Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Gyermekvilág régen és ma
Szépirodalmi szövegek új pedagógiai kontextusban
2
KOMPETENCIA (1) lat illetékesség, jogosultság (2) szakértelem
(3) nyelvt az anyanyelvi rendszer, a grammatikai szabályok ösztönös ismerete Az ismeretek, készségek és képességek elsajátítására való jogosultság, ami a tudás megszerzésére elhivatottá teszi a tanulót.
3
Gyermekvilág régen és ma (5.évfolyam)
Az ajánlott foglalkozások száma: 12 Tematikus fókusz Poétikai fókusz Szövegértési fókusz Szövegalkotási fókusz
4
A modul során megismert művek
Gárdonyi Géza: Az iskola Móra Ferenc: A szánkó Fekete István: A bizonyítvány Nógrádi Gábor: Hogyan neveljük a matematikatanárt?
5
RJR MODELL Ráhangolódás (problémafelvetés, közös gondolkodás a témáról) Jelentésteremtés (információk megszerzése, megértési folyamat követése, az új tapasztalatok beillesztése az előzetes tudásba) Reflexió (az ismeretek beágyazódása az egyéni gondolatvilágba)
6
RÁHANGOLÓDÁS
7
JELENTÉSTEREMTÉS
8
REFLEXIÓ Ma arról beszélgettünk, hogy… Azt jegyeztem meg belőle, hogy…
Véleményem szerint…
9
RÉSZÖSSZEFOGLALÁS Kooperatív csoportmunka Választható történet
Gondolattérkép Szövegértési feladatlap A történet összefoglalása szóban Az elkészült munka bemutatása (szóvivő) Háttérkép választása
10
Gyermekvilág ma Kortárs szerző szövege
A hagyományostól eltérő megközelítés Éles kontraszt – a humor forrása Játékos szövegértési feladatok A mi iskolánk (plakát)
11
Záró foglalkozás Személyre szabott Lehetőséget ad a választásra.
Képesség szerint differenciált. Ismert feladattípusokra épít. Tükrözi a tanuló foglalkozásokon mutatott teljesítményét.
12
Összegezve… (1) A tanulók többsége szívesen tanul az új tanítási keretek között. (2) Az együttműködés hatékonyságát jelentősen befolyásolja a technikák gyakorlása. (3) A motivált tanulók magasabb teljesítményt érnek el, mint tisztán hagyományos keretek között. (4) Az egyéni tanulás szükségessége továbbra sem hagyható el.
13
…a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.