Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
FOGLALKOZTATÁSI FÓRUM 2013.05.22.
Bemutatkozik a BAMKH Rehabilitációs Szakigazgatási Szerve & A rehabilitációs ellátások változása Kéri Gábor Baranya Megyei Kormányhivatal Rehabilitációs Szakigazgatási Szerv 1 1
2
A REHABILITÁCIÓS SZAKIGAZGATÁSI SZERV FELÉPÍTÉSE
létrehozása : létszáma : fő szervezeti felépítése : 13 fő 12 fő 6 fő Igazgató Ellátási és Foglalkozási Rehabilitációs Osztály Foglalkozási Rehabilitációs csoport Szakértői Osztály 2 2
3
A BAMKH REHABILITÁCIÓS SZAKIGAZGATÁSI SZERV
Osztályok felépítése: Szakértői Osztály: > orvos-szakértők > foglalkozási rehabilitációs szakértő > szociális szakértő > ügyintézők Ellátási és Foglalkozási Rehabilitációs Osztály: > elbírálási szakügyintézők > foglalkozási rehabilitációs csoportvezető > foglalkozási rehabilitációs szakügyintézők 3 3
4
A BAMKH REHABILITÁCIÓS SZAKIGAZGATÁSI SZERV
Szervezeti egységeinek elhelyezése: Szakértői Osztály: 7633 Pécs, Dr. Veress E. u. 2. Ellátási és Foglalkozási Rehabilitációs Osztály: 7623 Pécs, Mártirok u. 12. 7621 Pécs, Zrínyi u. 11. 7900 Szigetvár, Rákóczi u. 25. 7700 Mohács, Jókai u. 2. 7300 Komló, Bajcsy-Zs. u. 9/1 4 4
5
A REHABILITÁCIÓS FELADATELLÁTÁS HELYSZÍNEI BARANYA MEGYÉBEN
RSzSz rehabilitációs iroda RSzSz rehabilitációs feladatellátó hely 5
6
A HELYI IRODÁK ÜGYFÉLKÖRÉNEK LÉTSZÁMADATAI
A i állapot szerint: RSzSz Pécsi Iroda : fő RSzSz Komlói Iroda : fő RSzSz Mohácsi Iroda : fő - ebből : Siklós : fő Mohács : fő RSzSz Szigetvári Iroda : fő - ebből : Szigetvár : fő Szentlőrinc : fő Sellye : fő RSzSz Baranya megye összesen : fő 6 6
7
AZ ÜGYFÉLSZÁM %-OS MEGOSZLÁSA
8
A REHABILITÁCIÓS SZAKIGAZGATÁSI SZERV MEGYÉBEN BETÖLTÖTT SZEREPE
A megyei helyzete országos viszonylatban: > itt él a 4. legtöbb megváltozott munkaképességű személy > itt került kiadásra a 4. legtöbb megállapító határozat > itt érhető el a 3. legtöbb helyi iroda, azaz 7 járási székhely városi Munkaügyi Kirendeltségén van jelen > szoros szakmai együttműködés a megyei TÁMOP /1 projekt megvalósítását ellátó megyei irodákkal és folyamatos együttműködés az azt koordináló NRSzH-val > rendszeres szakmai tájékoztatók az RSZSZ tevékenységéről és a rehabilitációval kapcsolatos változásokról > kiemelt együttműködés a Non-profit szervezetekkel, melyeket Együttműködési megállapodásokkal is erősítünk > folyamatos kapcsolatépítés a munkáltatói oldallal, napi kapcsolattartás az akkreditált szervezetekkel 8 8
9
A REHABILITÁCIÓHOZ KAPCSOLÓDÓ TÁMOP 1.1.1-12/1 PROJEKT KERETE
Projekt kedvezményezettje: NRSZH Forrás : forint ebből Baranya : forint Projekt időtartama : Megvalósítási ideje : hónap Bevonás időszaka : Projektzárás ideje : Célcsoportok: Fő célcsoport: rehabilitációs ellátásban részesülők Kiterjesztett célcsoport*: rehabilitációs járadékban részesülők * Maximum 25%-os arányban! 9 9
10
TÁMOP 1.1.1-12/1 INDIKÁTOROK Programba bevonandók száma : 10.000 fő
ebből (5,3%) Baranya : 531 fő Programot sikeresen befejezők : fő ebből Baranya : 318 fő A támogatott képzéseket sikeresen befejezők száma : fő ebből Baranya : 133 fő A megvalósítás időszakában legalább 3 hónapig foglalkoztatottak száma: fő ebből Baranya : 265 fő 10 10
11
TÁMOP 1.1.1-12/1 PROJEKT ” Ú J D O N S Á G A I ”
Országos projekt, egy projektmenedzsmenttel Egyszerűsített eljárások, kevesebb adminisztráció Központi informatikai keretrendszer (IKR), valamint illeszkedés az RSZR rendszeréhez Belső humánszolgáltatási kapacitás megteremtése KÉPZÉSI UTALVÁNY, mint képzési támogatás Új indikátor „a megvalósítás időszakában legalább 3 hónapig foglalkoztatottak száma”, de „ 180. napon foglalkoztatottak száma ” nem indikátor! 11 11
12
TÁMOP 1.1.1-12/1 TÁMOGATÁSOK időtartama : 5 hónap
Bérköltség-támogatás /~199 M Ft/ időtartama : 5 hónap támogatás intenzitás : bér + járulékainak 100%-a támogatás maximuma: forint/hó Képzési utalvány /~39,8 M Ft/ nincs pályáztatás, egyéni igényekre szabható támogatási előirányzat: forint/képzés Utazási költségtérítés szolgáltatáshoz, foglalkoztatáshoz, képzéshez, vizsgálatokhoz Külső szolgáltatók humánszolgáltatások, kompetencia-fejlesztők 12 12
13
TÁMOP 1.1.1-12/1 LÉTSZÁMADATOK
Projektmenedzsment : 10 fő Szakmai támogatói kör : 25 fő Megyei szakmai koordinátorok : 19 fő ebből Baranya : fő Megvalósítók (ügyintézők) : fő ebből Baranya : fő Humánszolgáltatók (mentorok) : fő ebből Baranya : fő Országos összesen : fő ebből Baranya : fő 13 13
14
TÁMOP 1.1.1-12/1 A MEGVALÓSÍTÁS HELYSZINEI ÉS A TERVEZETT MENTOR LÉTSZÁMOK
NRSZH Pécsi Iroda : fő NRSZH Komlói Iroda : 4 fő NRSZH Mohácsi Iroda : 4 fő - ebből : Siklós : * Mohács : fő NRSZH Szigetvári Iroda : 4 fő - ebből : Szigetvár : fő Szentlőrinc: * Sellye : * NRSZH Baranya megye összesen: fő *Megjegyzés: az NRSZH állandó iroda felállítását nem engedélyezi. 14 14
15
KAPCSOLATI RENDSZER
16
nem kerülhet megállapításra.
A évi CXCI. törvény ellátórendszer átalakítására vonatkozó rendelkezései ▫ január 1. napjától rokkantsági nyugdíj, baleseti rokkantsági nyugdíj, rehabilitációs járadék, rendszeres szociális járadék, átmeneti járadék, bányász dolgozók egészségkárosodási járadéka nem kerülhet megállapításra.
17
A 2011. évi CXCI. törvény ellátórendszer átalakítására vonatkozó rendelkezései
▫ A december 31-én rokkantsági, baleseti rokkantsági nyugdíjban részesülő, és az öregségi nyugdíjkorhatárt december 31-ig betöltő - azaz az január 1-ét megelőzően született - személy rokkantsági, baleseti rokkantsági nyugdíja január 1-jétől öregségi nyugdíjként került továbbfolyósításra.
18
A 2011. évi CXCI. törvény ellátórendszer átalakítására vonatkozó rendelkezései
▫ A december 31-én a) I-II. csoportos rokkantsági, baleseti rokkantsági nyugdíjban, b) az öregségi nyugdíjkorhatárt 5 éven belül betöltő III. csoportos rokkantsági, baleseti rokkantsági nyugdíjban, c) az öregségi nyugdíjkorhatárt betöltött vagy 5 éven belül betöltő rendszeres szociális járadékban, d) átmeneti járadékban részesülő személy ellátása január 1-től - rokkantsági ellátásként került továbbfolyósításra. [ Rokkantsági ellátásban részesülő személy ellátását meg kell szüntetni, ha kereső tevékenységet folytat és a jövedelme 3 egymást követő hónapra vonatkozó havi átlaga meghaladja a minimálbér 150 százalékát. ]
19
A 2011. évi CXCI. törvény ellátórendszer átalakítására vonatkozó rendelkezései
▫ A december 31-én III. csoportos rokkantsági, baleseti rokkantsági nyugdíjban, rendszeres szociális járadékban részesülő - az öregségi nyugdíjkorhatárt 5 éven túl betöltő, azaz december 31-ét követően született - személyek ellátása január 1-jét követően rehabilitációs ellátásként (változatlan összeggel) került továbbfolyósításra.
20
A 2011. évi CXCI. törvény ellátórendszer átalakítására vonatkozó rendelkezései
A január 1-től jogszabály erejénél fogva átalakított rehabilitációs ellátás - kereső tevékenységre tekintettel – nem került megszüntetésre (de a kereseti korlátok maradtak). Az új igénylő, a soros felülvizsgálatra kerülő, illetve március 31-ét követően felülvizsgálatot igénylelt személy komplex minősítés során megállapított rehabilitációs ellátása mellett napi 4 , ill. heti 20 órát meg nem haladóan kereső tevékenységet folytathat (ezt meghaladó idejű kereső tevékenység ideje alatt az ellátás szünetel).
21
A 2011. évi CXCI. törvény által az ellátórendszer átalakításában nem érintettek
Az ellátórendszer átalakítása nem érinti a december 31-én a) a rehabilitációs járadékban (a rehabilitációs járadék kerül továbbfolyósításra), b) a bányász dolgozók egészségkárosodási járadékában (2012. január 1-jétől az egyes bányászati dolgozók társadalombiztosítási kedvezményeiről szóló 23/1991.(II.9.) Korm. rendelet alapján bányászok egészségkárosodási járadékára jogosultak), c) a mezőgazdasági szövetkezeti tag munkaképtelenségi járadékában (változatlan ellátásra jogosultak) részesülő személy ellátását.
22
A 2011. évi CXCI. törvény által az ellátórendszer átalakításában nem érintettek
▫ rehabilitációs járadékban részesülő, keresőtevékenységet folytató személy ellátását meg kell szüntetni, ha a járadékban részesülő hat egymást követő hónapra vonatkozó keresetének havi átlaga meghaladja a rehabilitációs járadék összegének kétszeresét, illetve a minimálbér összegét /a korlátozó szabály változatlan/. ▫ bányászok egészségkárosodási járadékában részesülő személy, ha biztosítással járó jogviszonyban áll, és az általa fizetendő nyugdíjjárulék alapja meghaladja a tárgyév első napján érvényes minimálbér havi összegének tizennyolcszorosát, ezen összeg elérését követő hónap első napjától - a tárgyév december 31-ig, de legfeljebb az öregségi nyugdíjkorhatár betöltéséig - az ellátása folyósítását szüneteltetni kell .
23
Minősítési kategóriák
A : rehabilitáció nélkül foglalkoztatható (60% feletti egészségi állapot) B1 : foglalkoztathatósága rehabilitációval helyreállítható (51-60% közötti egészségi állapot) B2 : egészségi állapota alapján rehabilitálható, azonban a 7/2012.(II.14.) NEFMI rendeletében meghatározottak szerinti „a rehabilitálhatóság foglalkoztatási szempontú”, vagy „a rehabilitálhatóság szociális szempontú” vizsgálata alapján rehabilitációja nem javasolt (51-60% közötti egészségi állapot) C1 : tartós foglalkozási rehabilitációt igénylő személy (31-50% közötti egészségi állapot) C2 : egészségi állapota alapján tartós rehabilitációt igényel, azonban a végrehajtási rendelet mellékleteiben meghatározott egyéb körülményei alapján nem foglalkoztatható, rehabilitációja nem javasolt (31-50% közötti egészségi állapot) D : orvosszakmai szempontból önellátásra képes, csak folyamatos támogatással foglalkoztatható személy (1-30% közötti egészségi állapot) E : egészségkárosodása jelentős, önellátásra egyáltalán nem, vagy csak segítséggel képes (1-30% közötti egészségi állapot)
24
FOGLALKOZTATÁSI FÓRUM
Köszönöm a megtisztelő figyelmüket! Kéri Gábor
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.