Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRegina Kissné Megváltozta több, mint 10 éve
1
ERDEI ISKOLÁK
2
Az erdei iskola meghatározása (Pedagógiai Lexikon, 1997) "A századforduló táján kibontakozó szabadlevegõs iskola egyik típusa. Az egészséges hegyi, erdei környezetben létrehozott bentlakásos intézményeknek jelentõs gyógyászati, egészségnevelõ szerepe volt. A mozgalom kezdetben a tüdõbeteg vagy veszélyeztetett gyerekek egészségvédelmét, továbbá a beutalt gyerekek iskoláztatását szolgálta. Az erdei iskolák tanulói a nap nagy részét kerti munkával, játékkal, sporttal foglalkozva a szabadban töltötték. Az elsõsorban egészségügyi–gyógyító intézménynek tekinthetõ erdei iskolák hagyománya az 1860-as évekre nyúlik vissza."
3
Kialakulása: 1800-as évek- iparosodás,iskolaszanatóriumok Németország (Charlottenbourg, 1904) 1908-tól Magyarországon
4
Fantázianevek halmaza Fantázianevek halmaza: Zöldosztályok, zöldiskola,szabadlevegős iskolák,hóiskola,Balaton-suli,táboriskola, környezetvédő, honismereti iskolatáborok……Zöldosztályok, zöldiskola,szabadlevegős iskolák,hóiskola,Balaton-suli,táboriskola, környezetvédő, honismereti iskolatáborok……
5
Célja: Szemlélet-és magatartásformálásSzemlélet-és magatartásformálás Helyes ember-természet viszony kialakításaHelyes ember-természet viszony kialakítása Könyvek helyett személyes megfigyelésKönyvek helyett személyes megfigyelés TapasztalásTapasztalás Élményszerű tanulásÉlményszerű tanulás
6
Alapszervezetei: 1990-Erdei Iskola Egyesület1990-Erdei Iskola Egyesület Célja: szervezetileg egyesíteni azokat az iskolákat, amelyek természeti környezetben megismerési és nevelési folyamatokat valósítanak meg. A megismerési folyamatba bekapcsolják az adott település környezetében élők életmódját, szokásait. Szervezett keretet biztosít.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.