Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Online hirdetési piac 2011.03.22. Erőss Csaba. Tartalom • Miért? • Hogyan? • Kik?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Online hirdetési piac 2011.03.22. Erőss Csaba. Tartalom • Miért? • Hogyan? • Kik?"— Előadás másolata:

1 Online hirdetési piac 2011.03.22. Erőss Csaba

2 Tartalom • Miért? • Hogyan? • Kik?

3 Mit kell tudnunk az internetről

4 Internethasználat a világban

5 és a régióban Forrás

6 6 Az internet penetráció Magyarországon 55%

7 és a régióban Forrás

8 8 Hazai internetezők Forrás

9 Leglátogatottabb weboldalak Forrás 2010 április

10 Online hirdetések

11 11

12

13 Miben különbözik az internet Előny Hátrány Presztízsérték magassokan még mindig idegenkednek a használatától Befogadói szituációkedvező, interakciókönnyű „átkapcsolni”, reklámokat nem jelenítik meg Technikai adottságoknagyon jó, szinte minden megvalósítható; interaktív korszerűtlen számítógéppark (lassúság), önszabályozás Közönség-összetételiskolázott, magas jövedelmű, fiatalszéles rétegek elérésére korlátozottan alkalmas Célozhatóságrendkívül jó Hirdetési költségközepes, jól kalkulálható, alacsony produkciós költség, de tervezési és médiaköltségek vannak Rugalmasságrugalmasan változtatható ÉlettartamKözösségi médiában „ingyenes” jelenlétrövid, gyakori változtatás szükséges Jogi szabályozásViszonylagos szabadságerős önszabályozás, „saját törvények”, jogi szabályozás nehéz

14 Hazai online piac Forrás

15 Hirdetési típusok megoszlása Forrás

16 Display

17

18 Search

19 Listing

20 E-mail

21 Display-ről bővebben

22 Méret a lényeg A gyakorlatban …

23 Speciális megjelenések • Beágyazott • Az oldal tartalma mellett, között megjelenő banner • Pop-up/under • Új böngésző ablakban megnyíló banner • Interstitial Interstitial • A kért oldal előtt megjelenő, teljes képernyős banner • Skyscraper (Lebegő felhőkarcoló) Skyscraper • Az oldal görgetésével mozgó, mindig látótérben maradó banner • Layer Layer • A weboldal fölötti rétegen megjelenő banner • Scroll Scroll • Az oldal megnyitásakor beágyazottként jelenik meg, de görgetéskor lebegőként viselkedik, azaz folyamatosan a látótérben marad. A hirdetés bezárását követően „visszaugrik” a helyére, a beágyazott zónába, és a továbbiakban ott lesz látható.

24 Speciális megjelenések • Peel (Szamárfül) Peel •Az a banner, mely a weboldal sarkában, egy legördülő szamárfül mögött válik láthatóvá • Expand (Méretet változtató) Expand •Hagyományos méretű banner, mely interakció hatására a területe többszörösét veszi fel • Böngésző ablakhoz ragadó Böngésző ablakhoz ragadó •A böngésző szélén (ált. alul) folyamatosan jelen lévő banner • Preroll/Postroll •Videó lejátszása előtt, után megjelenő hirdetés • Sidekick Sidekick • Egy olyan hirdetési forma, amely egy hagyományos, oldalba beágyazott flash hirdetésből indulva félretolja az oldalt, helyet adva egy másik zónában futó, nagyobb méretű hirdetésnek. Az oldalba ágyazott kreatív egy megadott részére történő kattintással aktiválható.

25 A jövő bannerei További videók

26 Mérhetőség

27 Mit mérünk Kampány közben: • Adview (ADV) – Reklám megjelenés • Click-Through (CT) – Kattintás • Click-Through Rate (CTR) – Átkattintási arány • Unique Visitor (UV) – Egyedi látogató • Post-view/action – Reklámmal való találkozás utáni viselkedés • Kampány után: •Demográfiai adatok •Márkaismertség

28 Mit mérünk Kampány közben: • Adview (ADV) – Reklám megjelenés • Click-Through (CT) – Kattintás • Click-Through Rate (CTR) – Átkattintási arány • Unique Visitor (UV) – Egyedi látogató • Post-view/action – Reklámmal való találkozás utáni viselkedés •Optimalizáció! • Kampány után: •Demográfiai adatok •Márkaismertség

29 Célozhatóság

30 • Böngésző • Domain • Dátum/Idő • Gyakoriság • Keresőszó • Bővítmények • GeoIP • Konkurencia kizárás • Képernyő felbontás • Mobil • Operációs rendszer • Felhasználói adatbázis • …M.O.R.E.

31 M.OR.E. Retargeting

32 Az online hirdetési piac felépítése

33 A hirdetés útja a felhasználóig • Marketing célok megfogalmazása • Kampány- • Kreatív- • Média- stratégia • Hirdetések megjelenítése • Targetálások biztosítása A hirdetést: • Látja (ADV) • Kattint (CT) • Elmegy a céloldalra (Post-action) • Tartalom • Közönség a hirdető számára

34 …és vissza • Kampány értékelése • Statisztika alapján a hirdetések optimalizálása • Független statisztika a szereplők számára a kampány futása közben • Kampányjelentés a kampány végén • Statisztika a tevékenységéről • Ez alapján később hirdetések a számára • Hirdetési helyek értékelése

35 Hirdetők Forrás

36 Hirdetők Forrás

37 Ügynökségek

38 Adserver

39

40 Adserver a gyakorlatban Weboldal szervere Adserver

41

42 Weboldalak Forrás

43 Weboldalak Forrás

44 Köszönöm a figyelmet! adverticum.com twitter.com/adverticum adserver.blog.hu facebook.com/Adverticum A prezentáció elérhető: www.adverticum.com/szekroadsho w Erőss Csaba cseross@adverticum.com


Letölteni ppt "Online hirdetési piac 2011.03.22. Erőss Csaba. Tartalom • Miért? • Hogyan? • Kik?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések