Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Rádióreklám Auditív reklámeszközök azok az eszközök, amelyek a hallás útján hatnak.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Rádióreklám Auditív reklámeszközök azok az eszközök, amelyek a hallás útján hatnak."— Előadás másolata:

1 Rádióreklám Auditív reklámeszközök azok az eszközök, amelyek a hallás útján hatnak.

2 Rádióreklám jellemzői
Publicitása: nagy Széles tömegekhez szóló, általános érdeklődésre számot tartó információk eljuttatására alkalmas médium. Nagyszámú ismétlésre alkalmas. Presztízse az emberi hang meggyőző voltán alapul. Utóbbi évtizedekben elterjedt: háttérrádiózás Nem tartalmazhat sok adatot: nem alkalmas a „visszalapozásra”. Meddőszórás veszélye nagy. Rugalmas, gyors. Egy főre jutó költsége alacsony, akár 3-4 millió emberhez is eljuthat 1-1 adás.

3 Rádióadók csoportosítása
Tulajdonos szerint: 1. Közszolgálati rádiók: kiadásaikat az állam fedezi;össztársadalmi érdekek, kulturális feladatok, speciális rétegigények figyelembe vétele; pl.: Kossuth Rádió, Petőfi Rádió, Bartók Rádió

4 2. Kereskedelmi rádiók: szponzori és reklámbevételek; szórakoztatás, népszerűség, nagy hallgatóság; pl.: Juventus Rádió, Danubius Rádió, Sláger Rádió

5 Terület szerint: Országos adók: egész országot lefedik; sugárzási idejük nagy; pl: közszolgálati rádiók, nagyobb kereskedelmi rádiók Helyi (regionális) rádiók: behatárolt földrajzi területre korlátozódnak; akár napi pár órára szűkülhet a sugárzási idejük; pl: Balaton Rádió, Kapos Rádió, Lajta Rádió, Csaba Rádió

6 Rádióreklámok fajtái Közlemény: egy személy bevonásával készített egyszerű, zene nélküli reklámhír Narratív reklámokban a beszélő vagy beszélők úgy közlik az információt, hogy a hallgatósághoz és nem egymáshoz intézik a mondanivalójukat. Dialógus reklámokban a reklámüzenet két ember párbeszédéből derül ki Tájékoztató reklám: egyszerű, informatív, párbeszéd jellegű, zenei összekötéssel és háttérrel készített Speciális reklám: meghatározott szituációra, érzelmi és értelmi hatásokra épül Verses reklám: vidám, könnyed hangvételű Reklámdalok („jingle”) lényege, hogy az információt ritmusos, dallamos környezetben halljuk meg, emiatt jobb az emlékezeti hatása. Mini reklám: nagyon rövid, márkahűség kialakítására alkalmas

7 Egyéb hirdetési formák a rádióban
Szponzorált műsorok: gyakori és folyamatos megjelenés; műsor elején és végén találkozhatunk a cégnévvel; a hallgató úgy érezheti, hogy a szponzornak köszönheti a műsort, így pozitívan viszonyul a céghez Nyereményjátékok szponzorálása során lehetőség van bemutatni a céget, termékeit és a nyereményt. Reklámriportok alkalmával a vállalat részletes bemutatására van lehetőség, számos érdekes és fontos részlet előtérbe kerülhet. Műsorvezető által felolvasott reklámok: befolyásolja a bemondó személyisége, megítélése; a hirdetés a műsor részét képezi.

8

9 Rádióreklám hatáselemei
Szöveg: rádióreklám legfontosabb összetevője, hiszen ez hordozza a közölni kívánt információkat; nincsenek segítségre a színek és a formák; rövid, tömör, figyelemfelkeltő, meggyőző, hatásos. Zene: figyelem megragadásában, hangulatfestésben játszik szerepet; bevezető zene, hézagpótló zene, aláfestő zene, háttérzene, befejező zene; egy-egy dallam felidézhet máshol látott reklámokat; szignál összeköti a dallamot a céggel. Zörejek, zajok: segítséget nyújtanak a marketingüzenet eljuttatásában.

10 Hangbemondás és egyéb auditív reklámeszközök
Nem annyira elterjedt, szűk rétegeket elérő formái a hangosbemondók, amelyek többnyire szorosan kapcsolódnak a kereskedelmi egységhez, vagy adott kereskedelmi formához. Egy részük rögzített módon működik: adott üzlet, szolgáltatóegység területén, időnként hirdetéseket, valamint közérdekű információkat, kellemes zenéket sugároznak. Másik megoldás, hogy a mikrofonokat kivezetik az üzleten kívülre,és így keltik fel az üzlet akcióira, áruválasztékára a figyelmet. A hangosbemondók azonban járművekre is felszerelhetők. Helyi rendezvények meghirdetésére lakótelepeken alkalmasak. Speciális fajtája például a Family Frost jellegzetes szignálja.

11 A vállalatok audiokazettán is reklámozhatják termékeiket
A vállalatok audiokazettán is reklámozhatják termékeiket. Például egy újság egy híres színészt kér fel, hogy olvassa fel a cég hirdetését, melyet ezután hangkazettán küldenek el a potenciális ügyfeleknek. A hirdetés vonzerejét az ismert, meggyőző hang jelenti. CD-t is fel lehet használni hirdetésre, de ez inkább reklámajándéknak tekinthető. A vásárlót a cég termékeihez illő hanganyaggal ajándékozzák meg. pl.: karácsonyi üdvözlőlapokhoz karácsonyi zenéket tartalmazó CD melléklet. Kék, zöld számok, telefonvonalak jelentősége is megnőtt, melyek helyi tarifával, vagy ingyenesen hívhatók. Legújabb telefonos reklámforma a Free phone. Lényege, hogy egy megadott telefonszámot kell felhívni, és egy percből a felét az elhangzó reklámok hallgatásával kell tölteni.

12 Készítette: Bimbó Csilla Tóth Gyöngyi 13.b osztály


Letölteni ppt "Rádióreklám Auditív reklámeszközök azok az eszközök, amelyek a hallás útján hatnak."

Hasonló előadás


Google Hirdetések