Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
2
Matematika kompetencia
Avastetői –Széchenyi Általános Iskola ISKOLAKÉP Összeállította: Stefancsik Ferencné
3
„A kompetenciát úgy kell tekinteni, mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken és a hajlamokon alapszik, és amelyet egy adott személy tanulás során fejleszt ki magában.”
4
CSELEKEDJ! GONDOLKODJ! SZÁMOLJ!
5
1. ÉS 2. OSZTÁLY
6
Kulcskompetenciák szövegértés-szövegalkotás
óvodai nevelés szövegértés-szövegalkotás matematikai-logikai kompetencia idegen nyelvi kompetenciák szociális, életviteli és környezeti kompetenciák életpálya-építési kompetencia infokommunikációs technológiák
7
Háromféle programcsomag
A-típusú (Tartalmában teljességgel lefedi a legközvetlenebbül kapcsolódó műveltségterületet) B-típusú (A fejlesztés nem az erre elsősorban hivatott műveltségterület vagy tantárgy keretében, hanem más területek, tantárgyak tananyagában valósul meg) C-típus (A tanórán kívüli foglalkozásokra ajánlott programok)
8
A matematikai kompetencia készség és képességkomponensei
Gondolkodási képességek Kommunikációs képességek Tudásszerző képességek
9
Gondolkodási képességek
Rendszerezés Kombinativitás Deduktív, induktív következtetés Mennyiségi következtetés Gondolkodási sebesség
10
Kommunikációs képességek
Nyelvi Nyelvi fejlettség Szövegértés Olvasási sebesség Vizuális Térlátás Térbeli viszonyok Hosszúságbecslés Rész-egész észlelés Észlelési sebesség
11
Tudásszerző képességek
Feladatmegoldó Reakcióidő Számolási képesség Műveletvégzési sebesség Problémamegoldó Problémaérzékenység Eredetiség Kreativitás
12
A fejlesztés matematikai területei
Számolás, számlálás, számírás Mennyiségi következtetés, becslés, mérés, valószínűségi szemlélet Szöveges feladatok Rendszerezés, kombinatív gondolkodás Induktív, deduktív következtetés
13
Matematika 1. évfolyam
14
Témakörök Tulajdonságok, relációk, állítások
A számfogalom előkészítése Halmazok számossága, mennyiségek mérőszáma Ismerkedés a számokkal közelebbről Az összeadás és kivonás értelmezései Számok 10-től 20-ig Geometriai tapasztalatszerzés Számok tulajdonságai, számkapcsolatok Számolási eljárások Kiegészül a fejlesztési keresztmodulokkal
15
Matematika 2. évfolyam
16
Témakörök Ismétlés – új mozzanatokkal Számok a százas számkörben
Összeadás és kivonás a százas számkörben Szorzás, bennfoglalás Több művelet együtt Geometriai alkotások térben, síkban Tükrözések Tájékozódás Valószínűségi játékok Kiegészül a fejlesztési keresztmodulokkal
17
Százas számkör kialakítása
24
Mérések
31
Kombinatorika Zászló készítése Sordísz
Síkidomok felhasználásával alakzatok készítése
42
Boltos játék Vásárlás csak egy dolgot vehetnek két árut vásárolhatnak
30 forintjuk van 50 Ft-os pénzérmével vásárolnak 100 Ft-os pénzzel (Figyeljenek a visszajáróra is)
46
Tízesátlépés
56
Társasjáték Egy dobókockával Két dobókockával Három dobókockával
58
Rajzolás a gömbön
60
Csoportmunka más órákon is alkalmazható
63
Mutasd meg és emlékeznek, Vond be őket és megtanulják”
„Mondd és elfelejtik, Mutasd meg és emlékeznek, Vond be őket és megtanulják” (Confucius)
64
Köszönöm figyelmeteket
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.