Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1"— Előadás másolata:

1 „Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP / projekt a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvoda Maci Óvodájában Készítette: Kremznerné André Ildikó Csertán Sándor Általános Iskola és Óvoda intézményegység vezetője 2012.Április 18.

2 Két zalai kistelepülés Alsónemesapáti és Nemesapáti önkormányzatok által társulási formában működtetett közös igazgatású többcélú intézmény NEMESAPÁTI Vackor Tagóvoda ALSÓNEMESAPÁTI Maci Óvoda Óvodai létszám: 47 fő Gyermekvédelmi támogatásra jogosult: 60% Halmozottan Hátrányos Helyzetű : 30% SNI: 6%

3 teret biztosít a tevékenységek széles körének,
A Maci és Vackor Óvoda gyermekközpontú intézménynek vallja magát, nagy súlyt helyez a gyermekek egész személyiségének fejlesztésére. elfogadja, természetesnek tartja, hogy minden gyerek más és más, egy önálló személyiség teret biztosít a tevékenységek széles körének, befogadó közege minden gyermeknek, függetlenül a gyermek származásától, egyéni adottságaitól, képességeitől, fejlődési ütemétől.

4 A Helyi Nevelési Programunkban kiemelt szerepet kap:
nevelés a művészetek eszközeivel, hagyományőrzés a gyerekek életkori sajátosságainak megfelelően, mozgásfejlesztés a hagyományőrző, népies mozgásos játékok beépítésével, kreativitás, alkotóképesség fejlesztése anyanyelvi fejlesztés – pl. dráma és bábjáték , mese újszerű pedagógiai módszerek beépítése a mindennapi gyakorlatba (projektmódszer,drámapedagógia,kooperatív technikák alkalmazása, Kedvesház pedagógiája,Personall Doll stb.)

5 „Esélyt és lehetőséget a gyermekeknek” etnikai, kissebségi program
A cigányság kulturális értékeinek megismerését szolgálja. irodalom (mesék,mondókák) képzőművészet (színvilág ) zene (dalok,ritmusok,hangszerekí) tánckultúra, hagyományok . Kiemelt szerepet kap : a kommunikációs fejlesztés a tehetségesnek ígérkező gyermekek fejlesztése

6 A projekt tapasztalatai
A foglakozások száma: 3 alkalom Zene Báb Dráma A foglalkozások helye: Nemesapáti-Vackor Óvoda,Kultúrház A foglalkozások jellemzői: élményszerű igényes sokoldalúan tevékenykedtető

7 A projekt hatása a gyermekek fejlődésére:
szókincs ,kifejezőkészség kommunikáció komplex esztétikai élmények befogadása zenei élményszerzés összerendezettség- mozgáskultúra közvetlen tapasztalási lehetőség (pl.hangszerek,bábok) ismeret bővítés(pl.erdei állatok,időjárás ) tolarencia ,alkalmazkodóképesség, kreatívítás

8 KÖSZÖNJÜK,HOGY RÉSZTVEHETÜNK a ” MŰVÉSZETTEL A JÖVŐ MŰVÉSZEIÉRT!”
A projekt nyertesei Gyerekek Óvodapedagógusok Szülők A gyerekek és a szülők egyaránt örömmel várták az előadásokat. Az élményekről beszélgettek otthon, Az óvodai tevékenységekben, játékokban újraéledt az élményanyag. Szociális érzékenységük, esztétikai fogékonyságuk szélesedett . Számunkra, óvodapedagógusoknak nagyszerű példát nyújtott a művészek, szakemberek igényes munkája a drámapedagógiai, a báb, a zenei területeken egyaránt. KÖSZÖNJÜK,HOGY RÉSZTVEHETÜNK a ” MŰVÉSZETTEL A JÖVŐ MŰVÉSZEIÉRT!” programsorozatban

9 A képek önmagukért beszélnek…………..

10

11 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!

12 Kremznerné André Ildikó
„Minden gyermek művész, a gond csak az, hogyan maradjon művész felnőttkorában is.” (Pablo Picasso) Kremznerné André Ildikó 92/ Mobil:


Letölteni ppt "„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1"

Hasonló előadás


Google Hirdetések