Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
Ihász Gábor Általános Iskola 8542 Vaszar, Fő u. 9. 89/
2
A jó gyakorlat megalapozása
A multimédiás eszközök fejlődése, valamint a kompetencia alapú oktatás bevezetése adta az alapötletet, hogy Interaktív Diákönkormányzatot hozzunk létre. Így tanórán kívül is több lehetőség adódik a kompetenciafejlesztésre és az IKT eszközök használatára.
3
Jó gyakorlatunk célja:
Legfontosabb célunk, hogy a diákok az IKT használatával tudjanak alkotni, közösséget teremteni és szórakozni. Ezek mellett további célok: kreativitás és a digitális készségek fejlesztése az informatikai eszközök felhasználási lehetőségeinek és alkalmazásuknak a megismerése
4
a feladat szempontjából lényeges információk kiszűrése, felhasználása
önálló ismeretszerzés, adatgyűjtés az internet segítségével a feladat szempontjából lényeges információk kiszűrése, felhasználása közösségi kapcsolatok ápolása, elmélyítése felkészítés a közéleti szereplésre mások munkájának megbecsülése az önértékelés és énkép fejlesztése
5
Helyi meghatározások Számítástechnika terem Stúdió Tornaterem Konyha
Iskolaudvar Focipálya Művelődési Ház Az iskola környéke
6
Produktumok Valamennyi DÖK rendezvényről az ott készült képek alapján prezentációt készítenek a diákok. A legjobb bemutatók a Diákfórumon és a Bemutatkozik az iskola című rendezvényen nyilvánosságra kerülnek.
7
Bemutatók
8
Fotók
9
Suli süti kiadványok Minden tanévben az ősz folyamán a Szülői Munkaközösség bevonásával megrendezésre kerül a süti vásár. A szülők az általuk sütött süteményekhez mellékelik azok receptjeit, melyekből a diákok kiadványt készítenek. Az elkészült füzetecskék értékesítésre kerülnek, ezáltal a DÖK vagyonát gyarapítják.
11
Emléklapok, oklevelek
12
Meghívók
13
Célcsoport A DÖK programjaival valamennyi korosztályt megcélozzuk. Iskolánk tanulóin kívül olykor a szülőket és a falu lakóit is bevonjuk a rendezvények lebonyolításába. A produktumok elkészítésében a felső tagozatos diákok vesznek részt.
14
Kompetenciák A produktumok elkészítése során fejlődik:
esztétikai érzékük kreativitásuk kifejezőkészségük kezdeményezőképességük konfliktuskezelésük szociális kompetenciájuk problémamegoldó képességük együttműködő képességük infokommunikációs képességük.
15
Tevékenységek 1. Éves munka tervezése
2. Az aktuális rendezvény meghirdetése 3. A feladatok kiosztása 4. Plakátok, meghívók készítése 5. A rendezvény megszervezése 6. A rendezvény lebonyolítása 7. Dokumentálás a honlapon (fogalmazások, fényképek)
16
8. A prezentáció elkészítése
- a fényképek kiválasztása - idézetek, hanganyagok keresése, letöltése a webről - a bemutató elkészítése - a kész bemutatók értékelése, hibák kijavítása - a kiválasztott legjobb bemutató közzététele a honlapon
17
9. Diákfórum és a Bemutatkozik az iskola című rendezvény megszervezése, melyen a prezentációk bemutatásra kerülnek 10. A produktumok értékesítése
18
Eredményeink Tanulóink gyakorlottan használják az IKT eszközöket
2008-ban egyik diákunk 2. helyezést ért el az Országos Diákújságíró Versenyen Több szülő és diák megvásárolja a rendezvényekről készült DVD-t és a Suli süti című kiadványt
19
A diákok szívesen és önállóan is készítenek bemutatókat valamennyi szaktárgyi órára
A rendezvények hangulatosabbak, a pedagógus – szülő kapcsolat pozitívan változott.
20
Kapcsolattartó Dr. Varga Istvánné igazgató
Ihász Gábor Általános Iskola 8542 Vaszar, Fő u. 9. 06-89/ Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.