Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEmil Németh Megváltozta több, mint 10 éve
1
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2011. június 22.
2
Több mint tíz éves múlt Jóléti Szolgálatok Országos Szövetsége 2006 – megújulás Kompetenciafejlesztés Az egész életen át tartó tanulás hazai eszköztárának bővítése Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért
3
Életen át tartó tanulás és társadalmi felzárkóztatás Az alapkészségek hiánya összefüggésben áll a foglalkoztathatósággal, a jövedelemhez való jutás képességével, az egészségi és mentális állapottal, az egyéni életben felmerülő kihívások kezelésével. Az alapkészségek hiánya a legfőbb tényező a szegénység újratermelődésében. A tanulás segít a pénzügyek, az egészségügyi problémák és a családi élet kezelésében, a gyerekek iskolai teljesítményének javításában. A tanulás elősegíti a civil részvételt, a sport és kulturális tevékenységekbe való bekapcsolódást, a társadalmi kohéziót a bizalom és a társadalmi kapcsolatok és együttműködés újratermelésével.
4
OECD felmérés (ALLS) 1998, 2007 A nyolc általánost vagy a még azt sem végzettek foglalkoztatása kirívóan alacsony, itt a legnagyobb a hátrányok újratermelődése. Ebben a körben a munkavállaláshoz szükséges alapkészségek mélyen az európai átlagszint alatt vannak (a felnőttek 28%-nál hiányzik mind a 4 felmért alapképesség). Magyarországi kihívások
6
A felnőttképzésekhez való hozzáférés problémái és az infrastruktúra hiánya A felnőttképzési piac „kínálat-vezérelt” Pedagógiai módszerek alkalmatlansága Informális, nonformális tanulási lehetőségek hiánya Magyarországi kihívások
7
EGT/Norvég Finanszírozási Mechanizmusok 11 partner –10 magyar civil szervezet és a norvég VOX 9 megvalósítási helyszín 18 hónap ( 2009. november-2011. április) Projektköltségvetés: 735 262 EUR A ‘Tanulási partnerségek kezdeményezése’ projekt adatai
8
Célok: –Kompetenciafejlesztés –Foglalkoztathatóság javítása –Helyi tanulási partnerség modell kidolgozása Tevékenységek: 1.Tanulási központok kialakítása már működő helyi intézmények, szolgáltató központok, teleházak keretében 2.Helyi tanulási partnerség kialakítása és tanulási programok megvalósítása 3.Szakmai támogatás nyújtása: mentorálás, képzés, tanácsadás, know-how transzfer Norvégiából 4.Modellkoncepció-alkotás: a széles körben elterjeszthető modell leírása Célok és tevékenységek
9
Tanulásszervezők hálózata
10
Helyi nyitott tanulási központok
11
Helyi Partnerség Helyi szervezetek, vállalkozások, intézmények, képzőszervezetek Helyi közösség kompetencia-fejlesztési igényeinek feltárása Lehetőséget ad a foglalkoztathatóság javítására irányuló lépések, intézkedések összehangolására
12
Szakmai támogatás, hálózatfejlesztés Képzés és képzésfejlesztés Hálózatfejlesztési tevékenység Mentorálás és szakmai tanácsadás Beszerzési, adminisztrációs, és pénzügyi szakértői támogatás
13
Koncepcióalkotás Helyi tanulási központ kezdeményezés eredményeinek és folyamatainak kikristályosítása Legjobb gyakorlatok összegyűjtése Kézikönyv
14
Eredmények és továbblépés 9 helyi tanulási központ, 9 tanulásszervező, 1100 felnőtt tanuló, 2 központi képzési program, 46 helyi képzési program 1 oktató CD, 1 modellkoncepció,
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.