Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLőrinc Balla Megváltozta több, mint 10 éve
1
Tudományos eredmények tudástranszfere a „Life long learning” szellemében - Alapkutatások eredményei a tudástranszferben - Dr. Gálfi Márta
2
Tudástranszfer szintek 1. I. A felfedező (alap) kutatások eredményeinek alkalmazott kutatásokkal való harmonizáltatása Természettudományos kutatások eredményeinek ↓ ↓ TUDÁSTRANSZFER – 1 pl. Sport és egészségtudományokba történő integrálása (szakmai eredmények 1. szintű felhasználói tudástranszfere)
3
Tudástranszfer szintek 2. 2. A kutatási eredmények átvitele az élethosszig tartó tanulás célcsoportjai felé Az alap-, alkalmazott vagy felhasználói szintű kutatási eredmények képzési rendszerekbe történő közvetítése a - közoktatás - felsőoktatásTUDÁSTRANSZFER – 2. - felnőttoktatás szereplői felé, a befogadói szinteknek megfelelően.
4
Tudástranszfer I.; II. Alapkutatás Természettudomány Alapkutatás Természettudomány Alkalmazott kutatás Sport Alkalmazott kutatás Sport 1. szint 2. szint
5
Természettudományos alapkutatások transzferének munkamenete 1. A szakmai diszciplináris területek /földtudomány, fizika, kémia, biológia, stb./ szerint a kutatócsoportok bemutatják referált eredményeiket 20-30 perces időtartamban. Követelmények: - szakmai hitelesség, ami a referált folyóiratokban való megjelenéssel garantált - közérthetően, a tudományos igényesség megőrzése mellett 2. A tudástranszfer adaptált módszertani elemeinek megjelenítése célcsoportok szerint (kutatócsoportonként kb. 10 percben) Követelmények: - csoportos alkotó technikákkal alátámasztottan, interaktív fejlesztés és elemzés.
6
A tudástranszfer oktatásának kétlépcsős modellje I. Az 1. és 2. szintű tudástranszfer megvalósítása (3 alkalommal, 5-5 órás) irányított önképzés keretében (15 órás oktatás 1.). II. Az elsajátított tudás-transzfer módszerek alapján végrehajtott fejlesztések első változatainak új tudástartalmakra adaptált bemutatása és közös korrekciója. 15 órás 2. oktatás (3 alkalommal, 5-5 órás ) keretében, ahol az 1. oktatás megléte nem feltétel.
7
A projekt megvalósulási célelemei (1)Az alap és alkalmazott kutatások szereplőinek önképző rendszerű fejlesztési módszerét kívánjuk így kialakítani. /I. WS modul/ (2) Az első WS modul tapasztalatai alapján adaptált tudástranszfer folyamatok megjelenítése a II. WS modulban. (3) A önértékelésen alapuló tudástranszfer folyamatos fejlesztése (jelen projektben kétlépcsős nyílt rendszerben).
8
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.