Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szakmai kihívások mazohista PR-esek számára, avagy az egészségügyi magánvállalkozások kommunikációjának realitásai Kurucz Beáta ügyvezető igazgató Humán.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szakmai kihívások mazohista PR-esek számára, avagy az egészségügyi magánvállalkozások kommunikációjának realitásai Kurucz Beáta ügyvezető igazgató Humán."— Előadás másolata:

1 Szakmai kihívások mazohista PR-esek számára, avagy az egészségügyi magánvállalkozások kommunikációjának realitásai Kurucz Beáta ügyvezető igazgató Humán Egészségügyi Magánszolgáltatók Egyesülete

2 Kit értünk magánszolgáltatón?  Minden olyan egészségügyben működő céget, amely mögött magántulajdon áll és egészségügyi szolgáltatást nyújt, pl: magán szakrendelések, magán klinikák, magán szakrendelések, magán klinikák, kórházi működtetési jogot átvevő cégek, labordiagnosztika, röntgendiagnosztika, művese, betegszállítás, otthonápolás, intézeti gyógyszerellátás üzleti szereplői

3 Típusok  Ellátási kategória szerinti típus: –Közellátás része –Közellátáson felüli plusz szolgáltatást nyújt  Finanszírozás módja szerinti típus: –OEP-pel szerződésben áll –Lakossági és egyéb forrásokból finanszírozott elsősorban

4 Mi a HEME?  Érdekképviselet: –szakmai –munkáltatói

5 Hol a mazohizmus? HEME kommunikációja = egészségügyi magánszolgáltatói szféra kommunikációja

6 A környezet  Az egészségügy politika tárgya –a tőke létjogosultsága az ágazatban politikai játékszer és nem szakmai kérdés  Érzelmeket vált ki egészségügy és magán vállalkozás kapcsolata –a lakossági- és szakmai közvéleményben egyaránt  A környezet gyakran ellenséges a magán szolgáltatókkal szemben  Sokan sejtik a rengeteg pénz „szagát”  Lássuk meg a pozitívumot is: bár a pólus másik oldala kisebb, aki elfogadja a magántulajdon létjogosultságát az egészségügyben, nyitott a változásra, támogató

7 Kommunikáció irányai  Belső kommunikáció (fokozott szerep)  Külső kommunikáció

8 Belső kommunikáció  Célcsoport: HEME tagsága  Cél - kettős: –összetartozás és összetartás tudatának erősítése –szervezet vonzóvá tétele – tagság növelése  Eszközök: –szakmai –tárasági tartalommal

9 Külső kommunikáció  Célcsoportok: - Kormányzat és makro szintű politikai szféra - Közigazgatás - Önkormányzatok - Egészségügy - Lakosság -Sajtó, médiák (muszáj külön célcsoportként kezelni) -Egészségügyi magánszféra (nem tag)

10 Átfogó cél  a folyamatosan és többnyire indokolatlanul támadott magánszolgáltatókról kialakult kép megváltoztatása  hiteles kép kialakítása mind a lakossági, mind a szakmai közvéleményben  a szféra pozícióinak javítása

11 Pozíció?  OEP kassza 19,95%-a / 8.385 vállalkozás (2003)

12 Pozíció még mindig…  Minden értelemben  Lobby: üzleti és közérdek összehangolása

13 Külső kommunikáció  Külföld –Cél: egészségügyi szolgáltatásokat külföldre eladni, külföldről beteget vonzani magyar magánszolgáltatókhoz –Kereslet: szolgáltatások korlátozott körére irányul, megfelelő ár/minőség + könnyű elérhetőség kritériumok teljesítése mellett –Reális cél: az EU csatlakozással Magyarország nem lesz az európai várólisták leoperálója, a piaci rés a közép-kelet európai régió igényeinek kielégítése –Kommunikáció célja: pozitív image –Új EU tagállamok: image formálás + megismertetés –Régi EU tagállamok: „jó hírünk a nagyvilágban”

14 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "Szakmai kihívások mazohista PR-esek számára, avagy az egészségügyi magánvállalkozások kommunikációjának realitásai Kurucz Beáta ügyvezető igazgató Humán."

Hasonló előadás


Google Hirdetések