Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLóránd Rácz Megváltozta több, mint 10 éve
1
Pedagógiatörténet Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem 2011. február 16. Körmendy Zsolt
2
Mit? Miért? Hogyan?
3
Laikus pedagógiai nézetek •Közvetlen vagy közvetett tapasztalatokra épül •Az egyénre jellemző •Érzelmekkel átszőtt hitek, vélemények, ismeretek alkotják •Nem alkot koherens rendszert •Szóbeli, köznyelvi, metaforikus •Általánosító, egyokúságot feltételező •Hagyományozódó, nehezen változó •Társadalmilag, kulturálisan meghatározott kollektív tudattartalmakhoz kapcsolódik
4
A tudomány •A valóság egy meghatározott részével foglalkozik •Ezt meghatározott módszerekkel vizsgálja •Az így szerzett ismereteket rendszerbe foglalja
5
Pedagógia •Gyakorlati nevelési folyamat •A nevelés tudományos megközelítése: –Reflexiók –Összefüggések –Törvényszerűségek –Elméletek NEVELÉSTUDOMÁNY
6
A neveléstudomány •Tárgya a valóság meghatározott része: a nevelés (és oktatás) valósága –Nevelt és nevelő –Nevelési tartalmak (mit?) –Nevelési célok (miért?) –A nevelés feltételei, körülményei (hogyan?)
7
A neveléstudomány Módszerei •Empíria: megfigyelés, kutatás (pozitivista- naturalista) •Hermeneutika: szövegek értelmezése •Fenomenológia: jelenségek struktúráját vizsgálja •Dialektika: különböző elvek összekapcsolása, Legfőbb irányzatai •Normatív: célok és értelem deduktív meghatározása •Empirikus: a nevelés jelenségeinek összességére irányuló elmélet
8
A neveléstudomány Tudományágai •Általános pedagógia •Pedagógiatörténet •Iskola- •Szakképzés- •Szabadidő- •Szociál- •Gyógy- •Zenepedagógia •…•… Társtudományai •Filozófia •Teológia •Pszichológia •Szociológia •Antropológia •Biológia •Orvostudomány •Politika •Etnológia
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.