Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A fotográfia különböző megjelenési formái a filmben Készítette: Hrivnák Anita Szegedi Tudományegyetem, 2011.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A fotográfia különböző megjelenési formái a filmben Készítette: Hrivnák Anita Szegedi Tudományegyetem, 2011."— Előadás másolata:

1 A fotográfia különböző megjelenési formái a filmben Készítette: Hrivnák Anita Szegedi Tudományegyetem, 2011.

2 Elméleti megállapítások I.  André Bazin; Friedrich Kittler, Roland Barthes és Walter Benjamin elméletei Közös pontok:  A fénykép objektivitásának hangsúlyozása  A technikailag előállított kép bizonyítéka egy valóban létező dolognak  Dokumentációs funkció  Evidencia, bizonyíték (például a bűnüldözés, azonosítás szolgálatában)

3 Elméleti megállapítások II.  Susan Sontag és Vilém Flusser elméletei  Szintén elismerik a fénykép evidencia erejét  Fénykép mint közvetítő (a Világ és az ember között)  De ugyanakkor akadály is (a Világ és az ember közé áll a megismerés folyamatában)  Sontag: „ birtokbavétel”  pótolhat személyt, eseményt, el nem érhető helyszíneket Két tágabb kategória

4 I. A fénykép mint objektív dokumentum  A fotó vádló, bizonyító funkcióját emeli ki  Krimik, detektívtörténetek  CSI: optikai apparátusok használata  a néző ámulatba ejtése, objektív képalkotó képesség kihasználása a pontosabb munka elvégzésének érdekében

5 A tetovált lány (Niels Arden Oplev, 2009.)  Fényképek, mint emlékek  Rég elfeledett eltűnési/gyilkossági ügy után nyomozás  Elsődleges nyom, nagy előrelépések, majd az ügy megoldása

6 II. A befogadói értelmezés kihívásai  A fénykép közvetítő funkcióján alapul(Sontag, Flusser)  Fényképektől való függés  A valóság interpretálása fényképeken keresztül  Középpontban a befogadó (aki tévesen értelmezi a fényképeket, és általuk a valóságot)

7 Memento – a fénykép segítségül hívása az emlékezet kiegészítésére  Sérült memória  Fényképek, jegyzetek az információk tárolására, rendszerezésére  Probléma: a benyomások, információk eltűnnek a képek következő olvasásakor  az objektivitás megkérdőjeleződik

8 Nagyítás – konstruált történet, a valóság felnagyítása  A parkban sétáló párról készült fényképsorozat felnagyítása  gyilkosság feltételezése  Történet megkonstruálása háttér-információ nélkül  a valóság felnagyítása  A szereplő és a néző kétségek közt hagyja

9 Fénykép és fétis kapcsolata  A fénykép, mint a vágy helyettese  Sigmund Freud – Fetisizmus  A kasztrációs veszteség kikerülése  Egy meghatározott tárgy hiányával függ össze  A tekintet fontos szerepe – A kísérteties  Sontag:  a fénykép mint „lélektani sci-fi kellék”(vágy helyettese)  Személy-, tárgy-, vagy világpótlék

10 A vörös sárkány és bálványai  Gyerekkorban elszenvedett traumák  Bálványimádás, képimádat  Tükör, mint a tekintet visszatükrözője

11 Sötétkamra – Privát valóság I.  a főhős egy másik, nem létező valósággal próbál kapcsolatba kerülni  A választott család fényképeinek gyűjtésével egyre több esemény „részese” lesz  privát valóság létrehozása, beintegrálja magát a családba

12 Sötétkamra - Privát valóság II.  „ Birtokba veszi a családot”  Szubjektivizált fényképek – a főhős ráképzeli magát a család egy-egy fényképére

13 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A fotográfia különböző megjelenési formái a filmben Készítette: Hrivnák Anita Szegedi Tudományegyetem, 2011."

Hasonló előadás


Google Hirdetések