Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaErzsébet Fazekasné Megváltozta több, mint 10 éve
1
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG 2005. május 30.
2
EGY ORSZÁG HÁROM VILÁG!? PISA 2003 – olvasás-szövegértés
3
VÁLTOZÁSOK AZ ALAPFOKÚ KÉPZÉSBEN n Hangsúly a kulcskompetenciák fejlesztésére n Ezek: Képesség arra, hogy használjuk az információt Képesség arra, hogy szóban, írásban vagy nem-verbális módon kommunikáljunk Képesség arra, hogy megtervezzük és megszervezzük a tevékenységeket Képesség arra, hogy együttműködjünk másokkal Képesség arra, hogy használjuk a számokat Képesség arra, hogy a felmerülő problémákat megoldjuk Az új technológia használatának képessége
4
VÁLTOZÁSOK AZ ALAPFOKÚ KÉPZÉSBEN n Változik a tanár szerepe: a tudás elsődleges forrása helyett segítő n Központban a tanuló n Fel kell készíteni az új szerepre – módszertani megújulás n A tanár munkáját segítő eszköztárat is meg kell újítani: Tantervek Tananyagok, tankönyvek Eszközök – digitális tudásbázis
5
OKJ ÁTALAKÍTÁSA n A jelenlegi úgy működik, mint egy étlap – jelentős átfedésekkel n Az átalakítás alapelvei: A munka világa mint megrendelő Iskolában széles alapozás, amelyre rövid ciklusú specializációk épülhetnek Szakképesítések egymásra épülése – rész- szakképesítések kialakítása n Hatályba lépés 2006-ban
6
KORSZERŰ TARTALOM ÉS FORMA n Kompetencia alapú kimeneti és bemeneti követelmények – EU kompatibilitás n Tantárgyi struktúrák helyett modulok -duplo helyett lego – egymásraépülés, variabilitás n Digitális tananyagfejlesztés – vizualitás - mindenki számára elérhető – szabadon fejleszthető
7
INTÉZMÉNYRENDSZER MA TÖBB MINT 1000 SZAKKÉPZŐ INTÉZMÉNY A JÖVŐ 50 – 60 központ + SPECIÁLIS INTÉZMÉNYEK
8
Miskolc Debrecen Nyíregyháza Eger Békéscsaba Cegléd Kecskemét Tatabánya Vác Székesfehérvár Szombathely Zalaegerszeg Kaposvár Pécs Bp. Észak-Pest Bp. Belváros TÉRSÉGI INTEGRÁLT SZAKKÉPZŐ KÖZPONTOK
9
GYAKORLATI KÉPZÉS n MINDENKI AZT CSINÁLJA AMIRE LEGJOBBAN KÉPES n ALAPKÉPZÉS - ISKOLA n TANULÓSZERZŐDÉS ÖSZTÖNZÉSE – KOMPLEX MÓDON – A TANULÓ ELŐSZERZŐDÉS BEVEZETÉSE n CSÚCSTECHNIKA - TISZK n GAZDASÁGI KAMARÁK SZEREPÉNEK NÖVELÉSE
10
AZ ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉS A GAZDASÁG ORSZÁGOSOrszágos Érdekegyeztető Tanács, OKJ-S BIZOTTSÁG, (OSZT) REGIONÁLISREGIONÁLIS FEJLESZTÉSI ÉS KÉPZÉSI BIZOTTSÁG HELYI – TÉRSÉGI TISZK SZAKMAI TANÁCSADÓ TESTÜLET ÉS >800
11
NFT II. 2007-2013 projekt elképzelések n NFT I.-ben létrehozott 16, ill. az MPA Képzési Alaprészből kialakítandó 6 TISZK rendszerének további bővítése az NFT II.-ben 30-35 új központtal, a TISZK-ben résztvevő szakképző intézmények infrastruktúrájának fejlesztése n 300 szakképesítés tananyagának digitalizálása, a modularizáció folytatása n Az egész életen át tartó tanulás keretében átalakításra kerül a közismeret oktatása, amely a szakképzés megalapozásához szükséges ismeretek, készségek fejlesztését szolgálja
12
NFT II. 2007-2013 projekt elképzelések n A felnőttképzéssel való együttműködés kiterjesztése, az iskolai rendszerű szakképzés kapacitásainak felnőttképzésben való hasznosítása n Független térségi vizsgaközpontok létrehozása, kompetenciakártya kialakítása, az EUROPASS rendszer bevezetésének támogatása n Szakmai idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése n A szakmai tanárok, szakoktatók, gyakorlati oktatók képzése, továbbképzése n Az EU szakképzési minőségbiztosítási keretrendszerének figyelembevételével kialakított minőségbiztosítási rendszer bevezetése, egységes átfogó szakképzési mérési, értékelési, pályakövetési rendszer fejlesztése
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.