Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaVirág Szilágyiné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György2009.04.29.
2
Igények a pluralista társadalomban autonómia kreativitás önállóság Az oktatás jellemzői: intellektualizmus felé való eltolódás a nevelésben és az oktatásban A fejlesztés előtérbe állítása minél korábban minél többet megtanítani tudásközpontúság a gyermek természettől való elszakadása az érzékelés útján való tapasztalatszerzés visszaszorulása a gyermek túlzott irányítása a gyermek természetes impulzusainak figyelmen kívül hagyása
3
Bizonytalanságot fokozó tényezők értékvákuum (morál, hagyományos értékek háttérbe szorulása) értékek relativizálása tekintélytisztelet hiánya kiszolgáltatottság (médiahatás, szülők, jogszabályi környezet stb.) az iskola, ezzel együtt a pedagógus szolgáltató szerepének előtérbe kerülése funkcionális szerepekben történt változások (felügyelet, szaktanácsadás, igazgató, mint manager stb.) intézményi autonómia
4
Oktatáspolitika prioritások esélyteremtés (a munkaerő piaci igényeknek megfelelő tudás, képzettség elsajátítása, az általános műveltség szilárd alapokra helyezése) pályaorientáció és a pályaválasztási tanácsadás tanulásirányítás kompetenciák fejlesztése (alkalmazkodóképesség, rugalmasság, társadalmi beilleszkedés, munkaerő piaci mobilitás, versenyképesség stb. ) hátrányos helyzetűek támogatása, hátránykompenzáció tehetséggondozás az élethosszig tartó tanulás kereteinek kialakítása
5
Új feladatok innováció pályázatírás minőségfejlesztés mérés-értékelés tanulási képesség fejlesztése szabadidő szervezés lelki segély IKT technológiák alkalmazása SNI fiatalok gondozása mediátori feladatok projektmunka stb.
6
A pedagógussal szembeni kívánalmak kontaktust tud teremteni a gyerekekkel kialakított viszonya őszinte nyíltan megéli és felvállalja szerepeit a konfliktusokat kezelni tudja példát tud mutatni, értékeket tud közvetíteni
7
A diákok akkor kedvelik a pedagógust, ha vidám, van humorérzéke lelkes, szociábilis, jó szervező felszabadult őszinte, természetes a viselkedése emocionális beállítottságú hiteles, jól informált, érdeklődési köre széles elfogadó, megérti és elfogadja a tanulót olyannak, amilyen rugalmas lelkiismeretes, szorgalmas, teljesítményorientált következetes kiszámítható találékony energikus, megfelelő kedvvel és kondícióval végzi munkáját empatikus, megértő, segítő magatartást tanúsít
8
Tudás-összetevők az új nevelési-oktatási módszerek ismerete a problémák felismerését, elemzését, megoldását segítő módszerkombinációk ismerete reflektivitás képessége szakmai önértékelés képessége változni tudás képessége kapcsolati és irányítási készségek megléte a viselkedésrepertoár gazdagsága a szeretetteljes interakciók keresésének képessége
9
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.