Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁgoston Török Megváltozta több, mint 10 éve
1
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás
2
Kapcsolat Kompetencia Autonómia Interakció Instrukció Osztályszervezés
3
Instrukció - kompetencia utasítás hozzáértés Egymástól elválaszthatatlan fogalmak A pedagógus célja: megtanítani valamit. Ennek minőségét gyakran osztályzatokkal azonosítják.
4
Igazi eredmény: Az oktatás eredményeként kialakult a gyerekekben a kompetencia. Adaptív oktatás = olyan tanítási mód, amely a kompetencia érzésének erősítését szolgálja, lehetővé teszi további kompetenciák bővítését.
5
Ötletek A magyarázatok, kérdések, feladatok álljanak összhangban a tanulók fejlődésének következő szintjével! Fogadjuk el a tanulók kezdeményezéseit! Vonjuk be őket érzelmileg! Válasszunk olyan témákat, tevékenységeket, amelyek érdeklik a gyerekeket! Építsünk a már meglevő tudásukra! Egymástól, egymással tanulhatnak! Dolgozzunk csoportokban, alkalmazkodjunk az egyes tanulók igényeihez!
7
A fejlődés következő szintje Ha a kérdések, feladatok, gyakorlatok túl könnyűek vagy nehezek: Erre régóta alkalmazzuk a differenciálás technikáját. Nem mindig ez vezet eredményre. elveszítjük a tanulók érdeklődését.
8
Segítség, figyelem azoknak, akik igénylik. Adaptív megközelítés
9
Tanulói kezdeményezések Hagyományos módszer Adaptív módszer Magyarázatok, tanítás Gyakorlás Nincs lehetőség a tanulói kezdeményezésekre A gyerek kezdeményezhet Érzelmileg érintett a témában Figyelem Tanári irányítás, bátorító környezet megteremtése
10
A meglevő tudás felhasználása A pedagógus felméri a kiindulópontot, a hozott tudást, felépíti a tanulási folyamatot.
11
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.