Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása"— Előadás másolata:

1 A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Ötletek a mindennapokhoz Összeállította: Reszeginé Erdélyi Beáta Szt. Lőrinc Katolikus Általános Iskola

2 Elvárások az iskolával és a pedagógussal szemben
Diákok: különböző szociokulturális háttér különböző tanulási stílus Pedagógusok: hasznosítható tudás „szerep biztos”

3 MI A HELYZET A GYEREKKEL?
Elvárások Hogyan kezeljük ? MI A HELYZET A GYEREKKEL?

4 Az iskolai tanítás célja
Vonzó Különféle tanulási módszerek Megismerés, tartalom, tanulás biztosítása Tapasztalatok Tantervi előírás szerinti haladás

5 A gyerekek tanuláshoz való viszonya
Elszántság, lelkesedés Nincs lehetetlen!

6 A pedagógus viszonya a problémához
Felelősség terhe a tanítón Tanácstalanság Új alternatívák keresése Célkitűzés

7 A tanulás legyen az öröm forrása!
Jó irányú terelgetés Öröm és sikerélmény Harmonikus személyiség

8 „Simogatásra simogatással felel, jókedvre jókedvvel,tevékenységre tevékenységgel. A tapasztalás megmarad, s ha félelemkeltéssel nem akadályozzák, kíváncsi, kereső, aktív, kreatív viselkedővé válik, s továbbfejleszti személyiségét.” Mérei Ferenc

9 Negatív hatások, sikertelenségek
Kudarcok Érzelmi viszony Motiválatlanság Újra megnyerni őt!! Nehéz lesz.

10 A tanítás nem csak ismertek átadása
nem csak jártasságok, készségek átadása nem csak tudatos tervezés, irányítás, ellenőrzés,értékelés.

11 ETTŐL SOKKAL TÖBB! Komplex tanítói, tanári tevékenység, amely a
„tanulás előidézésének szándékával” zajlik. Nahalka István

12 Iskolai tanulás Sokáig: - emlékezet fejlesztése - figyelem edzése
- megértés - gondolkodás fejlesztése volt a cél. Ma: - irányított tanulás - nevelési célok - megismerési funkciók - személyiségfejlesztés - szocializációt szolgáló tanulási folyamatok.

13 AZ ISKOLAI TANULÁS MINDIG ÖSSZEFÜGG AZ ISKOLA PEDAGÓGIAI MUNKÁJÁVAL.

14 Aktív, produktív tanulás.
Gondolkodási képességek fejlődése Gondolkodás és cselekvés összehangolása Cselekvés  nyelvi kifejezőképesség fejlődése Szocializáció

15 Bevésés, rögzítés, felidézés Siker
Tanítási és tanulási módszertől is függ. Sikeresség Gyermekek megismerése Differenciálás Reális,ösztönző értékelés

16 ÉLMÉNYKÖZPONTÚ TANÍTÁS
Az oktatás stabilitásra és tradíciókra épül új fogalmak - Információs forradalom, globalizáció, internet, környezeti ártalmak, munkaerő piaci kihívások …. - „Digitális bennszülöttek „ és „digitális bevándorlók” Válasz az új kihívásokra: kompetenciafejlesztés, projekt, - kooperatív tanulás, differenciálás, interaktivitás

17 Kihívások közös : a tanítás megszervezése helyett a tanulás megszervezése kerül a központba központban az életkori és egyéni sajátosságok tanuláshoz való pozitív viszony ápolása nyitottság megőrzése tudásvágy művelődés iránti belső vágy

18 Feladataim: a gyerekek megismerése élményközpontú tanítás, a tanulás megszervezése játék és játékosság drámajáték differenciálás munkaformák öndifferenciálás a szabad tanulás

19 Közös munka. Együttes tevékenység. Mindenki jó valamiben !

20 Önálló tanulói tevékenységek produktumai

21 Pókábra, folyamatábra a táplálkozási láncról

22 Kincseket rejtő fa

23 Összefoglalás

24

25

26 Szabad tanulást segítő ötletek Pékné Borbély Katalin ötletei alapján

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36 „Mókus étlap”- mókus táplálkozása, környezetismeret-összefoglalás Czili Aladár munkája 2.b

37 Kovács-módszer alkalmazása korrepetáláson

38 ,,Nagy dolgokat tenni nem tudunk, csak. kicsiket, nagy szeretettel. ”
,,Nagy dolgokat tenni nem tudunk, csak kicsiket, nagy szeretettel.” Teréz anya


Letölteni ppt "A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása"

Hasonló előadás


Google Hirdetések