Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMiklós Fekete Megváltozta több, mint 10 éve
1
Projektzárás MARCALI 2010
2
Miért van szükség a magyar közoktatásban változásokra ? Összeállította: dr. Bertók Sándor Közoktatási szakért ő
5
Pedagógus-létszám igény
7
Uniós források a közoktatás fejlesztésére ROP-os pályázatok ( bővitgés, éületfdelújítás) Infrastrukturális pályázat ( TIOP Eszközfejlesztés ) Szakmai fejlesztés ( HEFOP ; TÁMOP )
8
A változások okai Milyen szerkezetben és milyen módszerekkel tanítottunk?
9
Mentális életkor Ma 14 éves korig elsősorban az életkor szabja meg,hogy ki mit tanul. A mentális fejlettség szintjét a biológiai életkorhoz hasonlóan években mérik. 100 pontosan 10 éves gyermeket vizsgálva az alábbi eredményt kapjuk Ment. életko r 67891011121314 Tan. Sz. 14112126211141
10
A gondolkodás szintjeinek Bloom-féle modellje 1. IsmeretAzonosít,leír,összegyűjt,meghatároz, felidéz,megjelöl,felsorol,válogat,reprodukálás, azonosít 2. MegértésMegkülönböztet, felbecsül, megmagyaráz, általánosít,kiterjeszt, példáz, újraír, összegez, kiegészít 3. AlkalmazásMegcserél, bemutat, módosít, megjósol, megold, felhasznál, demonstrál 4. ElemzésKülönbséget tesz, összevet, csoportosít, következményt keres, részekre bont 5. Egybefoglalás Tervez,kombinál, megoldást javasol, összeállít ( szöveget ) alkot,módosít átalakít 6.ÉrtékelésMegítél, kritizál, érvel, cáfol, bizonyít, összegez, rangsorol, dönt, feltételeket szab,kritériumokat állít
11
Mit mértünk és mit mérünk ?. 6.Értékelés 5. Egybefoglalás 4. Elemzés 3. Alkalmazás PISA INNÉN 2. Megértés IEA 1. Ismeret Kihulló tartalom
12
A tudás megszerzésének időszintjei
13
Meghatározó kompetenciaterületek ( amelyre az országos kompetenciamérés épül) Oktatás - nevelés területei: Matematikai logika Szövegértés, szövegalkotás Idegen nyelv IKT Nevelés –oktatás területei: Életpálya- építés Szociális kompetencia
14
Amire elengedhetetlenül szükség van IKT ismerete (és tanítása)
15
és Új tanulásszervezési eljárások alkalmazására
16
Megvalósítás szinterei A kompetencia-alapú oktatás implementációja Pedagógiai dokumentumokban Az intézmény innovációs tevékenységében Fejlesztési innovávió: - tantárgytömbösítés - moduláris oktatás - témahét - három hetet meghaladó projekt - műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása Önálló intézményi innováció Kilépés az intézmény falai közül Együttműködés más intézményekkel,szervezetekkel Mást és máskééppen !
17
Innovatív tantestületek (HEFOP) Ezekben az intézményben dolgoznak azok Feladatot vállaltak más intézményekben a men- torálás területén Folyamattanácsadói feladatokat láttak el Jó gyakorlatokat készítettek Referenciaintézményi szerepről
18
És még valami ! A társadalmi elvárásoknak való megfelelés Vagyis : Felkészítés az egész életen át tartó tanulásra (LLL)
21
„Csoda csak a cselekvőkkel történik!”
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.