Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szövegértés-szövegalkotás „B” Természetismeret

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szövegértés-szövegalkotás „B” Természetismeret"— Előadás másolata:

1 Szövegértés-szövegalkotás „B” Természetismeret
Témakörök Tájékozódás a földgömbön Hazánk nagy dombvidéke, a Dunántúli-dombság Az egészséges táplálkozás Káros szenvedélyek Időtartam 6 tanítási óra

2 „B” típusú programcsomagok
Szövegfeldolgozásra-szövegalkotásra irányuló és mintát adó modulok Koherensen illeszkedés a tananyaghoz Keretmodulok-adott műveltségterület tananyagtartalmával tölthetők meg Feldolgozási sémákat nyújt

3 Fejlesztés alapja: Kommunikáció-központúság Differenciáltság
Tevékenység centrikusság Rendszeresség Kutatószemlélet Partnerség

4 Közvetlen cél: szövegértés-szövegalkotás képességének fejlesztése
természettudományos gondolkozáshoz szükséges képességek alapozása differenciált képességfejlesztés

5 Közvetett célok: szöveg struktúrájának megértése, séma kialakítása
szöveg algoritmus szerinti feldolgozása természeti folyamatok, összefüggések, törvényszerűségek megismertetése beszámoló készítése, a tapasztalatok dokumentálási képességének kialakítása

6 a folyamatábrák, ábrák, képek, jelek és a szöveg kapcsolatának értelmezési képességének fejlesztése
analizáló, szintetizáló, összehasonlító, általánosító, lényegkiemelő és rendszerező képesség fejlesztése érvelőképesség, a logikus gondolkodás kialakítása

7 Jellemzői élet- és életkor közeli, érdekes szövegek
szövegekkel műveletek végzése szövegalkotás, szövegelemezések, szöveg átalakítások, kiegészítések szintezett feladatrendszer egyéni ütemű előrehaladás

8 Módszerei, tanulásszervezési módok
differenciált tanulásszervezés kooperatív tanulásszervezés


Letölteni ppt "Szövegértés-szövegalkotás „B” Természetismeret"

Hasonló előadás


Google Hirdetések