Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

BKK AFC Projekt Státuszriport

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "BKK AFC Projekt Státuszriport"— Előadás másolata:

1 BKK AFC Projekt Státuszriport
Budapest, október 24.

2 Szerződéskötés, pénzügyi háttér
EBRD beszerzési eljárás Nyertes vállalkozó: Scheidt & Bachmann Szerződéskötés: 2014 októberében DBOM szerződés - 5 éves üzemeltetés Egyebek mellett két, jelenleg használt rendszer integrációja (TVM, FUTÁR) > tranzakció/nap Pénzügyi háttér EBRD hitel – fejlesztésre (17,44 Mrd Ft) Fővárosi Önkormányzat (Fejlesztési Megállapodás) – fejlesztésre (5,3 Mrd Ft) BKK (Üzleti Terv) – üzemeltetésre (14,4 Mrd Ft)

3 Mi az Elektronikus jegyrendszer (RIGO)?
Szerverközpontú rendszer (pl. banki rendszerek és bankkártya kapcsolata) Érintés nélküli kártyával (utazási kártya, érintés nélküli bankkártya, eSZIG) Értéknövelt szolgáltatások lehetősége (pl. automatikus bérletmegújítás) Az internetes távértékesítést támogatja Az időalapú jegy és a díjplafon-konstrukció bevezetését lehetővé teszi A metróban és néhány hév állomáson automatikusan működő be- és kiléptető kapuk fogadására képes Hatékony bevételvédelmet biztosít és a hamisítások visszaszorítására képes Zónarendszerre, elővárosi tarifa kezelésére, rendszerek közötti átjárhatóságra

4 Jelenlegi státusz Az AFC Projekt jelenleg a megvalósítás 4. fázisánál tart, melynek legfőbb célja a Projekt hardver elemeinek (kapu, állomási és járműves érvényesítő készülék) tömeges telepítése. Eddig az alábbi, fontosabb feladatok elvégzése, eszközök telepítése történt meg: 2 db georedundáns szerverközpont Back office rendszerek, szoftverek közül az alábbiak: CCS, CRM, BCHS, FareGo Ügyfélközpontokba az AFC rendszer működéséhez szükséges eszközök telepítése 11 db beléptető kapu és 6 db kamera telepítése a Deák tér Sütő utcai állomásán 12 db állomási érvényesítő a Közvágóhíd H6-os HÉV megállójában 9 db M4 és 1 db M2 állomási terv leadva a BKV-nak, 19 db M3 diszpozíciós terv leadása az M3 projekt igazgatóságnak, 11 db M1 állomás terve leadva a BKK-nak, melyek közül 2 db leadása megtörtént a BKV felé 13 járműtípus prototípus terve elkészült 73 db járműfedélzeti jegyérvényesítő készülék felszerelése 29 járművön. Jelenleg prioritást élvez a Szállítói Szerződés (DBOM) és az ehhez szorosan kapcsolódó Hitelszerződés módosítása, az ehhez szükséges egyeztetések folyamatosan zajlanak. A szerződésmódosítás érinti a DBOM szerződés értékét – megtartva az eredeti projekt összköltséget – és a Projekt bevezetési határidejét.

5 A projekt pénzügyi státusza
Forrás (EUR) Szerződött összeg (alapszerződés és módosításokkal növelt) Kifizetett összeg Folyamatban lévő kifizetés Fennmaradó összeg EBRD - Szállítói szerződéssel lefedett fejlesztés összege* EBRD még lehívható keret 0 € Fejlesztési Megállapodás - Szállítói szerződés Fejlesztési Megállapodás - Egyéb költségek BKK Üzleti terv - Szállítói szerződés üzemeltetés (fejlesztés + 5 év) Összesen Ft Ft Ft Ft *A harmadik fázis végszámlája (számlaszám: , összeg: EUR) átmenetileg a Fővárosi Önkormányzattal kötött Tagi Hitel megállapodásból került finanszírozásra, azonban az EBRD-vel kötött hitelszerződés módosítását követően EBRD hitelből lehívásra kerül. A forrástáblában az „EBRD – Szállítói Szerződéssel lefedett fejlesztés összege” sor „Kifizetett összeg” oszlopában ,2 EUR kifizetéshez nem tartozik teljesítés, ez a még le nem zárt fázisok előlegkifizetései (Fázis 4 előleg: ,97 EUR, Fázis 5 előleg: ,77 EUR, Fázis 6 előleg: ,46 EUR). A fenti forrás táblázatban nem került feltüntetésre, azonban a Projekt költségvetésében számolunk azzal az 1 millió EUR-val, melyet a Belügyminisztérium előzetes tájékoztatása szerint – az eSZIG integrációs feladatainak elvégzése érdekében – a BKK rendelkezésére fog bocsátani. E tekintetben jelenleg zajlanak az egyeztetések. A fenti táblázatban feltüntetett Fejlesztési Megállapodás keretéből kiadott fedezetigazolással lekötésre került EUR összeg, így még szabadon felhasználható EUR. Az újratervezési folyamat sikeres lezárultával, az EBRD Hitelszerződés módosításával a rendelkezésre tartott további EUR összeg is felhasználhatóvá válik a Szállító felé történő kifizetésekre.

6 A projekt ütemezése, főbb mérföldkövek*
Megnevezés Érvényes szerződés Tervezett befejezés Addendum Tervezett befejezés Információ/ tevékenység leírás AFC Pilot szoftver funkcionalitás N/A Dolgozói belső tesztelés éles elektronikus személyi igazolvánnyal AFC pilot hardver telepítés M4 vonal - beléptető kapu M1 vonal - állomási érvényesítő készülék H7 vonal - állomási érvényesítő készülék 100 db jármű - járműves érvényesítő készülék (eredetileg 4. fázis) 4. Fázis éles indulás Budapest bérlet (Zona 0) WEB integráció NEK/NEJP/e-szig kezeléssel (Nincs TVM integráció) TVM telepítés Átalakított TVM kártyaolvasóval, és kártya adagolókkal 5. Fázis éles indulás Külterületi bérlet Futár integráció (eredetileg 3. fázis) TVM szoftverintegráció (eredetileg 3. fázis) PAYG (jegy típusú termékek) funkcionalitás belső tesztelésre Állomási telepítés teljeskörű befejezés M2 vonal - beléptető kapu M3 középső és északi szakasz) Beléptető kapu H5/H6/H8/H9 állomási érvényesítő készülék (eredetileg 4. fázis) Jármű telepítés teljeskörű befejezés 2261 jármű (61 típus) - járműves érvényesítő készülék (eredetileg 4. fázis) 6. Fázis éles indulás PAYG (jegy típusú termékek) bevezetés (eredetileg 5. fázis) Bankkártyás utazás (eredetileg 5. fázis) *A tervezett szerződésmódosítást követően – a BKK és az EBRD által nem validalt és elfogadott Szállítói javaslat szerint

7 Problémák, kockázatok DBOM szerződés módosítása
Hitelszerződés módosítása (finanszírozás) Bankgarancia hiánya Telepítésekkel összefüggően hatósági engedélyezés körüli problémák Függőség a NEK/NEJP rendszer bevezetésétől Függőség az M3 Projekt ütemezésétől Szabályozási környezet változása (pl. agglomerációs közlekedés)

8 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "BKK AFC Projekt Státuszriport"

Hasonló előadás


Google Hirdetések