Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Riczu Józsefné

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Riczu Józsefné"— Előadás másolata:

1 Készítette: Riczu Józsefné
TISZAÚJVÁROS Egy város született a XX. század közepén Készítette: Riczu Józsefné könyvtár-informatikus szak III. évfolyam I. félév távoktatás tagozat

2 Témaválasztás indoklása
Tiszaújvárosnak csupán fél évszázados múltja van, mivel a várost II. világháború után a szocialista ipartelepítési program hívott életre. A rövid idő ellenére színes várossá nőtte ki magát, megtalálható a szocializmus által épített betonrengeteg és a 90-es évektől kialakított lakóházas övezet, ún. milliomos negyed. A várost jelképezik az ide telepített gyárkomplexumok is. (TVK, Erőmű, MOL) Ma a város nagy hangsúlyt fektet az idegen-forgalomra, így érdekesség lehet egy ilyen multimédia elkészítése.

3 Leírás (help) Ez az értékelés egy interkatív non-lineáris bemutató, mely révén több akciógomb elhelyezésére is sor került: Előző Utoljára megtekintett dia Következő Home - főoldal Első Help - leírás Utolsó Kilépés

4 Tartalom 1. Multimédia értékelés 2. Multimédia tervezet, szinopszis
3. Médiaanalízis 4. Multimédia struktúra 5. Főoldal képernyőterve 6. Képes forgatókönyv

5 Saját multimédia értékelése
A multimédia produkció értékelésére 12 pontból álló szempontrendszert kell figyelembe venni. 1. Az üzenet pontossága, érthetősége: Az elkészült multimédia egy város építését és fejlődését mutatja be az érdeklődőknek. A produkció az alábbi témakörök ismeretanyagát osztja meg az olvasókkal: történelem, helytörténet, életmód. A multimédia áttekinthetőségét logikus tagoltság jellemzi. 2. Rendszerben való gondolkodás: A program legfőbb célja az volt, hogy a felhasználó megismerje a várost. Ennek a célkitűzésnek a multimédia megfelel.

6 Értékelés folytatása... 3. Struktúráltság: A multimédia indítóképe a város kettősségét mutatja. A múlt és a jelen. Itt a lineáris továbbhaladás után elérünk a főmenühöz, ahol már az elágazásos jelleg is megtapasztal-ható. Itt már a felhasználó válogathat a főmenü alpontjai között. Az alpontok háttérképénél szintén előkerül a város kettősségét jelképező fotó. 4. Navigáció: A navigációs gombok alkalmazása meggátolja a felhasználót az „eltévedéstől”. A multimédia produkció tartalmazza a minimális navigációs elemeket: előre, vissza, főmenüre ugrik, első oldal, utolsó oldal, kilépés.

7 Értékelés folytatása... 5. Kommunikáció, interakció: A programot a felhasználó bármikor megszakíthatja, mely során a program jelzi, hogy érzékelte a felhasználó szándékát. 6. Pedagógiai-didaktikai szempontok: A cél az, hogy a felhasználó a multimédia használata során valami újat, érdekeset kapjon. 7. Pszichológiai-ergonómiai szempontok: Ez a multimédia-produkció hétköznapi emberek számára készült. Felhasználóbarát megjelenítés, használhatóság jellemzi.

8 Értékelés folytatása... 8. Mediális közlési elvárásoknak való megfelelés: A multimédia produkció szöveges információs aránya közel azonos a vizuális elemekével. Mozgókép nincs elhelyezve, viszont a sok fotó és a háttérgrafika jó minősége ezt a hiányosságot próbálja ellensúlyozni. A szövegek alatt kellemes hangaláfestés van elhelyezve. A megjelenített szöveg megfelelően tagolt és jól olvasható. A képekhez szöveges magyarázat is van. A multimédia színanyaga kellemes, nem ingerlő. 9. A multimédia technikai kivitelezése: A produkció hang- és képmegjelenítése zajmentes.

9 Értékelés folytatása... 10. Járulékos elemek: Az elkészült borítóterv megegyezne az indítóképpel. A Köszöntés oldalon egy rövid tartalmi ismertetést kap a felhasználó, a névjegy oldalon a készítő neve olvasható. 11. On-line frissítés: - 12. Szubjektív értékelés: Ma már nagyon fontos, hogy egy várost ne csak a honlapja, hanem egy multimédia produkció is bemutassa. Egy ilyen CD-ROM Tiszaújvárosnak is elengedhetetlen lenne, főleg azért, mert egyre nagyobb hangsúlyt fektet a város az idegenforgalomra.

10 Multimédia tervezet (szinopszis)
Produkció címe: Tiszaújváros. Egy város született a XX. század közepén 1. Az ötlet rövid leírása: Egy város bemutatása, melyet a II. világháború után a szocialista ipartelepítési program hívott életre. Tehát mindössze 50 éves múltja van a városnak. 2. A produkció célja: Ma már nagyon fontos, hogy egy várost ne csak a honlapja, hanem egy multimédia produkció is bemutassa. Egy ilyen CD-ROM Tiszaújvárosnak is elengedhetetlen lenne, főleg azért, mert egyre nagyobb hangsúlyt fektet a város az idegenforgalomra.

11 Multimédia tervezet (szinopszis) folyt.
3. A célközönség megnevezése: bárkinek szól. 4. A kivitelezési, megjelenítési módja: multimédia 5. A struktúra leírása: lsd. Multimédia struktúra 6. A kivitelezéshez szükséges eszközök, szoftverek: NeoBook, Corel Photo-Paint, CorelDraw 7. Forrásanyagok: Cseterki Sándor: Tiszaszederkény története ; Városi Könyvtár honlapja 8. Meglévő produkciók: - 9. Költségtervezet: NeoBook szoftver megvásárlása ; Fotók és szövegek szerzői jogi díjai

12 Médiaanalízis

13 Multimédia struktúra Bejelentkező kép Köszöntés Névjegy Főmenü
1. Tiszaszederkény 2. Leninváros 3. Tiszaújváros NAVIGÁCIÓ Tiszaszederkény Leninváros Tiszaújváros Képek Képek

14 Főoldal képernyőterve

15 Képes forgatókönyv (Story Board)
A menük érintésére 1-1 kép jelenik meg

16 Képes forgatókönyv (Story Board) folyt.

17 könyvtár-informatikus szak III.évfolyam, I.félév
Készítette Riczu Józsefné könyvtár-informatikus szak III.évfolyam, I.félév távoktatás tagozat 2004


Letölteni ppt "Készítette: Riczu Józsefné"

Hasonló előadás


Google Hirdetések