Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEndre Gulyás Megváltozta több, mint 10 éve
1
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP 3.1.4. - pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum
2
Mi a kompetencia? Egyszerűen fogalmazva: képességek, készségek, amelyek hozzásegítenek, hogy az ismereteinket, tudásunkat alkalmazni tudjuk a mindennapokban, a folytonosan változó világban.
3
Mi a pályázat célja? hogy hozzásegítse a diákokat az életen át tartó tanulás megalapozásához… a munkaerő-piac igényeihez való rugalmas alkalmazkodáshoz.
4
Mit kell tehát tennünk? ismereteket közvetítenünk képessé kell tennünk a diákokat a kapott ismeretek alkalmazására, gyakorlati hasznosítására
5
2x2=4 Egy 2x2 méteres ablakra mennyi függönyt vegyek? Ráncolódnia is kell! És fodor is kell az aljára!
6
Ki pályázott, mit nyertünk? A pályázó Szombathelyi Kistérség Többcélú Társulása A pályázatban a 2 intézményegység vesz részt: - Játékvár Óvoda - Általános Iskola A ránk eső rész 22 millió Ft
7
Mit vállaltunk? Már létező kompetencia alapú oktatócsomagok mellet újak bevezetése Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása Tantárgytömbösített oktatás Oktatási projektek készítése Témahét megtartása Modulszerű oktatás Új technikai eszközök használata a tanórák 50%-ában
8
Milyen kérdést vet ez fel? Nem tanulja meg a gyerekem az iskolai tananyagot! Nem fog tudni felvételizni?!
9
TÉVEDÉS!!! Megtanulja, csak érdekesebben, több gyakorlaton, egyéni alkalmazáson keresztül. Esetleg számítógépes órák keretében, tanulói laptoppal, nem könyvvel tanulva.
10
Milyen kompetenciákat fejlesztünk oktatócsomaggal? HEFOP Szövegértés-szövegalkotás A, C Idegen nyelvi (angol-német) Matematikai IKT TÁMOP Szövegértés B5. o. Szociális, környezeti, életvitel 1.o, 3. o, 7. o. Angol7. o.
11
Mit jelent a műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása ? Az 5. osztály nem tanul külön nyelvtant és irodalmat, hanem együtt tanulja ezeket a tárgyakat. Ki találja ki, milyen irodalmi műből való az idézet? „Tüzesen süt le…” A le igekötő, különírjuk, ha az ige után áll. Petőfi: János vitéz
12
Mit jelent a tantárgytömbösített oktatás? A tanulók háromhetes ciklusokban tanulnak. Egymást követő két napon 3+3 órájuk van természetismeretből, történelemből, idegen nyelvből, informatikából. Új módszerekkel dolgoznak. Így több lehetőségük van az elsajátítás mellett a gyakorlásra, alkalmazásra.
13
Milyen projektben vesznek részt a diákok? Kreatív foglalkoztató- és megmozgató iskolai projekt Ezekből digitális anyagokat, fotókat, diagramokat, tablókat készítenek, bemutatják, amit megtanultak ezen keresztül.
14
Mi a témahét? A diákok azon a héten „Ember a természetben” cím alatt Erdei iskola keretében előadásokat hallgatnak, maguk is végeznek kutatómunkát, gyűjtésük eredményét bemutatják tanáruknak és társaiknak.
15
Mi a modulrendszerű oktatás? A tananyagot téma szerint csoportosítva tanulják a diákok, nem passzív befogadóként, hanem tevékeny résztvevőként. Angol nyelvből a 7. osztályban
16
Milyen innovációkat tervezünk? Tanulói laptoppal a kompetenciák fejlesztéséért.
17
S végül miféle új technikai eszközökről van szó? Elsősorban a számítógépről. Intézményünk részt kíván venni a tanulói laptop pályázaton, ahol a diákok személyenként jutnak egy- egy számítógéphez. Ez nem a tulajdonuk, egyenlőre nem vihetik haza, de a tanórán használják, a tananyag jó részét így dolgozzák fel.
18
Nézzünk egy példát!
19
Édes rózsám… A leány arca olyan szép és hamvas, mint a rózsa. leányrózsa rózsám = =>
20
Mindez mire jó? Régi: az ismeretek egy idő után elavulnak. Új: az ismeret elavul, de a tanulási módszer nem, mindig használhatom.
21
Ehhez nekünk is tanulnunk kell! Szaktanácsadók segítenek. Tanfolyamokon veszünk részt. Jó gyakorlatokat veszünk át olyanoktól, akiknél már működik a rendszer. Amit megtanulunk, tovább kell adnunk, nyilvánossá kell tennünk. Új módszereket, tanítási-tanulási formákat kell megvalósítanunk.
22
Vége
23
Vége? A tanulásnak? Soha nincs… Ehhez kérjük az Önök segítségét.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.