Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Harmadik matematikakönyvem
Balassa Lászlóné
2
Alapelveink 1.) A matematika és a valóság kapcsolata – a gyerekeket érdeklő és életközeli problémák 2.) Cselekvő tapasztalatszerzés, tevékenyközpontú tananyag- feldolgozás 3.) Képesség – és készségfejlesztés 4.) Fokozatosság elve 5.) Rugalmas, fegyelmezett gondolkodásra nevelés 6.) Helyes tanulási szokások kialakítása 7.) Önellenőrzés fejlesztése 8.) Differenciálás lehetősége 9.) Változatos módszerek és munkaformák alkalmazásának lehetősége 10.) Változatos eszközhasználat lehetősége ( mellékletek)
3
A matematika és a valóság kapcsolata
4
Differenciálás lehetősége: mennyiségi minőségi
5
Önellenőrzés fejlesztése
6
Rugalmas gondolkodásra nevelés (Többféle utat mutat, nem mechanikus sablonokat ad.)
7
Témakörök általános felépítése:
utalás az előzetes ismeretekre; mintafeladat; tapasztalatok összegzése; az új ismeret megfogalmazása alapfeladatok az új ismeret elsajátítására; differenciálásra lehetőséget adó feladatok, melyekhez szervesen kapcsolódnak az Okos(k)odunk és Játékosan gyakorolunk oldalak
8
Utalás az előzetes ismeretekre
9
Mintafeladat
10
Tapasztalatok összegzése; az új ismeret megfogalmazása
11
Szimbólumrendszer, mely a tanulást, eligazodást segíti
12
Kompetencia területek
A tankönyvekben szereplő tananyag-tartalmak a következő kulcskompetenciák kialakítását, megalapozását, fejlesztését szolgálják: Anyanyelvi kommunikáció Természettudományos kompetencia A hatékony önálló tanulás Szociális és állampolgári kompetencia Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség KIEMELTEN: matematikai kompetencia / Digitális kompetencia – a Tudástár-ban/
13
Néhány példa az egyes kompetenciák fejlesztéséhez
Anyanyelvi kommunikáció: szöveges feladatok megoldása során
14
Természettudományos kompetencia
15
Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség
17
Matematikai kompetenciák
Készségek Számlálás, számolás Mennyiségi következtetés Becslés, mérés Mértékegységváltás Szöveges feladatok megoldása Gondolkodási képességek Rendezés – rendszerezés Kombinativitás Valószínűségi következtetés Deduktív következtetés Kommunikációs képességek Relációszókincs Szövegértés, szövegértelmezés Térlátás, térbeli viszonyok Tudásszerző képességek Kreativitás Problémamegoldás Problémaérzékenység Eredetiség Tanulási képességek Figyelem Rész – egész észlelése Emlékezet Feladattartás Feladattartási sebesség
18
Néhány példa a matematikai kompetencia fejlesztéséhez
Számlálás, számolás (játékosság!)
19
Mértékegységváltás
20
Kombinativitás
21
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.