Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az iskolai szervezet és fejlesztése

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az iskolai szervezet és fejlesztése"— Előadás másolata:

1 Az iskolai szervezet és fejlesztése
9. óra

2 Az iskola szervezete Az igazgató feladata
Az igazgató szerepe a vezetésben - kollektív vezetés, egyéni, személyes felelősségen alapuló vezetés - az iskola élén nem vezetés, hanem vezető áll - a döntéseket maga hozza és felelősséget is saját személyében viseli - egyszemélyi vezető, akit a nevelőtestület döntési joga nem mentesít a felelősségtől - bizonyos döntések meghozatalánál a törvényi előírás megköveteli a demokrácia érvényesülését A pedagógiai vezetés tartalma - az iskolában folyó pedagógiai tevékenység irányítója az igazgató ~ az iskola egész programját a tanuló nevelése érdekében határozza meg ~ tanórán, kívüli tevékenység ~ családi, ház iskola kapcsolata ~ iskola minőségbiztosítási rendszere

3 Az iskola szervezete Az igazgató feladata
Az igazgató tanügy igazgatási feladatai - igazgatási feladat ~ tanulók osztályba sorolása ~ korrekciós tanulók számba vétele ~ gyermekvédelmi döntések ~ tanulók fegyelmi ügyei ~ tanulókkal kapcsolatos tanügy igazgatási kérdések Az igazgató személyzeti felelős ~ ő bízza meg a helyettesét, helyetteseit, az intézmény pedagógusait, ő alkalmazza az adminisztratív és technika dolgozókat Szervezeti és tárgyi feltételek - az igazgató gondoskodik a tárgyi feltételekről

4 Az iskola szervezete Az igazgató feladata
Az igazgató hatalmának forrásai - az igazgató készíti vagy készítteti el a munkabeosztásokat, minősíti a pedagógusokat, ő teremti meg a munkavégzés tárgyi feltételeit - a hatalom fakadhat az igazgató személyiségéből, (egyén karizmája) illetve tudásából Munkamegosztása vezetésben - igazgatóhelyettes - munkaközösség-vezetők - pedagógusok és más iskolai dolgozók

5 Köszönöm az egész éves figyelmet!


Letölteni ppt "Az iskolai szervezet és fejlesztése"

Hasonló előadás


Google Hirdetések