Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Szövegértés-szövegalkotás „B” Természetismeret
Témakörök Tájékozódás a földgömbön Hazánk nagy dombvidéke, a Dunántúli-dombság Az egészséges táplálkozás Káros szenvedélyek Időtartam 6 tanítási óra
2
„B” típusú programcsomagok
Szövegfeldolgozásra-szövegalkotásra irányuló és mintát adó modulok Koherensen illeszkedés a tananyaghoz Keretmodulok-adott műveltségterület tananyagtartalmával tölthetők meg Feldolgozási sémákat nyújt
3
Fejlesztés alapja: Kommunikáció-központúság Differenciáltság
Tevékenység centrikusság Rendszeresség Kutatószemlélet Partnerség
4
Közvetlen cél: szövegértés-szövegalkotás képességének fejlesztése
természettudományos gondolkozáshoz szükséges képességek alapozása differenciált képességfejlesztés
5
Közvetett célok: szöveg struktúrájának megértése, séma kialakítása
szöveg algoritmus szerinti feldolgozása természeti folyamatok, összefüggések, törvényszerűségek megismertetése beszámoló készítése, a tapasztalatok dokumentálási képességének kialakítása
6
a folyamatábrák, ábrák, képek, jelek és a szöveg kapcsolatának értelmezési képességének fejlesztése
analizáló, szintetizáló, összehasonlító, általánosító, lényegkiemelő és rendszerező képesség fejlesztése érvelőképesség, a logikus gondolkodás kialakítása
7
Jellemzői élet- és életkor közeli, érdekes szövegek
szövegekkel műveletek végzése szövegalkotás, szövegelemezések, szöveg átalakítások, kiegészítések szintezett feladatrendszer egyéni ütemű előrehaladás
8
Módszerei, tanulásszervezési módok
differenciált tanulásszervezés kooperatív tanulásszervezés
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.