Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok."— Előadás másolata:

1 A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok

2 A prezentáció áttekintése AZ EU regionális politikája A Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) (hogyan kapcsolódik az Európa Tervhez) Az NFT közoktatási intézményekre vonatkozó pályázati lehetőségei Pályázatok keresése

3 Az EU regionális politikája Az EU vezetői felismerték, hogy az elmaradottabb térségek maguktól nem boldogulnak a felzárkózással. Fejlesztési Alapokat hoztak létre, ezek a Strukturális Alapok. A Strukturális Alapok pénzei a verseny feltételeit igyekszenek kiegyenlíteni.

4 A hazai fejlesztési programok alakulása

5 Mi a Nemzeti Fejlesztési Terv? Az NFT-ben Magyarország kifejti és megindokolja, hogy az EU alapelveit figyelembe véve milyen és mekkora támogatásból szeretne részesülni. Az NFT-ben Magyarország kifejti és megindokolja, hogy az EU alapelveit figyelembe véve milyen és mekkora támogatásból szeretne részesülni. Csak az EU forrásból finanszírozható fejlesztési javaslatok összessége, tehát nem fedi le az összes hazai fejlesztési igényt! Csak az EU forrásból finanszírozható fejlesztési javaslatok összessége, tehát nem fedi le az összes hazai fejlesztési igényt!

6 Mi a Nemzeti Fejlesztési Terv? Nemzeti Fejlesztési TervNemzeti Fejlesztési Terv Operatív ProgramokOperatív Programok Program-kiegészítő dokumentumokProgram-kiegészítő dokumentumok oIntézkedések oPályázatok

7 A Nemzeti Fejlesztési Terv pénzei PályázatokPályázatok A kedvezményezettek hazai jogi személyek, illetve szervezetek melyek verseny útján érhetik el a fejlesztési pénzeketA kedvezményezettek hazai jogi személyek, illetve szervezetek melyek verseny útján érhetik el a fejlesztési pénzeket Központi ProgramokKözponti Programok Míg pályázatok esetében a kedvezményezettek a pályázók közül kerülnek kiválasztásra, addig központi fejlesztések, illetve programok esetében a projektgazdát már a Program- kiegészítő Dokumentum kijelöliMíg pályázatok esetében a kedvezményezettek a pályázók közül kerülnek kiválasztásra, addig központi fejlesztések, illetve programok esetében a projektgazdát már a Program- kiegészítő Dokumentum kijelöli

8 Végrehajtás intézményi struktúrája Irányító Hatóságok Közreműködő Szervezetek Végrehajtásban résztvevő szervezetek Támogatások célcsoportja (pályázók) Forrás: TEMPUS Közalapítvány Monitoring Bizottságok Kifizető Hatóság

9 NFT számokban (2004-2006) 1350 Mrd Ft

10 Az NFT és a közoktatás HEF OP 2.1. Hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása az oktatási rendszerben. Központi program: A hátrányos helyzetű, elsősorban a roma és a sajátos nevelési igényű tanulók oktatásában érintett szakemberek képzése, integrációs oktatással kapcsolatos tantervek és módszertanok kifejlesztése központi program keretében a Közoktatás-fejlesztési Kht. felügyelete alatt valósul meg.

11 Az NFT és a közoktatás HEF OP 2.1. Hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása az oktatási rendszerben. Pályázatok: A hátrányos helyzetű tanulók integrációs felkészítésének támogatása intézményi együttműködés keretében a közoktatás területén (656 millió Ft, nincs önrész) A sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelésének támogatása intézményi együttműködés keretében a közoktatás területén A sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelésének támogatása intézményi együttműködés keretében a közoktatás területén Modell értékű tanoda típusú (extrakurrikuláris) tevékenységek támogatása a hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikeressége érdekében Modell értékű tanoda típusú (extrakurrikuláris) tevékenységek támogatása a hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikeressége érdekében (300 millió Ft, nincs önrész, mindkét pályázatnál)

12 Az NFT és a közoktatás HEF OP 3.1. Az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges készségek és kompetenciák fejlesztése. Központi program + pályázat. Közoktatás-fejlesztési Közhasznú Társaság irányításával közponi program keretében új tananyagok, oktatási programcsomagok, segédanyagok és módszertanok kifejlesztésére kerül sor a kompetencia-alapú oktatás területén. Olyan intézmények pályázhatnak, akik befogadják, adaptálják és elterjesztik a kompetencia-alapú nevelés, oktatás és képzés új tartalmait, módszereit, eszközeit. Nincs önrész, és 1,2 milliárd forint áll a rendelkezésre

13 Az NFT és a közoktatás ROP 2.3. Az óvodai és az alapfokú oktatási nevelési intézmények infrastruktúrájának fejlesztése. Épületek átfogó felújítása, korszerűsítése, A nevelés, oktatás tartalmi fejlesztéséhez szükséges eszközök, berendezések beszerzése, sajátos nevelési igényű gyerekek, diákok képzését biztosító eszközök, berendezések beszerzése, informatikai berendezések, eszközök beszerzése. Hátrányos helyzetű térségek intézményei pályázhatnak. A pályázóknak 5 százalék önrésszel kell rendelkeznie. Összesen 12,24 milliárd forint áll a pályázók rendelkezésére.

14 www.nfh.hu

15

16

17

18

19

20

21 Kérdések Nemzeti Fejlesztési Hivatal Információs Központ: 06 40 200 494 www.nfh.hu


Letölteni ppt "A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok."

Hasonló előadás


Google Hirdetések