Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ARCHAEOVI – ŐSÖDE AVAGY… Pitypangos Óvoda Óvárosi Tagóvodája „Matrica” Múzeum és Régészeti Park.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ARCHAEOVI – ŐSÖDE AVAGY… Pitypangos Óvoda Óvárosi Tagóvodája „Matrica” Múzeum és Régészeti Park."— Előadás másolata:

1 ARCHAEOVI – ŐSÖDE AVAGY… Pitypangos Óvoda Óvárosi Tagóvodája „Matrica” Múzeum és Régészeti Park

2 a Poroszlai Ildikó utca nem elválaszt, hanem összehoz minket…

3 A korosztályról…

4 „Mi volt, mi volt, mi volt, mi volt réges-réges-réges- régen?”

5 „KŐ, KŐ, KÖVECSKE, MINDEN GYEREK ÜLJÖN LE!”

6 „Három diót feltörtem, négy mogyorót megettem” AZ ŐSKORI KÖRNYEZET – növények és állatok  A KÜLSŐ VILÁG TEVÉKENY MEGISMERÉSE  gyapjú, fonal megtapogatása, fekhely kialakítása szőrökből és bőrökből a házban

7 Vadászat…

8  KÉZMŰVESSÉG

9 ÉNEK-ZENE, ÉNEKES RITMIKUS JÁTÉK „Kerek erdő, kerek rét, nem is látni a végét, De ha mégis vége lenne, onnan újból kerekedne.” „Én most elmegyek, kisegeret keresek, egyet szólok, kettőt szólok, harmadikra rátalálok.”

10 MATEMATIKAI TAPASZTALATSZERZÉS  állatok csoportosítása (háziállatok, vadállatok)  relációs szókincs használata (fent-lent, előtt mögött stb.)  növények csoportosítása (fák, bokrok, vadon élők, termesztettek), virágzik, nem virágzik, ehető, nem ehető  növények összehasonlítása (magasabb, alacsonyabb)  termések válogatása, sor kirakása  orsógombok számolása

11 „Erre ki, erre be, erre kanyarodjunk be!”

12 AZ ŐSKORI ÉPÍTKEZÉS  A KÜLSŐ VILÁG TEVÉKENY MEGISMERÉSE

13  KÉZMŰVESSÉG

14

15

16  ÉNEK-ZENE, ÉNEKES RITMIKUS JÁTÉK  „Tudja-e kend, merre van fent, merre van lent, merre van kint, merre van bent?”

17  MATEMATIKAI TAPASZTALATSZERZÉS  vesszők hosszúsága, fonás elölről, hátulról, fonat eleje, hátulja egyforma, makett és eredeti méret nagysága, házak mérete: kisebb, nagyobb, hosszabb, magasabb stb.

18 „Hadd nézzek kis tenyeredbe, Kukukk, kukukk mi van benne?” ALKOTÁS AZ ŐSKORBAN  A KÜLSŐ VILÁG TEVÉKENY MEGISMERÉSE

19

20  KÉZMŰVES

21

22  MATEMATIKAI TAPASZTALATSZERZÉS sorminta pecsétlők mintáiból, csigavonal, huzalok hosszúsága, poncolás pontjainak távolsága, gyerekmarok és agyaggombóc nagysága, egyforma spiráltekercs a huzal két végén

23  ÉNEK-ZENE, ÉNEKES RITMIKUS JÁTÉK  „ S e g í t s é g...! Gyerekek! Ha nem fogtok, Leesek! Megmondhatom előre lepottyanok a kőre. Fájni fog majd a nagy lábam legkedvesebb kisujjának a bőre!”

24 „Parazsad süssön kemence, lepényt finomra, kerekre!” JÁTÉK, MUNKA ÉS ÜNNEP AZ ŐSKORI FALUBAN  A KÜLSŐ VILÁG TEVÉKENY MEGISMERÉSE

25

26  KÉZMŰVES

27  ÉNEK-ZENE, ÉNEKES RITMIKUS JÁTÉK

28  MATEMATIKAI TAPASZTALATSZERZÉS fahasábok, rönkök nagysága, súlya, több-kevesebb, kisebb-nagyobb magok, mi változott a kirakott tárgyakban, mélység, magasság, távolság (halomsírok is)

29 „Ez volt, ez volt, ez volt, ez volt réges- réges-réges-régen!”

30  „Tanulni annyi, mint felismerni, amit régóta tudsz.  Cselekedni: bizonyságot tenni arról, hogy tudod.  Tanítani: emlékeztetni másokat, hogy tudják ők is, ugyanolyan jól.” Köszönöm az együttműködést, a képeket és a mostani figyelmüket!


Letölteni ppt "ARCHAEOVI – ŐSÖDE AVAGY… Pitypangos Óvoda Óvárosi Tagóvodája „Matrica” Múzeum és Régészeti Park."

Hasonló előadás


Google Hirdetések