Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaVilmos Pataki Megváltozta több, mint 10 éve
1
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Ötletek a mindennapokhoz Összeállította: Reszeginé Erdélyi Beáta Szt. Lőrinc Katolikus Általános Iskola
2
Elvárások az iskolával és a pedagógussal szemben
Diákok: különböző szociokulturális háttér különböző tanulási stílus Pedagógusok: hasznosítható tudás „szerep biztos”
3
MI A HELYZET A GYEREKKEL?
Elvárások Hogyan kezeljük ? MI A HELYZET A GYEREKKEL?
4
Az iskolai tanítás célja
Vonzó Különféle tanulási módszerek Megismerés, tartalom, tanulás biztosítása Tapasztalatok Tantervi előírás szerinti haladás
5
A gyerekek tanuláshoz való viszonya
Elszántság, lelkesedés Nincs lehetetlen!
6
A pedagógus viszonya a problémához
Felelősség terhe a tanítón Tanácstalanság Új alternatívák keresése Célkitűzés
7
A tanulás legyen az öröm forrása!
Jó irányú terelgetés Öröm és sikerélmény Harmonikus személyiség
8
„Simogatásra simogatással felel, jókedvre jókedvvel,tevékenységre tevékenységgel. A tapasztalás megmarad, s ha félelemkeltéssel nem akadályozzák, kíváncsi, kereső, aktív, kreatív viselkedővé válik, s továbbfejleszti személyiségét.” Mérei Ferenc
9
Negatív hatások, sikertelenségek
Kudarcok Érzelmi viszony Motiválatlanság Újra megnyerni őt!! Nehéz lesz.
10
A tanítás nem csak ismertek átadása
nem csak jártasságok, készségek átadása nem csak tudatos tervezés, irányítás, ellenőrzés,értékelés.
11
ETTŐL SOKKAL TÖBB! Komplex tanítói, tanári tevékenység, amely a
„tanulás előidézésének szándékával” zajlik. Nahalka István
12
Iskolai tanulás Sokáig: - emlékezet fejlesztése - figyelem edzése
- megértés - gondolkodás fejlesztése volt a cél. Ma: - irányított tanulás - nevelési célok - megismerési funkciók - személyiségfejlesztés - szocializációt szolgáló tanulási folyamatok.
13
AZ ISKOLAI TANULÁS MINDIG ÖSSZEFÜGG AZ ISKOLA PEDAGÓGIAI MUNKÁJÁVAL.
14
Aktív, produktív tanulás.
Gondolkodási képességek fejlődése Gondolkodás és cselekvés összehangolása Cselekvés nyelvi kifejezőképesség fejlődése Szocializáció
15
Bevésés, rögzítés, felidézés Siker
Tanítási és tanulási módszertől is függ. Sikeresség Gyermekek megismerése Differenciálás Reális,ösztönző értékelés
16
ÉLMÉNYKÖZPONTÚ TANÍTÁS
Az oktatás stabilitásra és tradíciókra épül új fogalmak - Információs forradalom, globalizáció, internet, környezeti ártalmak, munkaerő piaci kihívások …. - „Digitális bennszülöttek „ és „digitális bevándorlók” Válasz az új kihívásokra: kompetenciafejlesztés, projekt, - kooperatív tanulás, differenciálás, interaktivitás
17
Kihívások közös : a tanítás megszervezése helyett a tanulás megszervezése kerül a központba központban az életkori és egyéni sajátosságok tanuláshoz való pozitív viszony ápolása nyitottság megőrzése tudásvágy művelődés iránti belső vágy
18
Feladataim: a gyerekek megismerése élményközpontú tanítás, a tanulás megszervezése játék és játékosság drámajáték differenciálás munkaformák öndifferenciálás a szabad tanulás
19
Közös munka. Együttes tevékenység. Mindenki jó valamiben !
20
Önálló tanulói tevékenységek produktumai
21
Pókábra, folyamatábra a táplálkozási láncról
22
Kincseket rejtő fa
23
Összefoglalás
26
Szabad tanulást segítő ötletek Pékné Borbély Katalin ötletei alapján
36
„Mókus étlap”- mókus táplálkozása, környezetismeret-összefoglalás Czili Aladár munkája 2.b
37
Kovács-módszer alkalmazása korrepetáláson
38
,,Nagy dolgokat tenni nem tudunk, csak. kicsiket, nagy szeretettel. ”
,,Nagy dolgokat tenni nem tudunk, csak kicsiket, nagy szeretettel.” Teréz anya
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.