Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaValéria Hegedűsné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Szakmai kihívások mazohista PR-esek számára, avagy az egészségügyi magánvállalkozások kommunikációjának realitásai Kurucz Beáta ügyvezető igazgató Humán Egészségügyi Magánszolgáltatók Egyesülete
2
Kit értünk magánszolgáltatón? Minden olyan egészségügyben működő céget, amely mögött magántulajdon áll és egészségügyi szolgáltatást nyújt, pl: magán szakrendelések, magán klinikák, magán szakrendelések, magán klinikák, kórházi működtetési jogot átvevő cégek, labordiagnosztika, röntgendiagnosztika, művese, betegszállítás, otthonápolás, intézeti gyógyszerellátás üzleti szereplői
3
Típusok Ellátási kategória szerinti típus: –Közellátás része –Közellátáson felüli plusz szolgáltatást nyújt Finanszírozás módja szerinti típus: –OEP-pel szerződésben áll –Lakossági és egyéb forrásokból finanszírozott elsősorban
4
Mi a HEME? Érdekképviselet: –szakmai –munkáltatói
5
Hol a mazohizmus? HEME kommunikációja = egészségügyi magánszolgáltatói szféra kommunikációja
6
A környezet Az egészségügy politika tárgya –a tőke létjogosultsága az ágazatban politikai játékszer és nem szakmai kérdés Érzelmeket vált ki egészségügy és magán vállalkozás kapcsolata –a lakossági- és szakmai közvéleményben egyaránt A környezet gyakran ellenséges a magán szolgáltatókkal szemben Sokan sejtik a rengeteg pénz „szagát” Lássuk meg a pozitívumot is: bár a pólus másik oldala kisebb, aki elfogadja a magántulajdon létjogosultságát az egészségügyben, nyitott a változásra, támogató
7
Kommunikáció irányai Belső kommunikáció (fokozott szerep) Külső kommunikáció
8
Belső kommunikáció Célcsoport: HEME tagsága Cél - kettős: –összetartozás és összetartás tudatának erősítése –szervezet vonzóvá tétele – tagság növelése Eszközök: –szakmai –tárasági tartalommal
9
Külső kommunikáció Célcsoportok: - Kormányzat és makro szintű politikai szféra - Közigazgatás - Önkormányzatok - Egészségügy - Lakosság -Sajtó, médiák (muszáj külön célcsoportként kezelni) -Egészségügyi magánszféra (nem tag)
10
Átfogó cél a folyamatosan és többnyire indokolatlanul támadott magánszolgáltatókról kialakult kép megváltoztatása hiteles kép kialakítása mind a lakossági, mind a szakmai közvéleményben a szféra pozícióinak javítása
11
Pozíció? OEP kassza 19,95%-a / 8.385 vállalkozás (2003)
12
Pozíció még mindig… Minden értelemben Lobby: üzleti és közérdek összehangolása
13
Külső kommunikáció Külföld –Cél: egészségügyi szolgáltatásokat külföldre eladni, külföldről beteget vonzani magyar magánszolgáltatókhoz –Kereslet: szolgáltatások korlátozott körére irányul, megfelelő ár/minőség + könnyű elérhetőség kritériumok teljesítése mellett –Reális cél: az EU csatlakozással Magyarország nem lesz az európai várólisták leoperálója, a piaci rés a közép-kelet európai régió igényeinek kielégítése –Kommunikáció célja: pozitív image –Új EU tagállamok: image formálás + megismertetés –Régi EU tagállamok: „jó hírünk a nagyvilágban”
14
Köszönöm a figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.