Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Benchmarking
2
A benchmarking fogalma
Korszerűbb, hatékonyabb termék, folyamat Rendszerezett vezetési folyamat Szervezet felzárkózása Vizsgált funkcióban a legjobbal való összevetés „az ipar legjobb gyakorlatainak keresése és megvalósítása a magasabb teljesítmény elérése érdekében”
3
Gyakorlati alkalmazása
Költségek Relatív helyzet Legjobb gyakorlat Fejlesztési lehetőségek Élvonalba kerülés Mit vár a fogyasztó Gyenge pontok Folyamatos fejelsztés
4
Az összehasonlítás gyakorlata
Az összehasonlítás alapján az okokat is feltárják Termék Szolgáltatás Eljárás Vállalaton belül: Részleg kirendeltség
5
A benchmarking típusai
Kompetitív Funkcionális Folyamat (generikus) Stratégiai belső
6
A benchmarking alkalmazási területei
Szervezet Logisztika Gyártórendszerek Karcsúsított gyártás Versenyképes terméktervezés Teljeskörű minőségbiztosítás
7
A benchmarking folyamata I.
A benchmarking tevékenység Folyamat Többsíkú Alap-objektum A teljesítésben mutatkozó hiányok feltárása A benchmarking eszköztára Fogalomtár Együttműködés jogi, etikai kódexe Kérdőívek, ellenőrző kérdéslisták Táblázatok, formanyomtatványok
8
A benchmarking folyamata II.
A benchmarking lépései Tervezési fázis Elemzési fázis Integrálás fázisa Beavatkozás fázisa Beavatkozási tervek Beavatkozás Az eredeti benchmarking számok új meghatározása
9
A benchmarking folyamata III.
Önértékelő kérdőívek „best practice” – erre utaló mondatok pontozása A mutatószám rendszer alakítása a kiválasztott startégiához Teljesítőképesség folyamatos vizsgálata
10
Automatizált benchmarking rendszerek
Erre a célra szakosodott szervezet végzi, központi adatbázis Összehasonlító adatok elérése Adatok megbízhatóak Titkosítás megoldható
11
A benchmarking a logisztikai gyakorlatban
A benchmarking helye a logisztikai folyamatban Beszerzési folyamatok Teljes logisztikai folyamatok
12
A bencmarkok Strukturális- és keretszámok Termelékenységi mutatószámok
Gazdaságossági mutatószámok Minőségi mutatószámok
13
A logisztikai benchmarking alkalmazásának tapasztalatai I.
Beszerzési folyamatok elemzése Rugalmasság Minőség Rendelkezésre állás Elektronikus adatcsere K+F Növekvő termékválaszték Jó színvonalon, csökkenő költségekkel
14
A logisztikai benchmarking alkalmazásának tapasztalatai II.
A verseny hatása a beszállítókra Ráfordítások nőttek (különösen a minőségi) Beavatkozás a belső ügyekbe (pl. beruházás) Minőségi előírások tartása – kényszerként Korszerűsítés, fejlesztés – erőforrások hiányoznak Termelékenység növekedése – alkalmazottak túlterhelése nőtt
15
Komplex logisztikai folyamatok benchmarking elemzése
Beszállítás Készletezés Termékelőállítás Elosztási részfolyamatok
16
A benchmarking vizsgálatok lebonyolításának nehézségei
Számszerű adatok megszerzése Partnerek kiválasztása Folyamatok, teljesítmények egzakt leírása benchmarking klub Esettanulmányok Gond: „folyamatban résztvevő legjobb” kiválasztása
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.