalmazásának lehetősége 10.) Változatos eszközhasználat lehetősége ( mellékletek)

3 A matematika és a valóság kapcsolata

4 Differenciálás lehetősége: mennyiségi minőségi

5 Önellenőrzés fejlesztése

6 Rugalmas gondolkodásra nevelés (Többféle utat mutat, nem mechanikus sablonokat ad.)

7 Témakörök általános felépítése:
utalás az előzetes ismeretekre; mintafeladat; tapasztalatok összegzése; az új ismeret megfogalmazása alapfeladatok az új ismeret elsajátítására; differenciálásra lehetőséget adó feladatok, melyekhez szervesen kapcsolódnak az Okos(k)odunk és Játékosan gyakorolunk oldalak

8 Utalás az előzetes ismeretekre

9 Mintafeladat

10 Tapasztalatok összegzése; az új ismeret megfogalmazása

11 Szimbólumrendszer, mely a tanulást, eligazodást segíti

12 Kompetencia területek
A tankönyvekben szereplő tananyag-tartalmak a következő kulcskompetenciák kialakítását, megalapozását, fejlesztését szolgálják: Anyanyelvi kommunikáció Természettudományos kompetencia A hatékony önálló tanulás Szociális és állampolgári kompetencia Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség KIEMELTEN: matematikai kompetencia / Digitális kompetencia – a Tudástár-ban/

13 Néhány példa az egyes kompetenciák fejlesztéséhez
Anyanyelvi kommunikáció: szöveges feladatok megoldása során

14 Természettudományos kompetencia

15 Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség

16

17 Matematikai kompetenciák
Készségek Számlálás, számolás Mennyiségi következtetés Becslés, mérés Mértékegységváltás Szöveges feladatok megoldása Gondolkodási képességek Rendezés – rendszerezés Kombinativitás Valószínűségi következtetés Deduktív következtetés Kommunikációs képességek Relációszókincs Szövegértés, szövegértelmezés Térlátás, térbeli viszonyok Tudásszerző képességek Kreativitás Problémamegoldás Problémaérzékenység Eredetiség Tanulási képességek Figyelem Rész – egész észlelése Emlékezet Feladattartás Feladattartási sebesség

18 Néhány példa a matematikai kompetencia fejlesztéséhez
Számlálás, számolás (játékosság!)

19 Mértékegységváltás

20 Kombinativitás

21 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Harmadik matematikakönyvem"

Hasonló előadás


Google Hirdetések