Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Dalton-tervvel a sikeresebb iskoláért
2
A Hungaro-Dalton Egyesület célja
A tanulás/tanításszervezés folyamatának megújítása A tanulók önálló, önszabályozott tanulási képességeinek kialakítása A szabadság/felelősség és együttműködés jegyében
3
Az önszabályozott tanulás folyamata
4
1. Munkautasítás kiosztása
Célja a problémahelyzet/feladat felismertetése, beépítése a személyes ismeretrendszerbe.
5
2. Egyéni munka tervezése
Egyéni célmeghatározás feladatválasztás a szabadság alapelvének érvényesítésével.
6
3. Felfedező, cselekvésorientált, önálló tanulás
Szövegértés, feldolgozás. Analizálás, releváns megoldási utak keresése. Feladat elvégzése egyénenként más-más szinten, más-más utakon az együttműködés alapelvének érvényesítésével. A tanuló kompetenciái a tanulási folyamat szerves részeként fejlődnek.
7
„Tetszik, hogy megbeszélhetjük egymással …”
8
„Az órán kell dolgozni, nem otthon.”
9
„Nagyon jó buli, mert játszva tanulunk.”
10
„Hihetetlen, de tényleg van időm mindenféle gyermekre, hiszen mindenki teszi a dolgát, ahogy tudja – és tudják, odaérek hozzájuk.”
11
4. Reflektáló összehasonlítás
Célja: A tanulási stratégiák, képességek tudatosítása, bővítése. A legmegfelelőbb módszer megtalálása, kipróbálása. A tapasztalatcsere nyitott tanulást megerősítő fázisai az egyéni felelősség elmélyítését segítik.
12
„Könnyebben megtanultuk a feladatot így, hogy minden feladat után ellenőriztük azokat”
13
5. A munka önértékelése, önreflexió
Elértem-e a célkitűzésemet? Megfelelő szinten dolgoztam-e? Megfelelő stratégiát alkalmaztam-e? Mennyivel lettem több, mennyivel gyarapodtam, mely kompetenciáim fejlődtek a folyamat során?
14
IGEN, oktatáspolitikai jelentőség vitathatatlan, MERT:
Hozzájárul-e az önirányított/differenciált tanulás(szervezés) a korszerű iskola megvalósításához? IGEN, oktatáspolitikai jelentőség vitathatatlan, MERT: NAT- kompatibilis, jól igazítható a helyi tantervhez, eredményesen alkalmazható a tehetséggondozásban, és a felzárkóztatásban, bármilyen iskolában, minden szinten bevezethető
15
Oktatáspolitikai jelentősége vitathatatlan, MERT:
rendkívül egyszerű, más módszerekkel kombinálható, állandóan alakítható, akár egy tanár is bevezetheti munkájában, kellemesebb az iskolai légkör különösebb anyagi ráfordítást nem igényel
16
Hungaro-Dalton-Egyesület programcsomagja:
30 órás akkreditált továbbképzés: ”Egyéni haladásra épülő, tevékenységközpontú, differenciált képességfejlesztés az iskolában. A Dalton-terv, mint alkalmazható pedagógiai módszer a kompetencia alapú oktatásban.”
17
Hungaro-Dalton-Egyesület „Jó gyakorlatai”:
Lásd: Tele van a kosarunk … Dalton – pedagógiai „Jó gyakorlattal”
18
Peer-mediáció a peer-mediáció az iskolai konstruktív probléma-megoldás alternatív módja, a mediátorrá képzett gyermekek konfliktushelyzetben közvetítenek vitában álló társaik között.
19
Peer-mediáció Alapgondolata
gyerekek egymás között jobban fel tudják oldani a konfliktushelyzetet, ezáltal csökkent az elmélyülő konfliktusok száma, az iskola légköre nyugodtabbá válik. A peer-mediáció egyben az iskolai erőszak megelőzésének egyik fontos építőköve is.
20
Milyen nyereséget hoz a peer-mediáció az iskoláknak, a felnövekvő nemzedéknek
elsősorban hatékony eszköze a konfliktusok tisztázására, önálló, független, önrendelkezési joggal bíró felnőttekké válnak.
21
Peer-mediáció nyeresége
a tanulók a tréning és a mediációs gyakorlat során kulcskompetenciát szereznek, amelyeket a későbbi életük, foglalkozásuk során szükségesek, az iskola általános légköre toleránsabb és egymással szemben megértőbbé válik.
22
Még több infó… Hungaro-Dalton tevékenységeiről, a Peer-mediációról a
weblapon, valamint „A Dalton-tevvel a sikeresebb iskoláért” című kiadványban.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.